waar zijn de Harvard foto's gemaakt
Beste forumlezers,
Een reeks interessante Harvard plaatjes; deels (al dan niet vanuit een beetje andere hoek) bekend maar ook, voor mij toch, nieuw. En ik kan toch wel stellen dat ik er een "paar" in mijn verzameling heb....
Even voor de goede orde de locaties waar bovenstaande foto's, naar mijn mening, zijn genomen:
1. B-133, Alphen a/d Rijn, bij vogelpark Avifauna rond 1966
2. B-135, kist van de BAFO Deelen ergens in de landing. Toestel werd later PH-BKT en verongelukte op Keiheuvel (B) op 4 februari 1990 met dodelijke afloop voor beide inzittenden.
3. B-158, op trailer in de hangaar van e Bergingsdienst op Gilze-Rijen, juli/aug 1969. Toestel werd later PH-PPS, G-BBHK en vliegt nu met deze Engelse registratie (en oud serial FH153) vanaf het Poolse Warschau
4. B-158, van de basisvlucht van ? (Leeuwarden?) ergens in de landing.
5. B-176 bij de LIMOS in Nijmegen. Toestel is nu na vele omzwervingen, en deel restauraties, ergens in de US beland. Locatie (nog) onbekend.
6. B-177, als decoy op Leeuwarden. Staat nu als "monument" (en B-77) op Woensdrecht.
7. B-178, kist van de BAFO Deelen ergens in de landing. Toestel is nu in Maasbracht te vinden.
8. B-190, als wrak op Ypenburg; 1966/1967?
9. B-194, kist van de BAFO Deelen op de static van een Klu Open Dag; locatie (mij) onbekend.
Wie heeft er aanvullingen/correcties op bovenstaande?
Wie wil er nog oude Harvard plaatjes "delen"?
m.vr.gr.
Benno
|