Dit is mijn luchtvaart gerelateerde kunst aan de muur.
Printable View
Dit is mijn luchtvaart gerelateerde kunst aan de muur.
Prachtig! Waar is ie van?
Jorri, dat onderzoek loopt nog. Volgens zeggen van een Fokker watervliegtuig maar ik
kan nergens een toestel vinden waarop een prop voor een Siddeley-Lynx motor met
266 pk (opschrift op de naaf) heeft gezeten.
Wooden Propeller Forum - Powered by vBulletin
Heb je hier gekeken/gevraagd? Daar hebben ze wel veel kennis.
Staat mijn vraag al vele jaren uit zonder resultaat.
Jammer! Wie weet wordt het mysterie ooit nog eens opgelost..het is wel een hele mooie!
Het MLM heeft een motor met dezelfde propellor.
Volgens de gegevens op de naaf van een Fokker C.VIIw.
Zie bijgaande foto's. Lijkt me identiek
Groeten, Stef
Bijlage 5612
Bijlage 5613
Stef, mijn prop heeft een andere draairichting en is voor een Lynx motor met 266 pk bedoeld.
Deze hangen bij mij aan de muur:
http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...1&d=1337001359
Groet, Toon
:thumbup:
En van de zelfde schilder, een bekende van u?
Of ben u, ondanks de naam Toon, de schilder?
De schilder was mijn vader.
Prachtige herinneringen dan.
Die propellor is van de C7w klopt, maar de rest niet, want de motor van de C7w had 7 cilinders. Beetje vreemd:(
Wie van ons had er ook een schilderij van de Bert Olsder?
Het was Fokker G.1.
Was jij dat Reaper?
Zoiets sta mij tenminste bij.
Ja dat klopt, dat is een uit een serie van drie. Een andere hangt in het luchtvaartmuseum van Texel, waar de derde is weet ik niet.
Groeten,
Edwin
Bedankt Reaper, euhhhh een klein fototje ervan misschien hier te plaatsen?
Tiidens een rondleiding op een kazerne viel mijn oog hier op.
Een prachtig olie verf schilderij :thumbup:
Geschilderd door L van het Hof.
En dit indrukwekkend schilderij siert eveneens de omslag van het boek "Illusies en incidenten, uitgegeven door de KLU in 1988.
Je hebt gelijk !!! , het kwam me al bekend voor .
In welke kazerne hangt dit schilderij, Jan?
Het hangt in de Juliana kazerne in Den Haag , Ik heb begrepen dat de kazerne binnenkort wordt afgestoten door defensie.
Het is een voormalige ss kazerne gebouwd in 1943 , de eenheid zat daar vanwege de beveiliging van Seyss Iquart.
Is er nog iemand die is moois heeft gekocht voor aan de muur? (Wel over of van de luchtvaart ;- )
Niet gekocht, wel zelf laten maken, telt dat ook..?
http://i13.photobucket.com/albums/a2...7.jpg~original
Echtwel! :thumbup:
Is dat een metalen plaat of zie ik dat verkeerd?
Dat is een geborstelde aluminium dibond plaat (Twee dunne alu platen met kunststof ertussen)van 90x60, Daan. De foto heb ik zelf gemaakt in 2011 toen de Uiver vanaf Lelystad vertrok richting een show in Zeltweg. Toevallig wist ik dat de DC-2 die middag zou gaan vliegen, dus ik heb een bezoek aan de Vroege vogels gebracht en daar voor de hangar een paar leuke foto's kunnen maken.
Even nabewerken en omzetten naar zwart/wit en naar de drukker gestuurd.
Heb nog geen foto's om te laten zien. Maar heb een tweetal werkjes. Eén is een zeefdruk (Henk van der Vet) van een F-16 welk ooit aan het Fokker personeel werd uitgereikt in 1986 (te gelegenheid van de 200ste geleverde toestel) en de andere is er één van Sergei Stone, namelijk een Tiger Morth tijdens het stunten.
Kunst is weer zichtbaar.
@ Mathieu
En bij # 26 (Nico Braas) weer weg gevlogen? Ook bij # 63 (Ferry..vO) lijkt iets te ontbreken...
Groetjes, Trudy
Trudy,
Kunst van Nico is ook weer zichtbaar, van Ferry is het niet mogelijk iets terug te halen. Waarschijnlijk heeft hij gebruik gemaakt van een externe site.
Groet,
Mathieu.
Inmiddels hangt deze er.
Bijlage 29248
Blij dat dit onderwerp nog leeft.
Allemachtig Verbeek wat ben jij lang weg geweest.
Blij dat je er nog bent. Hoop je vaker te "zien".
Groet,
Ruud van Ommeren.
Er zijn een aantal mensen in Nederland die een echte Cees Broere thuis aan de muur hebben hangen, de rest hangt in Fort Velhuis.:lol::happy:
Cees
Sluit mij graag bij Ruud en Edwin aan ! Door het herlezen van vele draadjes, kwam ik je naam dikwijls tegen
en net als Edwin dacht ik "waar zou hij zijn gebleven?" Blij dat jij er weer bent!
Groetjes, Trudy
Bedankt lieve mensen.
Cor