En hier foto`s van mijn bezoek aan de SKHV te Gilze-Rijen, waar ik een geweldige ontvangst kreeg en alles mocht fotograferen:
ImageShack Album - 14 images
Mvg Ron
Printable View
En hier foto`s van mijn bezoek aan de SKHV te Gilze-Rijen, waar ik een geweldige ontvangst kreeg en alles mocht fotograferen:
ImageShack Album - 14 images
Mvg Ron
Updeet,
Nog zonder foto's sorry, vergeet steeds de camera.
Hampden is nu structureel klaar, interieur is nu groen, het instrumentenpaneel kan er binnenkort in. Het schiet lekker op.
Als interieur klaar is kan de camouflage aan de buitenkant erop.
Denk wel dat de deadline begin mei haalbaar is.
Zal volgende keer proberen fototoestel niet te vergeten.
Cees
Hoi,
Soms kom je met het bedrijven van een van de hobbies leuke dingen tegen zoals ik een paar weken geleden weer eens ondervond. Enige weken geleden had ik contact met een deskundige op het gebied van Duitse luchtvaart instrumenten tijdens de oorlog. Ik had enige vragen over een Askania instrument zoals in de G.1 gebruikt werd. De antwoorden schudde hij zo uit zijn mouw! Toen schoot mij te binnen dat ik ook nog steeds op zoek ben naar informatie over schakelaars welke ook in de diverse Fokker toestellen gebruikt werden. Zonder goede informatie of afbeeldingen wordt het zoeken wel erg lastig. Dus vroeg ik de man om advies en hij vroeg mij eens te laten weten wat ik wist over de schakelaar. In het handboek van de G.1 wordt gesproken over schakelaar type Carl Bahr 330. Hierbij weet ik dus niet of dat de fabrikant was of de leverancier of dat de naam wel correct is.. In het handboek van de kleine G.1 wordt als type opgegeven Schalkemuhl terwijl het volgens de foto's om de zelfde schakelaar zou moeten gaan! Na alle info verstuurd te hebben kreeg ik reeds de volgende dag antwoord. Gevonden:thumbup: De firma die de schakelaars ooit maakte was Bär uit Schalksmühle! Inmiddels is de naam veranderd in InterBär, en zij hadden dus nog een paar schakelaars zoals gebruikt in de G.1 liggen:D
Die schakelaars die zij nog op de plank hadden liggen zijn van een na oorlogse productielijn maar zijn uiterlijk en wat afmetingen gelijk aan de schakelaars uit 1938. Ik heb meteen maar een stel besteld en die zijn inmiddels binnen. Vanavond heb ik gaten geboord in wat het schakelbordtje moet worden en de schakelaars erin gezet. Zie foto's
Toch een leuke hobby zo:D
Groet,
Mathieu.
Bijlage 7465
Bijlage 7466
Bijlage 7467
Bijlage 7468
Dat Zijn van die gebeurtenissen die je motivatie een leuke push geven!.
Ziet er goed uit Mathieu,je bent goed bezig.
GrPaul
Hoi Paul,
Dank je! Inderdaad zoiets geeft de burger weer moed. Soms gebeurt er jaren niets en zo kan het. bijna, niet op. Ook net binnen een instrument uit het stuurhuis van de G.1, zie de foto's. Heeft me ook de nodige moeite en geduld gekost maar uiteindelijk toch aan het langste eind getrokken.:D
Hoewel het instrument niet helemaal compleet is ben ik er toch zeer blij mee.
Groet,
Mathieu.
Hoi Mathieu, mooie vondst!
Heeft jullie kleine dame astma? Ziet er bekend uit, onze Rebecca heeft ook zon ding gehad....
Mathieu,
Mooi man, en inderdaad dat soort meevallers geven de burger weer moed.
Er is veel meer te vinden dan verwacht maar je moet wel de juiste mensen treffen. Een netwerk is dan heel belangrijk. Maar geluk telt ook mee.
Voor Halifax was ik bezig met throttle box, die dingen zijn zo zeldzaam als kippentanden zoals de engelsen zeggen. Ik had de fabrikant gevonden maar ze hadden geen informatie over de throttle box maar ze maakten nog steeds de push/pull rods en zeer karakteristieke koppelingen. Die worden nu nog gebruikt in boten etc. Maar goed ik kon er niets mee.
De jongens die Donald Campbell's Bluebird aan het opknappen zijn zochten die dingen juist weer wel. In de Bluebird zaten een hoop standaard vliegtuigonderdelen. Toen ze op het flypast forum om informatie vroegen kon ik ze in de juiste richting sturen. Ze konden de onderdelen gewoon uit het magazijn leveren.
Zo help je elkaar, krijg je wel een warm gevoel van.
Cees
Heel erg gaaf dat stuurhuis instrument,enorm mooie aanwinst.
En een heel erg mooi project hoor Mathieu.
Een aantal mooie projecten die hier veel besproken zijn,en waar we toch met regelmaat updates van zien.
Ben ik toch wel benieuwd naar het laatste nieuws van het lijstje waar we ooit mee begonnen zijn.
Wellicht iemand foto`s en of nieuws,en wellicht zijn er mooie nieuwe dingen bijgekomen?
Fokker G.1 Stichting Fokker G.1
Fokker C.X Stichting vrienden MLM
Fokker S.IV Aviodrome
Koolhoven FK 23 Bantam Vroege Vogels (?)
Koolhoven FK 51 Stichting vrienden MLM ( staat netjes in het MLM)
NA Mustang Vroege vogels. (vliegwaardig inmiddels)
DC 3 cockpit ( naam me even ontschoten)
Douglas A8 Jan van Huuksloot
Messerchmitt 109 G 2 stuks, Jan van Huuksloot en Ed IJsbrandij
Van Berkel WA Stichting Neptune
Lambach 2 TU delft(?)
Handley Page Halifax cockpit Cees Broere. ( heel erg mooi wellicht dat Cees nog zin heeft om de rest te bouwen :) )
Noorduyn Norseman Aviodrome.
Fokker T.V ??
Hier een paar foto's van de Hampden, foto's van afgelopen zaterdag.
Sorry geen ruimte, geld of zin in een complete Halifax:lol:
Handley Page Hampden cockpit - General Discussion - LSP Forums
Cees