» Navigatie - Navigation | | | » NLV |  | » Actieve Discussies - Recent Threads | | | Fokker C.5  Laatste reactie door Louis Gisteren 23:12 38 Reacties | Overwinningen  Laatste reactie door gjalt Gisteren 21:40 1 Reacties | Kleuren rozet  Laatste reactie door Fogg Gisteren 20:58 0 Reacties | | | Ansichkaarten  Laatste reactie door jan wullink Gisteren 19:42 27 Reacties | Wing Nuts  Laatste reactie door Verbeek 4 februari 2012 20:28 1 Reacties | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Fokker g1  Laatste reactie door gjalt 2 februari 2012 00:05 29 Reacties | vakantieplannen?  Laatste reactie door Jan vd Heuvel 1 februari 2012 22:42 7 Reacties | | | |  | | 
1 april 2010, 22:01
| | Senior Member | | Geregistreerd: 9 januari 2009 Locatie: Nu even in België
| | Wie weet waar deze WW2 kiek genomen is?
Heren,
Ik kreeg deze foto, met daarop de gevangen genomen bemanning van een Short Stirling. NAW de bekende met de beschadigde neus die in NL neerkwam en daarna door en voor de Luftwaffe werd opgeknapt. Zo te zien lopen ze op de foto uit een soort kasteeltje. Heeft iemand enig idee waar in NL dit is, of nog beter, welk gebouw het is.
Gr Felix
Laatst gewijzigd door Arjan; 2 april 2010 om 13:48 | 
1 april 2010, 22:18
|  | Senior Member | | Geregistreerd: 15 november 2007
| |
Hoi Felix,
Rechts naast de poort hangt een bord, kun je op de originele foto ook lezen wat er staat? Kan me haast niet voorstellen dat dit gebouw verdwenen is. Waar was die Stirling ergens geland?
Groet,
Mathieu.
Laatst gewijzigd door Mathieu; 1 april 2010 om 22:38 | 
1 april 2010, 22:35
| |
Hoi Mathieu,
Stom,stom,stom dat ik dat niet gezien heb zeg. Mijn origineel is heel slecht, een digi bestand. Heb het bord er uitgehaald, en in PShop geprobeerd het op te peppen. Ik lees dan inderdaad SLOT, maar de rest kan ik niet goed zien, wellicht door mijn slechte ogen, Zie jij er meer in? Ik weet niet waar hij neerkwam, wel dat de kist naar Gilze is gevlogen, en daar verder is opgeknapt. De hele neus zat in het zeil en de tape. In Vliegtuigparade heeft er heel veel over ingestaan. Denk dat anderen het wel weten. Hoop dat de kiek enigzins leesbaar is.
Gr Felix
Laatst gewijzigd door Arjan; 2 april 2010 om 13:49 | 
1 april 2010, 22:41
| |
Heb ook deze nog, maar daar zie je helemaal niets herkenbaars op, GR Felix
Laatst gewijzigd door Arjan; 2 april 2010 om 13:49 | 
1 april 2010, 22:58
|  | Senior Member | | Geregistreerd: 15 november 2007
| |
Hoi Felix,
Ik kan het helaas niet lezen, maar het is een iedergeval een een slot en daar zijn er toch niet erg veel van in Nederland. Ben even wezen zoeken op internet, maar wat is eigenlijk het meervoud van slot??
Groet,
Mathieu.
| 
1 april 2010, 23:16
| |
Hoi Mathieu,
Tja, die vraag stelde ik mezelf ook, en ben er nog niet uit. Sloten denk ik, maar dat zoekt natuurlijk voor geen meter. Ik dacht dat die Stirling in de buurt van Gorinchem terecht was gekomen, maar zeker weet ik dat niet.
Gr Felix
| 
1 april 2010, 23:20
|  | Senior Member | | Geregistreerd: 15 januari 2008 Locatie: Zwollywood
| |
Dit is kasteel - of Slot - Loevestein. Althans, dit is het poortgebouw dat voor het kasteel ligt. De foto is nog buiten de bolwerken gemaakt. Op de achtergrond wat huisjes die binnen de fortificaties lagen.
Niet zo heel gek, want de bedoelde Stirling (die met de beschadigde neus) was nabij Gorinchem aan de grond gezet - dat ligt aan de andere kant van de rivier tov Loevestein.
edit - ah, TCI was ook al "warm"!
Laatst gewijzigd door g-1reaper; 1 april 2010 om 23:24 | 
1 april 2010, 23:24
| |
Heb wat gevonden, in NL heb je
Slot Loevestein
Slot Schagen
Slot Zeist
Slot Zuylen
Slot Moermond
Dus met dit gegeven, wat staat er nu?
Gr Felix
| 
1 april 2010, 23:25
| |
Bedankt, had je antwoord niet gezien voor ik op "slotenjacht" ging. Is dit een bekende foto?
Gr Felix
| 
1 april 2010, 23:32
|  | Senior Member | | Geregistreerd: 15 januari 2008 Locatie: Zwollywood
| |
Dat niet, maar ik herkende de poort. Het ziet er tegenwoordig wel wat anders uit trouwens.
|  | | | | Discussietools | | | | Weergave | Lineaire weergave |
Regels voor berichten
| Je mag geen nieuwe discussies starten Je mag niet reageren op berichten Je mag geen bijlagen versturen Je mag niet je berichten bewerken HTML-code is Uit | | | |