» Navigatie - Navigation | | | » NLV |  | » Actieve Discussies - Recent Threads | | | | | | | | | Fokker D-XXIV  Laatste reactie door Fogg Gisteren 00:52 5 Reacties | | | | | | | | | | | | | | | Contrails  Laatste reactie door Tracker 16 mei 2012 23:46 6 Reacties | | | | | | | | | | | | | | | |  | | 
5 februari 2012, 11:09
| | Senior Member | | Geregistreerd: 24 maart 2011
| | Overwinningen
Dag forum,
Bestaat er ook een officiële lijst met luchtoverwinningen van Nederlandse vliegers in de Tweede Wereldoorlog? Of hebben de Nederlandse autoriteiten zich daar gewoon nooit mee beziggehouden?
Veel scores in de onderstaande lijst lijken me erg optimitisch, zoals Focquin de Grave 4 en Van der Stok en Roos 2. En de kill van Thate was niet alleen een friendly kill maar ook nog een botsing, zo lust ik er nog wel een paar. Dutch aces and famous pilots of WW2 | 
5 februari 2012, 20:40
| | Junior Member | | Geregistreerd: 27 november 2011
| |
nog een lijst : (al heb je er niet veel aan) Fighter Pilot Aces List | 
6 februari 2012, 09:09
|  | Senior Member | | Geregistreerd: 8 januari 2011 Locatie: Den Hoorn (ZH)
| |
wat je kan doen is van iedere piloot lezen over zijn gevechts handelingen en dat vergelijken met zulke lijstjes en de verlieslijst.
| 
6 februari 2012, 10:57
| |
Sander, de verlieslijst van de Luftwaffe bedoel je? Staat die ergens online?
| 
6 februari 2012, 11:10
|  | Administrator | | Geregistreerd: 13 november 2007
| |
De claims zijn zeker optimistisch. 1.JaVA had bijvoorbeeld meer claims op Tr.Gr.186 dan dat zij aan verliezen hadden. Ik herinner mij claims van toestellen die rokend verdwenen en waarvan aangenomen werd dat die wel zouden neerstorten. Een heeft meen ik onderweg een noodlanding gemaakt, anderen zijn nog wel thuis gekomen.
__________________ Nederlandse Luchtvaart | 
6 februari 2012, 15:35
|  | Senior Member | | Geregistreerd: 8 januari 2011 Locatie: Den Hoorn (ZH)
| |
nee ik bedoel deze: Documentatie | Ministerie van Defensie
heb hier wel een boek liggen overalle vliegtuigen, van NL BE Dld Eng FR en IT, het heet after the battle, battle of france. tot nu toe al 1 fout ontdekt in een onderschrift van een plaatje, de 222 word 227 genoemd en daarbij staat ook het lot van de 227, maar in de tekst staat het wel gewoon goed.
| 
6 februari 2012, 15:43
| | Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan De claims zijn zeker optimistisch. 1.JaVA had bijvoorbeeld meer claims op Tr.Gr.186 dan dat zij aan verliezen hadden. Ik herinner mij claims van toestellen die rokend verdwenen en waarvan aangenomen werd dat die wel zouden neerstorten. Een heeft meen ik onderweg een noodlanding gemaakt, anderen zijn nog wel thuis gekomen. | Ja, zo gaat het altijd. Zelfs onderzochte en erkende claims zijn nog te hoog. En Nederland lijkt dus geen claims te hebben onderzocht en erkend, weet jij dat Arjan?
| 
6 februari 2012, 23:32
| | Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sander nee ik bedoel deze: Documentatie | Ministerie van Defensie
heb hier wel een boek liggen overalle vliegtuigen, van NL BE Dld Eng FR en IT, het heet after the battle, battle of france. tot nu toe al 1 fout ontdekt in een onderschrift van een plaatje, de 222 word 227 genoemd en daarbij staat ook het lot van de 227, maar in de tekst staat het wel gewoon goed. | Aha, die lijst, dank je. Tja, daar staan bijvoorbeeld vijf Bf 110's op op 11 mei, maar geen indicatie van hoe die aan hun einde gekomen zijn..
Dat boek, is dat van Lela Presse?
| 
7 februari 2012, 11:09
| |
Dank je wel!
|  | | | | Discussietools | | | | Weergave | Lineaire weergave |
Regels voor berichten
| Je mag geen nieuwe discussies starten Je mag niet reageren op berichten Je mag geen bijlagen versturen Je mag niet je berichten bewerken HTML-code is Uit | | | |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.