Hmm..
Excuus voor mijn koppigheid. Ik heb het bewuste ongeval gevonden. En dat is niet die ik eerder beschrijf. Want ja, in het artikel stond dat
de waarnemer uit het toestel gezaagd moest worden en deze W-14 is nog heel. Dus dat moet een andere kist zijn geweest. Ben wel benieuwd welke.
De W-14 is heel simpel gewoon tijdens het taxieen door de harde wind ondersteboven gewaaid. Tsja, zo ging dat toen. Bewijs?! Een foto in de Sumatra Post van 13 mei 1939 (qua datum klopt mijn beredenering dan weer wel

)
Overigens zijn er zeer veel marine Fokkers in 1939 aan hun einde gekomen. Via
Historische Kranten ben ik veel foto's en berichten tegengekomen van ongelukken met C.VII-W oudjes, in zowel Indië als Nederland. Bijvoorbeeld het verloren gaan van de L-6, L-10, V-10 en ga zo maar verder. Wel interessante materie allemaal!
Wat het hele verhaal met de W-14 nog interessanter maakt, is dat het blijkbaar twee keer op de kop in het water heeft gedreven. Of dat de foto van de W-14 iets later in de krant is gekomen, dan een andere foto van dezelfde kist in Het Algemeen Handelsblad van 19 april 1939...