RSS-feed bekijken

Flying_Dutchman

Even voorstellen

Dit artikel waarderen
In het kort hoe ik hier ben gekomen en waarom.

Waarom:
De direct verantwoordelijke hiervoor is mijn vader.
Al heel vroeg is hij besmet geraakt met het luchtvaart virus, ik weet niet of dit een kwaadaardig virus is .
Hij was 10 jaar oud toen de oorlog uitbrak.
Vaak zegt hij, ik ben als luchtvaart enthousiast met m'n kont in de boter gevallen. Mooier kon het niet, in de mei dagen van 1940 een paar Nederlandse vliegtuigen gezien, en hordes Ju-52's, Dornier 17's e.d.
Later toen het tij keerde kwamen er steeds meer geallieerde toestellen over.
Vaak is hij op bezoek geweest op "zijn" vliegveld B-88 Heesch, waar 401, 402, 411, 412 en 442 Squadron RCAF gestationeerd waren, de squadrons behoorden tot 126 Wing-83 Group-2nd TAF.
Het meest indrukwekkende wat hij heeft meegemaakt zijn het beschieten van treinen in Oss door Typhoons (of Tempests) en de crash van een Spitfire achter zijn ouderlijk huis.

Na de oorlog is hij aan vliegtuig herkenning gaan doen, stapels tijdschriften nationaal en internationaal waren in overvloed aanwezig.
Hij is 1 keer Nederlands kampioen geweest in deze tak van sport.
Tot zover de aanstichter van mijn verslaving .

Hoe:
Dus om kort te gaan... de luchtvaart met de paplepel binnengekregen, of misschien wel erfelijk bepaald .
Ik heb in het begin veel gelezen over de luchtvaart in het algemeen, later is mijn interesse uitgegaan naar de luchtvaart in de 2e wereld oorlog.

Toen de leeftijd daar was dat ik in dienst moest, heb ik gekozen om KVV-er te worden bij de Kon. Luchtmacht, niet gek als je werk hebt dat een beetje aansluit bij je hobby. Indrukwekkende "luchtaanvallen" meegemaakt tijdens oefeningen.
We hoorden eigenlijk in een bunker te zitten, maar aan de baan was het beter toeven.
Ik heb 6 jaar bij de Luchtmacht dienst gedaan bij de LB-Squadrons op VLB-Soeterberg (half jaar) en daarna op VLB-Volkel.(mijn vliegveld)
Een geweldige tijd geweest!

Toen het computer tijdperk aanbrak, ben ik begonnen met Flight Simulator 4.
Na Red Baron, Aces collectie enz. terecht gekomen op IL-2 Sturmovik.
Na de nodige uurtjes offline, schoorvoetend online gegaan via de servers van UBI en daarna Hyperlobby.
Ik ben daar in contact gekomen met het Nederlandse 1.JaVA Squadron, die op dat moment in de opstart fase zat. Een geweldige club mensen (heren ).

Via 1.JaVA en Arjan's Simmers Paintshop ben ik hier terecht gekomen.

Het is een goede zaak dat er een site op internet is die de Nederlandse Luchtvaart een warm hart toedraagt en een vraagbaak kan zijn voor de toekomst.

9 januari 2008 gewijzigd om 14:00 door Flying_Dutchman

Categories
Zonder categorie

Reacties