Nou ik ook, echt mooiCitaat:
Van dergelijke sfeerplaatjes word ik meestal wel blij
Printable View
Nou ik ook, echt mooiCitaat:
Van dergelijke sfeerplaatjes word ik meestal wel blij
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :thumbup:
Met dank aan Pim:thumbup:
Bijlage 30859
Model is wel vereenvoudigd
Na lange, lange tijd... weer eventjes tijd genomen voor mijn T.5.
Ligkussen in de staartkoepel.
Bijlage 31718
Leuk detail.
Adri
Ik zit voor m'n gevoel weer redelijk up-to-date met de T.5.
In de afgelopen tijd heb ik wat aandacht besteed aan de schutterspost/entree van de marconist, direct achter het rompmiddenstuk in het rompachterstuk.
Dit is echt gebaseerd op duimzuigen. Ik heb hier eigenlijk geen referenties van, dus heb ik maar het beste ervan gemaakt.
Aan de andere kant ook weer makkelijk: maar erg weinig mensen kunnen je dan wijzen op een fout.
Bijlage 31831
Bijlage 31832
Nu weer tijd voor andere hobby-aangelegenheden.
Daan
Oh jee... had je toch echt niet zo moeten doen: bijna alles is verkeerd :bleh:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:thumbup: :lol:
Het ziet er goed uit Daan. Maar dit is misschien wel een gevaarlijke omgeving om aan te nemen dat er niemand is die precies weet hoe het er uit zag.........
Met groet,
Huub
Bijlage 31866
Ik als werknemer/ontwerper bij Fokker zou gewoon het luik gebruiken van de G1
Kijk! Dat is zeker nuttige informatie!
Beste mensen,
Ik ben best een beetje trots. Vandaag heb ik het interieurmodel van de T.5 zo goed als af gekregen. Laten we zeggen dat 98% gemodelleerd is, en dat zeker 1% nooit aan bod zal komen. Dat is een stukje vrijheid die ik mezelf gun. De overige 1% gaat voor dingen die vanzelf naar boven komen tijdens het verdere werk. Ja, want nu is het model dus 'klaar'. Wat volgt is nog de inkleuring van (met name) het rompachterstuk, functionaliteiten toevoegen etc. Klaar ben ik dus nog niet.
Welnu, de laatste dingen hebben zich afgespeeld in het rompachterstuk. Ik heb er wisselend fantasie en tekeningen voor gebruikt.
Er hangen nu patroontrommels. Er zijn ramen waardoor men een geweer kan steken. Er is een kast gemaakt waarin men losse radio-onderdelen kon opbergen (dit begrijp ik nog niet helemaal).
En... er is een berichtengoot gemaakt. Van juist achter het gordijn van de marconist loopt een goot voor buizenpost-achtige berichten die eindigt bij de staartschutter.
Dit heb ik kunnen baseren op een tekening uit het Nationaal Archief. In het handboek staat niets hierover vermeld. Foto's van het interieur van het rompachterstuk zijn er nauwelijks, voor zover bij mij bekend (11 stuks, voornamelijk van wrakken).
Zicht naar achteren
Bijlage 31902
Zicht naar voren
Bijlage 31903
Tot zover bedankt voor uw aandacht! En natuurlijk voor de informatie die een aantal van jullie heeft kunnen geven.
Groet, Daan
Geweldig Daan ! Heb net een aantal uren besteed aan het herlezen van deze draad - ook alle "technische" verhalen - en ben opnieuw zwaar onder de indruk ! Jammer dat een groot deel van de foto's zijn verdwenen...Google Drive? Dit meldde jij op 24-09-2016...pas vanaf 23-08-2018 zijn de door jou geplaatste foto's wel weer zichtbaar.
Neemt niet weg dat ik al lezend jouw hele project zag groeien...dánk voor het plaatsen van dit "epos"! Groetjes, Trudy
Hier mag je wel meer dan een beetje trots op zijn, wat een prachtig stuk werk.
Bijzonder knap, een fraai resultaat!
Mooi werk Daan, zoals ik ook al in het Engels ergens anders zei: "Ik bewonder je doorzerttingsvermogen. Er zijn maar weinig digitale bouwers die een complex project als dit tot een goed einde weten te brengen." Het bouwen is nu klaar nu wacht het complexe werk om alles van een kleurtje te voorzien.
Succes,
Huub
We zijn weer up-and-running!
Bijlage 32593
Met alle (?) kleuren een mooi plaatje, fantastisch gedaan Daan!
Dankje! Nee, nog niet alle kleuren zijn uitgedeeld. Daar ben ik nu mee bezig.
Nu is eigenlijk wel het meeste ingekleurd.
Bijlage 32623
Bijlage 32624
Bijlage 32625
En nog een aardig plaatje van de romp.
Bijlage 32626
Groet, Daan
Werkelijk schitterend Daan, de hele constructie wordt gelijk duidelijk met deze views.
Heel mooi!!!
Hoi Daan,
Wat een moment voor een vitrine bij Crash allemaal niet te weeg kan brengen......
Vooral die doorsnede van de romp is ronduit prachtig! Het laat goed de toepassing van de verschillende materialen en technieken zien. Durf je al een voorspelling te doen wanneer het model "af" is?
Met groet,
Huub
Even een korte update van mijn kant.
De texturing van de staartkoepel is in principe af.
Bijlage 33203
Heel mooi weer! En wat staat er nog op je "te doen" lijstje? Heb je al over de flight dynamics nagedacht?
Met groet,
Huub
Ha Huub,
Er staat nog van alles op ;) Vooraleerst wil ik me richten op de functionaliteit van het model. Flight dynamics ben ik al mee bezig geweest maar dat is dus nog niet af.
Groet, Daan
Zojuist weer een rondje met mijn T.5 gevlogen.
Hierbij een paar plaatjes vanuit het interieur.
De onlangs afgemaakte staartkoepel.
Bijlage 33351
En als bewijs dat alle bewegingen daarin ook gemaakt zijn.
Bijlage 33353
Blik uit het raam naast de deur in het rompachterstuk.
Bijlage 33352
Zicht vanaf de jumpseat van de tweede vlieger juist na de landing.
Bijlage 33354
Super Daan.
Adri
Geweldig, het lijkt wel of je naar foto's zit te kijken!
In de afgelopen weken heb ik veel aandacht gegeven aan de T.5. Weinig daarvan is echter zichtbaar.
Zo heb ik me beziggehouden met de flight dynamics, die nu on the numbers zijn.
Daarnaast is zijn een aantal animaties wat realistischer uitgevoerd.
Ook zijn de systemen nader beschouwd.
Aan de ene kant schiet het dus echt goed op, aan de andere kant ben ik er nog lang niet.
Goed nieuws!
De T.5 is toe aan betafase! Dat betekent dat deze getest mag gaan worden door een groepje mensen.
Mijn streven is om het vorige team (van september 2016!) weer te vragen.
Ter vermaak een paar plaatjes.
Bijlage 33975
Bijlage 33976
Bijlage 33977
Bijlage 33978
Bijlage 33979
Bijlage 33980
Bijlage 33981
Het is alweer meer dan 6 jaar geleden dat ik ermee begon. De reis is lang geweest, waarbij veel dingen in mijn persoonlijke leven langs zijn gekomen. Toch ben ik erg trots op het eindproduct! Ik heb er ook veel waardering voor de T.5 door gekregen, al weet ik ook dat dit toestel in de Nederlandse luchtvaarthistorie nogal verguisd is.
Groet, Daan
Eén woord: WAUW!
G E W E L D I G ! ! !...Daan, je mag super trots zijn op jouw T-5 !
Prachtig stuk werk Daan, mag je inderdaad trots op zijn.
Voor mij iets van een andere planeet, volkomen onbekend mee, maar wel mooi om te zien. Gefeliciteerd Daan.
Groet Ruud en "stay safe".
Bedankt mensen!
Op de valreep toch maar even het bommenruim modelleren...
Bijlage 34080
Gelukkig hebben we een goede referentie:
https://nimh-beeldbank.defensie.nl/foto-s/detail/ec77707a-9b4f-07cd-435a-6f574625056a/media/7d0170c2-1258-1ee8-1cbf-4ab2c174b5fe?mode=detail&view=horizontal&q=bommenr ek&rows=1&page=1&fq%5B%5D=search_s_mediatype:"Foto %27s"
Overigens is dit niet de Van Heijst, volgens mij.
Nu nog met een beetje kleur.
Bijlage 34081