bol.com | Zoekresultaten: 9780907579823 |
Printable View
ah wat stom zeg, ik ben, doordat de meeste wrakken van engelse kisten in frankrijk die ik heb gezien hurri's en fairey's zijn, de spitfire helemaal vergeten :wall: gelukkig is er nog iemand die wel oplet :thumbup:
haha, de eerste van de allereerste post is een Potez 25, ben dr eindelijk achter
nog even wat onderzoek gedaan naar de PZL P 37 Los foto's. de bovenste van de 2 is een PZL P 37 A en de onderste is een PZL P 37 B. ik heb ook nog een foto gevonden van de onderste vanuit een andere hoek. Bron:
PZL P37 "?O?"- zdj?cia - Ogólnopolski miesi?cznik ODKRYWCA
(vind het wel een mooie kist eigenlijk, heb dan ook meteen een 1:72 model gekocht.)
Gr,
Sander
Bijlage 2293
bron; ebay
Ja poseren konden die Duitsers wel:mad:
mooie foto,
Dit is een Pools civiel vliegtuig, ik ben hem van de week nog tegengekomen maar ik kan nu niet meer vinden welke het precies is.
Gr,
Sander
.
een RWD-8 misschien?
Foto franz. Flugzeug mit Kennung ROCHEFORT 28.06.1940 - eBay Fotos, Fotos, Briefe Postkarten, 1918-1945, Militaria, Sammeln Seltenes. (Eindtijd 24-mei-11 19:27:57 CEST)
Foto + zerst. franz. Flugzeug +11981 - eBay Fotos, Fotos, Briefe Postkarten, 1918-1945, Militaria, Sammeln Seltenes. (Eindtijd 01-mei-11 12:52:33 CEST)
FOTO - FLUGZEUG - Französischer BOMBER mit "E-2" !!! 2 - eBay Fotos, Fotos, Briefe Postkarten, 1918-1945, Militaria, Sammeln Seltenes. (Eindtijd 30-apr-11 20:40:34 CEST)
Orig. Foto, Flugzeug französische Breguet, sehr scharf! - eBay Fotoalben, Fotos, Briefe Postkarten, 1918-1945, Militaria, Sammeln Seltenes. (Eindtijd 24-apr-11 21:21:51 CEST)
Bijlage 2477
Bijlage 2478
Bijlage 2479
Bijlage 2480
hey Eric ik denk dat je gelijk hebt met de rwd-8. van de ebay foto's kan ik de eerste niet echt thuisplaatsen, de 2e is een amiot 143m die heeeel vaak gefotografeerd is. de 3e is een Potez 25 en de 4e is een Breguet 693.
Gr,
Sander
mooie foto's, ik heb alleen geen indee welke vliegtuigen het zijn, van de rechter heb ik nog een andere foto (gejat van ebay, weet niet of dit mag, kan iemand dat mij vertellen?) maar ik kan er zelf niets van maken, hopelijk is er iemand die het wel weet.
Gr,
Sander
Bijlage 2560
Sander
Het is wel het zelfde toestel , ik weet alleen niet wat voor type.
de foto's zijn gemaakt in juni 1940 , Achterop staat ;So sach es nach dem Deutschen bombenangriff auf dem flugplatz von Le Bourget bei Paris aus.
Sander,
het plaatsen van Ebay foto's is toegestaan.
Daarnaast is dit een typisch voorbeeld van het plaatsen van een foto (met bronvermelding, namelijk Ebay) als bijdrage tot een discussie.
Jan
Coll. J Wullink
Mooi die oude motor, een Harley, hmmm toch niet, zal wel een Engelse motor zijn?
Waar is dat mooie laantje met die mooie rompjes (in plaats van bomen : -)
Ik begrijp dat het onbekend is, anders had je die informatie er wel bij gezet.
Een curieus allegaartje.
Rechts vooraan een Hurricane zonder vleugels.
Daarachter steekt de neus van een Mureaux 115/7 (blijkbaar ook zonder vleugels) uit de bosjes.
Daarachter weer de romp van een LeO 451 bommenwerper.
Gezien het feit dat er een Hurricane bij staat is dit waarschijnlijk ergens in Noord Frankrijk. En het lijkt het meest op verzamelplaats van de Duitsers van buitgemaakte Engelse en Franse wrakken, waarschijnlijk van nabijgelgen vliegbases.
De motor is dan waarschijnlijk ook Duits, wellicht van de fotograaf.
Groeten, Pieter
Is dat nou een helikopter daarachter?
Sorry dat ik reageer op een post die zo lang geleden al is geplaatst, maar ik ben er achter welke kist het is.
het gaat om de laatste foto.
Dit is de Curtiss Hawk 75 nummer 4 (n113) van GC I/4 op vliegbasis Evreux-Fauville
ik heb vergelijkings foto's op mijn pc staan, (niet mijn eigendom) maar aangezien deze van Flickr, ebay en mij niet meer bekende bronnen stammen, zal ik deze over de mail kunnen sturen en niet hier plaatsen, ze staan ook niet meer op flickr dus ik kan ook geen linkje plaatsen.
Gr,
Sander
For Dewo I bring this topic up from the sellar of this forum.
Voor wat betreft de motor. Gebaseerd op de plaats waarop de uitlaatbochten aan de cilinderkoppen zijn bevestigd zou dit een 800cc Franse Gnôme et Rhône AX2 motor kunnen zijn, maar gebaseerd op de vorm van het zijspan het zou evengoed een Duitse BMW R12 kunnen zijn. Beide zijn boxer motoren en beide zijn zijkleppers, vandaar dat ze veel op elkaar lijken.
Met groet,
Huub