hee van die serie heb ik ook veel (nouja veel, een stuk of 10) foto's. zal kijken of ik ze hier ook kan neerzetten, ik heb 4 foto's van de Fokker D.23.
zo hier dan mijn Fokker D.XXIII foto's. de eerste 3 waren van mijn opa, laatste eigen aankoop, alles uit eigen verzameling.
(kan deze kist eingelijk wel in minatuur bouwen, ik weet door deze foto's precies hoe de camouflage overal loopt.)
Gr,
Sander
mooie aanvulling Sander , het blijft een apart vliegtuig
Ik vraag me nog steeds af , als de oorlog er niet was tussen gekomen hoe onze luchtmacht er uit had gezien met al die Fokker producten.
dankje wel Jan, maar mijn verzamelingetje is natuurlijk niets vergeleken met die van jouw geen idee hoe het eruit zal hebben gezien, maar ik denk wel dat Fokker dan niet failliet had gegaan...
Ik vind dit ook een schitterende kist,alleen...........
als je er uit moest springen, vanwege één of ander euvel,
dan werd er letterlijk gehakt van je gemaakt.
Dit was ook de angst van testpiloot Gerben Sonderman.
en daarom was fokker ook bezig met een schietstoel te ontwerpen. helaas zat de oorlog een beetje dwars en is dit nooit gebeurd.
Wat is de bron van dit verhaal ?
Als je goed kijkt zie je op de eerste foto een beugel waaraan de piloot zich kon vastgrijpen en zich langs de onderkant van de vleugel het vliegtuig verlaten !
Als je goed kijkt zie je op de eerste foto een beugel waaraan de piloot zich kon vastgrijpen en zich langs de onderkant van de vleugel het vliegtuig verlaten !
normaal kan ik me alles herinneren, maar deze keer niet. ik heb het ergens gelezen maar weet niet meer of dat op internet was of in een boek. ik heb het in ieder geval niet verzonnen, dus het antwoord waar dat verhaal vandaan komt ben ik je helaas verschuldigd. ik zal proberen er nog achter te komen.
Gr,
Sander