De grond-lucht raket hierboven, in post 640, is een S-200. Deze staat bekend bij de NATO als SA-5. Deze raket kon een snelheid halen van Mach 8.
Mvg, Boris.
Printable View
De grond-lucht raket hierboven, in post 640, is een S-200. Deze staat bekend bij de NATO als SA-5. Deze raket kon een snelheid halen van Mach 8.
Mvg, Boris.
De max. snelheid van de S-200 is Mach 4 volgens een bron die ik heb gezien.
Ruud.
Volgens Wikipedia (altijd verdachte bron, weet ik) is de top snelheid Mach 8 waarmee een doel dat Mach 4 gaat uit de lucht is te halen.
Zie wiki pagina: S-200 Angara/Vega/Dubna - Wikipedia, the free encyclopedia
Volgens een andere website: SA-5 Gammon S-200 Angara Vega ground to air missile system technical data sheet specifications UK---Army Recognition---Army Recognition heeft de raket een snelheidbereik tussen de 700 en 2500 m/s. 2500 m/s is omgerekend ± 9000 km/h. Dit zit toch eerder op Mach 8 dan Mach 4.
Vandaar mijn statement over snelheid.
Ik ben het met Heron eens dat Mach 8 wel heel snel is. Snelheidsproeven met vliegtuigen hebben laten zien dat er met deze snelheden wel heel veel hitte vrijkomt. Je zult dus wel een spediaal neusje op zo'n raket moeten zetten.
Ter vergelijking. De maximale snelheid die de X-15 gehaald heeft is 7273 km/h. Maar de huid van deze was wel van speciale materialen gemaakt.
Mvg, Boris
Een romp van een Antonov AN 2 op het vliegveld van Nikolskoye.
Mig 17 - Veliki Novgorod.
Mig 21 in het park van Akhtubinsk.
Monument voor gesneuvelde vliegers ten oosten van Vost. Guba.
Een TU 124A bij de polytechnische universiteit van Moskou.
Groot onderhoud op het vliegveld van Krasny Kut. :D
Victory park - Kamysjin.
Aero L 39 Albatros - Barnaoel.
Mig 21 - Batajsk.
Een museum in Aksay iets ten noorden van Rostov aan de Don.
Het betreft een ondergronds tunnelcomplex uit de tijd van de koude oorlog.
Er staat een AN 2 , Yak 52 en een Mig 23.
Mig 17PFU op het kazerneterrein van Kilpyavr.
Een L 29 langs de snelweg bij Metallurg , Oblast Wolgorad.
Sukhoi SU 17M3 - Jejsk.
Een Mig 21 op een rotonde bij Kushchyovskaya.
Sukhoi SU7B - Charkov.
Museum van de strategische raketten vlakbij Pobuz"ke , Oekrainë.
Een Mig 23 wordt geprepareerd tot monument in Lazarevskoye microdistrict.
En nu als monument in een nieuw kleuren schema.
Mig 17 - Korsun'-Shevchenkivs'kyi.
Een onbekend luchtvaartmuseum bestande uit 14 toestellen in de buurt van het vliegveld van Koergan.
Mig 15 - Novhorods"ke - Oekraiëne.
Restanten van een Mig 29 op een schietbaan vlakbij Lvovskiy - Moskou.
Een tweede Ekranoplene staat in Moskou.
Een speciaal vogeltje deze A-90 Orlyonok.
Een creatie van het Central Hydrofoil Design Bureau waarvan er 5 gebouwd zijn. Ontwerp komt uit 1972 en dit type ekranoplan is gebruikt tussen 1979 en 1993.
Mvg, Boris
Je noemt het een speciaal vogeltje Boris , ik zie het meer als een vreemde eend .
Het komt wel uit het water maar kan niet zo hoog vliegen :D
Ik denk dat dit nog één van de drie is die nog bestaat samen met die in Monio en die aan de Zwarte Zee.
Die in Monio is overigens alleen een romp.
Een DC 3 Dakota ergens in Siberië.
is dat een dc3 od de rusies gebouwde kopie
wel zoned dat die kist daar zo staat weg te rotten met de motoren er nog op
Beste J. Weel,
Het betreft hier inderdaad een Amerikaanse Skytrain en geen Russische kopie (Li-2).
Het vliegtuig op de foto is een C-47-DL met s/n 9118. Deze heeft het USAF s/n 42-32892 gehad. Deze kist is op 24 februari 1943 aan Rusland verstrekt. De kist is in april 1947 neergestort na een motorstoring.
Je kunt het USAF nummer nog aflezen van de staart. Verder zie je op de stuurboordzijde van de romp voor de Russische ster nog een lichte grotere ster op de romp. Dit is deel van de Amerikaanse herkenningsteken dat overgeschilderd is geweest.
Mvg, Boris
Mooi stukje research :thumbup:
Een TU 22 M2 op de vliegbasis van Shaykovka.
zoned dat I daar zo staat weg te rotten
de LI 2 had toch 2 9 cylinder stermotoren die je ook in de AN2 terug vind
Zowel de Li-2 als de An-2 hebben een Shvetsov ASh-621R 9-cilinder stermotor volgens de "Jane's Encyclopedia of Aviation uit 1989.
Dus ja. Dezelfde motor met 745 kW vermogen.
Was mij persoonlijk nooit eerder opgevallen.
De Douglas C-47-DL op de foto's heeft overigens Pratt & Whitney R-1830-92 twin wasp motoren die even sterk waren als de Russische Shvetsov ASh-621R.
Mvg, Boris
Het centrale luchtmacht museum in Monino is één van de grootste luchtvaart museums ter wereld.
Het bevat 173 vliegtuigen en 120 vliegtuigmotoren .
Alweer een Tupolev ANT-25. (Zie eerste foto van post 677)
Zagen we al eerder een exemplaar van in post 390 die in het museum van Chkalovsk staat. Die in Chkalovsk is de RD-2 (URSS N025) en was de tweede machine die gebouwd is.
Deze hier in het Monino museum is een replica uit 1989 die door OKB Tupolev gebouwd is speciaal voor dit museum.
Hoofd van het team, die de ANT-25 ontwierpen, was Pavel O. Sukhoi. Deze kreeg later een eigen OKB en heeft vele vliegtuigen op zijn naam staan.
Mvg, Boris
Monino II . Helikopters.
Dit is dus een Yak-24. Eerste helikopter ontworpen door OKB Yakovlev. Deze redelijk onbekende helikopter werd aangedreven door 2 stermotor en komt uit de halverwege jaren vijftig. Dit type was niet erg succesvol zodat er ook niet veel van gebouwd werden. Werd al snel vervangen door de Mi-6.
Ik moest wel even nadenken en wat zoeken voordat ik deze kon identificeren.
Dat zijn de beste Jan. :thumbup:
Mvg, Boris