Von Rosen voor een (Ethiopische) F.VII:
1936 Swedish Aviator Pioneer Pilot Count Carl Von Rosen with Plane Press Photo | eBay
Printable View
Von Rosen voor een (Ethiopische) F.VII:
1936 Swedish Aviator Pioneer Pilot Count Carl Von Rosen with Plane Press Photo | eBay
Landingsgestel Spitfire RAF WW2.
Zeer uniek object, landingsgestel van een Spitfire (vermoedelijk Mark VII) uit de Tweede Wereldoorlog.
Door het gewicht kan het alleen afgehaald worden.
Ben je al jaren op zoek naar dit onderdeel, dit is je kans!
€ 1.250,00
Zwijndrecht, Zuid-Holland - Tel: 0648759392
? Landingsgestel Spitfire RAF WW2 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
zie ik het nou goed zaten hier geen remmen op
of is dat er gewoon af geroest
het is jammer dat ik er nu even de centen niet voor over heb
Fokker F27 Friendship
€ 200,00
Leeuwarden, Friesland
? Fokker F27 Friendship - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
Vliegtuig velg Amerikaans neergestort in de buurt van neede .
60cm doorsnee.
Hengelo (gld), Gelderland
Tel: 0653632057
? Vliegtuig velg Amerikaans neergestort in de buurt van neede - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
UNIEK! B61 Silver Bullet atoombom.
Unieke kans: B61 "Silver Bullet" atoombom te koop!
De B61 is sinds de jaren '60 tot vandaag het kernwapen van het Westen. Een symbool van de Koude Oorlog dat tot vandaag voor controverse zorgt:
het zijn B61's die in Kleine Brogel liggen, en in de US stelt de belastingbetaler zich momenteel vragen bij het feit dat een B61 meer kost dan zijn gewicht in massief goud.
De B61 bestaat in 3 varianten:
Type 1) B61 "Mod 1-12", nucleaire versie met kernkop, flight hardware
Type 2) B61 "BDU-38", inerte versie met betonnen centersectie ipv kernkop, voor oefeningen met het droppen van de B61, flight hardware
Type 3) B61 "Type 3E Trainer", trainingstoestel om grondprocedures te oefenen, enkel voor gebruik op de grond.
In de USA hebben enkele musea een B61 display, meestal gaat het dan om een type 3E Trainer.
Buiten de USA heeft geen enkel museum een B61 in geen enkele variant!
Uiteraard bezit niemand particulier een type 1 B61. 1 persoon in de USA bezit een Type 3E grondtrainer, enkele jaren geleden voor 15.000$ gekocht van een militariashop.
Men dacht toen dat dit wereldwijd de enige B61 in particulier bezit was. Toch niet... Ik bezit een type 2 inerte versie, echte flight hardware die gevlogen heeft én meermaals gedropt is.
Dit apparaat in particulier bezit is voor zover bekend uniek in de wereld, en het feit dat dit buiten de USA is maakt het nog uitzonderlijker.
Dit is uw kans om het pronkstuk in uw militariacollectie te bemachtigen. Een mooi stuk geschiedenis dat altijd gesprekstof is.
Dit exemplaar is 100% veilig: het is nooit in contact geweest met nucleair materiaal en bevat de explosieve lanceerinstallatie van de parachute niet meer.
Puur staal en aluminium, totaal onschuldig zolang je het niet op je tenen laat vallen.
Dit exemplaar is destijds na zijn laatste drop afgeschreven. De neus, staart en vinnen hebben die drop behoorlijk goed overleefd. Je ziet de halve breekverbindingen van de parachutelancering nog zitten.
De betonnen centersectie heeft de laatste drop blijkbaar niet overleefd, er is een mock-up als museumdisplay voorzien. Je krijgt er ook zadels bij om alle delen op tentoon te stellen, alsook een
high speed ribbon parachute om het display visueel compleet te maken.
Deze bom is in het particulier circuit geraakt nadat ze door een grove fout in een Duitse legerbasis met het oud ijzer naar buiten is geraakt.
Een uniek stuk dus geen richtprijs te bepalen, vraag me ook niet naar mijn beste prijs want ik weet het zelf ook niet. Gewoon bieden, en we zien wel waar het na een tijd uitkomt.
Naast bieden kan ruilen ook. NIET voor militaria, dat verzamel ik niet meer. Enkel ruilen voor:
-bepaalde topmodellen vintage synthesizers
-bepaalde oldtimer auto's, rallywagens, racewagens...Uiteraard verwacht ik geen Lamborghini ofzo hoor. Mag een restauratieproject zijn indien compleet.
Enkel afhaling, past in een (grote) auto. Laat deze letterlijk unieke kans niet schieten!
Totaallengte bom zonder parachute: 3,58m. Serienummer: 69E13084-5 (1969?). De delen zijn door 1 persoon te tillen.
Herentals, Buitenland
? UNIEK! B61 Silver Bullet atoombom - Militaria | Algemeen - Marktplaats.nl
De luchtvedediging in de meidagen 1940
? De luchtvedediging in de meidagen 1940 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
KNIL Militaire Luchtvaart Luit. Kolonel (set)
Aangeboden: set schouderpassanten ML KNIL van een luitenant-kolonel. Zowel de luchtschroeven als de balken zijn gestempeld LUKE. De balken zijn niet identiek, maar links en rechts verschillend. Graag serieuze biedingen voor deze zeldzame set.
Trefwoorden: luchtmacht, Indië, mobilisatie, landmacht, artillerie, cavalerie, Knil, politionele acties.
vkk rekening koper.
Heerde, Gelderland
? KNIL Militaire Luchtvaart Luit. Kolonel (set) - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Geallieerde radarfolie WW2
Origineel radarfolie van de geallieerden te WW2
prijs inclusief verzendskosten
€ 10,00
Nijmegen, Gelderland
? Geallieerde radarfolie WW2 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Banden Piper Cub vliegtuig.
Set banden van Amerikaans Piper Cub vliegtuig. Komen van vliegbasis Twente, etiket 'Hengelo-Holland' nog vaag leesbaar.
Sittard, Limburg.
? Banden Piper Cub vliegtuig - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl