Kaart 204.
H-NADF. Fokker F.VIIa. Verkocht als L-BAAI/OK-AAI.
Bijlage 12314
Ruud.
Printable View
Kaart 204.
H-NADF. Fokker F.VIIa. Verkocht als L-BAAI/OK-AAI.
Bijlage 12314
Ruud.
Kaart 205.
Dit is weer een kaart die ik in twee categorieën plaats, nl. ook in "Duitsland civiel 1919-1934".
Wat het "Theehuis Soesterdal" bewogen heeft deze kaart uit te brengen? Een Nederlands theehuis met een Duits civiel toestel en dat gekoppeld aan een militair vliegveld "Vliegkamp Soesterberg". Curieus!!
D-1069. Junkers G 24 (later F 24 ko, F 24 kau, F 24 ko, F 24 kau, F 24 k2o. Er werd telkens een andere motor geplaatst waardoor de toevoeging veranderde. Zie ook "pagina 1" van "Duitsland civiel 1919-1934" waar het als 1-motorige kist is afgebeeld.).
Bijlage 12428
Ruud.
Kaart 206.
PH-AIR. Fokker F.XVIII. Naam toestel: "Rijstvogel". Verkocht als OK-AIR.
Bijlage 12449
Ruud.
Kaart 207.
Bijlage 12463
Ruud.
Kaart 208.
Bijlage 12511
Ruud.
Kaart 209.
PH-AFV. Fokker F. XII - Naam toestel: "Valk" - Verkocht als G-ADZH.
Fotomontage? Het landschap toont de molens te Kinderdijk (Alblasserwaard), hier komen de Noord en de Lek tezamen.
Bijlage 12522
Ruud.
Kaart 210.
PH-AJQ. Fokker F. XXII - Naam toestel: "Kwikstaart" - Verongelukt Schiphol.
Bijlage 12533
Ruud.
Kaart 211.
Fokker F.VIII. Over de registratie heb ik mijn twijfels. Maar dat gevoel heb ik tegenwoordig wel vaker sinds het commentaar van Herman Dekker over het KLM-schilderwerk.
De PH- lijkt behandeld te zijn door de afdeling retouche dus is het best mogelijk dat hier de registratie veranderd is van bijv. H-NAEF naar PH-AEF.
Dit omdat AEF "iets strakker lijkt" te zijn dan de PH-. Het is ook mogelijk dat de registratie minder goed te zien was en behandeld moest worden. Ik blijf twijfelen.
Bijlage 12750
Ruud.
Kaart 212.
PH-AET (later PH-RSL, PH-NLL). Fokker F.VIIa.
Bijlage 12794
Ruud.
Leuk, de PH-AET, daar heeft mijn opa midden jaren dertig nog een rondvluchtje in gemaakt voor 5 gulden.
Hij had het in zijn verhaal over de PH-Amsterdam-En-Terug.