RSS-feed bekijken

gerard1938

Bouwplaten

Dit artikel waarderen
Net na de oorlog begonnen met het tekenen, uitknippen van romp, vleugels en staart en samenplakken tot een compleet RAF airbase ben ik mijn leven lang ernstig gebiologeerd gebleven door al het fraai gevormd spul boven me.
Wegens een bij de geboorte meegekregen lichamelijk mankement zat zelf vliegen er niet in, maar na het op de voorruit van een LBK-jeep gecrasht vrijvliegend beginnersmodel 'de Mentor' spaarde ik naarstig een 2½cc Taifun Tornado dieseltje bij mekaar, bouwde er er cadeau gekregen Me-109 (een schande in die tijd!) omheen en vloog lijn op mijn 18e.
In 1976 trok ik in de Noord-Afrikaanse duinen mijn eerste R/C zwever omhoog .
Het ding vloog erg leuk, maar vermoedelijk wegens toegenomen defensieactiviteiten aan de kust {Algerije en Marokko stonden op gespannen voet ivm de Spaanse Sahara) reageerde de kist plots niet meer en crashte.
In 2003 ging ik met pensioen en niet lang daarna verkocht ik alle R/C spullen.
Dat was dat.
Dacht ik, maar het bloed bleef kruipen en in 2005 tekende ik mijn eerste schaalmodel, een Fokkertje S11 op schaal 1:72.
Inmiddels hebben mijn bouwplaten al bijna 65000 bezoekers gehad waaronder ettelijke downloaders en daaruit leuke papieren contacten.

In tegenstelling tot onze buren links en rechts hebben wij geen behoorlijke bouwplatensite en het ware te wensen dat alle papieren vliegtuigmodellen een fatsoenlijke plaats kregen tussen al het glimmend en gelikt polyethyleen.

16 november 2015 gewijzigd om 09:43 door gerard1938

Categories
Zonder categorie

Reacties