-
Nog een Huey op Ahlhorn, maar dit keer een Twin Huey, de HH-1N, waarvan er een paar op Ramstein stonden in die jaren. Deze echter heeft jungle camo en is weliswaar van het 67 ARRS, USAF (net als die Ramstein machines), maar deze hoort bij Det.0 op Zaragoza in Spanje...
https://live.staticflickr.com/5294/5...1349af59_b.jpg
69-6611_22sep84EDNA by Bert Visser, on Flickr
-
-
En in de productielijsten staat deze als een UH-1N-BF genoteerd. Er zijn UH-1N exemplaren die naar HH-1N zijn omgekat maar daar lijkt dit er niet één van te zijn. :cool:
-
Dat het "European One" is, klopt helemaal. Beetje slordig geweest met het bijschrift... volgens mij ook de enige Huey die ik ooit in die kleuren heb gezien. De CH-53's hadden ook dat schema en natuurlijk Phantoms, Starlifters, Galaxies e.d.
Over of het een UH-1N of een HH-1N is... ik heb overgenomen wat ik in m'n movements had staan. Maar in de jaren '80 (misschien ook nu nog wel) zaten er regelmatig fouten in de boeken met registers, die tenslotte door 'leken' op de markt werden gebracht. Officiële militaire registers waren logischerwijs niet openbaar, maar er was wel een markt voor, dus...
Overigens nog een typfoutje gezien: Det.0 moet natuurlijk zijn: Det.9
-
Als ik het me goed herinner had de UH-1N geen "kraan" achter de piloot maar de HH-1N wel. Op de foto is nog net de haak van die kraan te zien dus moet dit een HH-1N zijn.