Mooi dat de Nederlandse versie nu uitkomt van het D XXI boek en evenals het G1 boek, ook al bij Lanasta uit Emmen. Uitgevertje voor uitgever!
Ik had de Franse versie al gekocht in 2005 en kreeg van Peter de Jong toen een cd-rom met de Nederlandse tekst, want het lezen in de Franse taal is niet zo gemakkelijk. Het werd toen uitgegeven door Michel Ledet van Lela Presse.
Bijzondere man, die Ledet. I.v.m. mijn artikel over hulpvliegveld Ruigenhoek in de meidagen van 1940 voor zijn blad Avions, mailde ik hem in het Engels en ik kreeg toen antwoord in het Nederlands terug(?) Bleek, dat hij speciaal ons taaltje had gestudeerd om de Nederlandse militaire luchtvaart te kunnen lezen.
Zo ook het Japans, want zijn uitgeverij geeft ook heel veel boeken uit over de marineschepen en militaire luchtvaart in het Japans.
Door Lela Presse (internetsite:
www.avionsbateaux.com) worden honderden boeken en tijdschriften in de markt gezet.
In 1999 verscheen in de serie Batailles Aeriennes (no.9) een 80 pagina verslag over de meidagen 1940. Af en toe is deze nog wel te koop op E-bay.
Ger.