De Aviodrome Mig-21 staat te koop, las ik in de nieuwste Verenigde Vleugels - in Oost Duitse kleuren. Enig idee of dat helemaal origineel is?
De Aviodrome Mig-21 staat te koop, las ik in de nieuwste Verenigde Vleugels - in Oost Duitse kleuren. Enig idee of dat helemaal origineel is?
De grote uitverkoop is begonnen ? :thumbdown
Woensdag 9 november 2011 ( De Zaanlander )
Er is nog een beetje hoop ;)
Volgens Scramble Messageboard • Information heeft er op woensdag 16 november een soort van inventarisatie plaatsgevonden bij de Aviodrome.
Hopelijk geen voorbode van dingen die kunnen gaan komen... :(
Kan me voorstellen dat een bedrijf als PS Aero wel interesse heeft in toestellen als de Mig, de Saab en de Hunter. Ben van mening dat het Aviodrome nu de S.IV en de op stapel staande D.VII moet gaan afronden, dit in tegenstelling tot het bericht dat Dick Funke hier eerder plaatste dat het S.IV project juist in de mottenballen is beland.
PS Aero gaat trouwens eindelijk bezoekers toelaten tot de collectie (10,-- ingang, vanaf juni 2012!)
Verschillende reacties gaven voor enkele vliegtuigtypes het MLM als alternatief aan. Ook werd aangehaald dat het MLM gratis is en als zodanig een geduchte concurrent van het Aviodome.
Naar mijn weten komt aan dit alles op enigszins korte termijn eveneens een einde. Zoals we weten wordt er gewerkt aan een verhuizing van het MLM en aan een samengaan met het Legermuseum. Tevens wordt een en ander dan geprivatiseerd.
Het resultaat zal zijn dat de luchtvaartcollectie van het MLM voor het meerendeel in de opslag zal gaan en dat we middels wisseltentoonstellingen af en toe nog eens een serie lesvliegtuigen en dan weer helicopters of wat dan ook zullen zien.
De grote vrees is dat we volgens "nieuwe museale concepten" straks worden geconfronteerd met diorama's over Napoleon (om maar wat te noemen) en vredesmissies enzovoort en dat, waar het nu om draait, op een bescheiden presentatie na afgelopen is met de luchtvaart.
En voor dat alles is het plan om ook nog een entree prijs te vragen. Een en ander of alles in het teken van het almachtige geld.
Dus er is nog hoop voor het Aviodrome. Sowieso sluit het MLM over minder dan twee jaren en wat er een jaar later voor terugkomt?
Pffffffffff dus ook het MLM gaat naar de knoppen
Dat de spit verkocht werd had ik ook al soiets van
een luchtvaartmuseun zonder spitfire is geen luchtvaarmuseum
Van der most is een man van kapitalen uitgeven en nog meer verdienen
nationaal ervgoed intereseerd hem geen moer
Maar helaas geld dat voor meer mensen die juist met die spullen werkt
Iemand operde het iedee van een outlet
Kledingwinkols ala batavia
ze zouden eerst hun prijzen in het winkoltje wat ze hebben is wat fatsoenelijker kunnen maken
Ze zijn gemidold 20% duurden dan bij de gemidolde hobby zaak
wat de verkoop dus geen goed doet
Die 747 was vliegklaar dat ze hem kreegen
Dus zal ook weer klaar te maken moeten zijn
Die Mig 21 Waar stond i dan
In opslag ???????
Daar verdien je ook geen moer aan
Over het algemeen gaan die dingen voor schrootprijzen over de toonbank
en vaak nog vliegklaar ook
Ok naar rusiese maatstaven
Maar vergeet niet
Al onze satalieten worden de lucht in geschoten met rusiese raketmotoren
Dit omdat dat de beste in de werold zijn
Aviodrome vraagt faillissement aan - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]Citaat:
Aviodrome vraagt faillissement aan, park blijft voorlopig open
Article - Luchtvaartnieuws
Zie ook het "Aviodrome-dossier" op
Dossier - Omroepflevoland.nl .
Dit is een ramp
Dat krijg je dus met bestuurders die het werkelijke doel van een luchtvaarmuseum
uit het oog verloren zijn
Ik ben bang dat er een aardige leegverkoop aan zit te komen
Gelukkig loopt het historisch erfgoed van de voormalige Fokkerfabrieken GEEN gevaar.
Voornoemd historisch erfgoed wordt welliswaar beheerd door het Aviodrome, maar is eigendom van de Fokker Heritage Trust en kan dus NIET te gelde worden gemaakt :thumbup:
Note: zowel de Connie (N749NL) als DC2 (NC39165) staan op 'n U.S. Trust (AIRCRAFT GUARANTY CORP TRUSTEE)
Helaas zal er tijdens een verkoop wel een heleboel spul verdwijnen naar het buiteland
:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown :thumbdownJe zal maar (dierbare) spullen uit bijv. nalatenschappen als schenking hebben gedaan aan het Aviodrome, met de bedoeling dat dit voor het nageslacht bewaard wordt. Ook daar is het dus niet veilig.....:thumbdown:thumbdown:thumbdown
Dat is het grootste nadeel van schenkingen.
Als ze nog een exemplaar krijgen verkopen ze meestal de wat minderen.
Of, zoals het leger museum doet, alleen als het zeldzaam is of waardevol is het welkom.
Ik zou ook zeggen, verdeel of verkoop het aan de mensen die een binding met het onderwerp hebben.
Wat ook gebeurd met mijn collectie, als ik ga hemelen :)
Hallo allemaal ben ik weer,
Ik wil ff reageren op die Amerikaanse trust
Als daar instaat dat aviodrome de eigenaar is dan kunnen ze zeker verkocht worden. Dan heeft zo'n trust er weinig mee te maken.
Jammer van het geheel allemaal hopelijk zijn er nog rijkaards genoeg in Nederland om de vliegtuigen te kopen.
Misschien kan de Curator niet aan veel spullen komen die door de verschillende stichtingen bij het Aviodrome gestalt zijn, maar hij kan wel geld vragen voor de opslag van hun spullen. Dit kan grote gevolgen hebben voor de collectie maar ook voor stichtingen die gewoon weg niet de opslag kunnen betalen.
Het is dus mogelijk dat bijvoorbeeld de Connie en de DC2 gewoon het terrein op duwt worden............................................ ......
En de Aviodrome is nu officieel failliet... :(
Omroepflevoland.nl - Nieuws - Aviodrome failliet verklaard
Lelystad Aviodrome failliet verklaard 28-11-2011
De rechtbank in Haarlem heeft maandagochtend het faillissement uitgesproken van luchtvaart-themapark De Aviodrome in Lelystad.
Ondanks het faillissement is het park wel nog gewoon open. :thumbup:
Er zijn nog steeds gesprekken gaande met verschillende investeerders die het park wellicht willen overnemen.
Zolang daar kans op is, blijven de deuren geopend. :)
Adjunct directeur Alwin Niemeijer zegt dat de gesprekken "de goede kant op gaan."
De Aviodrome laat weten dat het afgelopen weekend erg druk was in het park. Enkele honderden bezoekers extra werden verwelkomd.
Volgens het luchtvaart-themapark komt dit door de publiciteit rondom het faillissement.
Hoe is de stand van zaken nu? Geen bericht=Goed bericht?
Er moet binnen twee weken een beslissing vallen, heb ik begrepen. Er wordt onderhandeld met de uitbater van diverse pretparken.
Al het personeel staat op straat en het museum wordt opgengehouden met een absolute minimumbezetting.
Overigens hoorde ik dat er recent - oh schande - toch een soort van "pakken wat je meenemen kunt" acties zijn geweest in het archief....
Daarnaast blijkt dat ongeveer de helft van het huidige archief is ingebracht door andere clubs, stichtingen e.d. - dat blijkt niet of nauwelijks op papier te zijn vastgelegd.
Hier is nog een artikeltje over de huidige stand van zaken. Weliswaar de Azijnbode, maar toch...
KLM wil historische DC-2 redden - Reizen en vakanties | U leest er alles over op Reiskrant.nl van De Telegraaf [reiskrant]
Uit het artikel :
Nog voor de kerst wordt er een definitief besluit genomen. De Uiver, ook wel de ’Rembrandt van de luchtvaart’ genoemd, is volgens oud-KLM-piloot Algra het pronkstuk uit de collectie. Er bestaat een concreet plan om als stunt opnieuw naar Melbourne te vliegen „Maar dat kan alleen als de reddingsoperatie wordt doorgezet”, meent hij.
Weer typisch , het is nog niet zeker maar ze zijn alvast weer bezig om meer geld uit te geven. Lijkt de Griekse regering wel :thumbdown
Houd ook Aviodrome in dire straits? - Key Publishing Ltd Aviation Forums in de gaten...
Was het niet de KLM die zijn eigen mannetje ( directeur ) naar voren heeft geschoven naar het Aviodrome.
Toen besloten heeft dat de grootste inkomsten te halen zijn uit het houden van congressen, wat natuurlijk gedoemd was te lukken zonder goede infrastructuur.........
en nu als reddende engel naar voren komt :thumbdown
Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg blij dat ik alle informatie betreffende de D-typen tot uit den treure heb gekopieerd en heb gerubriceerd. Ook wat fiks leuke informatie over de Fokker F.18-M en dergelijke typen. Dit had ik, evenals vele anderen, natuurlijk niet zien aankomen. het is een schande dat die graaicultuur niet blijft in hoge regionen van verzekeraars en bankbesturen, maar dat zelfs de Jans modalen (like me) gaan graaien: dat is werkelijk de wereld (of het Aviodrome) op de kop.
Misschien dat ze er goed aan doen om een aantal enthousiastelingen op het Aviodrome te werk te stellen die het eerste halfjaar door de staat worden betaald. Dan kan de grootste zooi worden geruimd en kan er een fatsoenlijk begin worden gemaakt met een organisatorisch sterke structuur waarbij de lusten bij het publiek liggen en de lasten voor het bestuur zijn. Maar ja; mannen van statuur en wilskracht- waar vind je ze nog?!
Ben benieuwd hoe het zich allemaal ontwikkelt..
Jan
Als bankier distantieer ik mij vol-le-dig van een aantal opmerkingen in bovenstaande ;-) maar ik ben dan ook geen topbrass van een verzekeraar.
Maar er ligt vast wel een mooie job klaar als je het risico durft te nemen. De staat zal zich hier echter niet mee gaan bemoeien lijkt me, KLM evenmin (op het naar zich toe trekken van de DC-2 na, wellicht), die moet tenslotte 800 miljoen zien te vinden om zelf overeind te blijven.
Haha, maar je zult ongetwijfeld werken voor je bonus- bovendien zie ik je er niet voor aan om iets ten koste van een ander te doen;)
Maar KLM is inderdaad geen potentiele partner. Gemeente Lelystad ook niet; ziet er een beetje hopeloos uit allemaal...:mad::mad:
Er is een hoop geknoeid daar
en dat gaat nu te koste van de verzameling en alle mensen die hard gewerkt hebben
vaak op vrijwilige basis
Ook zullen er spullen verkocht worden
DIE TEN GOEDE TROUW ZIJN GEDONEERD AAN HET MUSEUM
Ook zet ik sterk men vraagtekens over de kosten van de locatie
En de loonen van de mensen aan de top
Ik ken iemand personelijk die iets heefd uitgeleend aan het aviodrome
toen nog aviodome
Ze zijn daar ook vergeten dat dat model
Het gaat om het model van de avro langaster eigelijk nieteens van hun is
Ik weet zeker dat de eigenaar niet blij zou zijn als daar iets mee gebeurt
Welk model van een Lancaster, nooit daar gezien
Cees
De laatste keer dat ik hem heb gezien was voor de verhuizing
Toen lag i ergens stil achter in een hoekje
Het zal me niks verbazen als i gesneuveld is want echt secuur gingen ze toen niet om met spullen
Er zijn al is modellen naar beneden gevallen
Maar de bouwer van de lank was yke rusticus
Ik ben vanmorgen naar het Aviodrome gereden. Het weer was druilerig,donker,triest, geheel in overeenstemming met de situatie van het Aviodrome.
Parkeren kost, ongeacht hoe lang je in het museum wilt verblijven vijf euro (!!!!).
Als lid van de Vrienden van het Aviodrome heb ik vrij toegang maar de kaartjesmeneer wilde ook nog even dubbelchequen en vroeg behalve naar mijn toegangspas, ook of ik mij wel kon legitimeren.
Ik was zo'n beetje de enige bezoeker in het museum, dus hij was kennelijk blij dat hij wat te doen had, maar OK het is zijn goed recht.
Weinig nieuws te ontdekken. Wat mij opviel dat op enkele tentoongestelde waardevolle spullen een registratielabel met nummers waren bevestigd.
Verder was er een samenscholing" van het aanwezige personeel in de grote hal waarbij een droevige stemming was waar te nemen.
Na een klein uurtje hield ik het voor gezien.
Waarschijnlijk was het mijn laatste bezoek.
Ik hoorde net op de radio dat het zaterdag helemaal dicht gaat de nieuwe
Belangstellende heeft ook afgehaakt. Nou mensen ik zou zeggen dit was
Het dan maar hè! Hopelijk komen de vliegtuigen goed terecht
De Aviodrome zal haar deuren sluiten op vrijdag 23 december om 17.00 uur. :crybaby:
Deze sluiting is "voorlopig"...
Aanstaande zaterdag is het museum dus al dicht... :cry:
Meer informatie:
Overname Aviodrome door Libéma van de baan - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
en
Article - Luchtvaartnieuws
Alles waar labels op zitten zal onder de hamer van verkoop gaan
Het meeste zal verdwijnen naar het buitenland waar de overheid dit soort dingen wel sponsort
Of rijk geleende amerikanen
Mr. Weel er staat nog een d7 volgens mij die half afgebouwd is misschien wat voor u
Misschien kunnen de belangrijkste delen van de collectie worden behouden. Ik denk het niet, niemand wil hier geld in steken. Als belangrijkse vliegtuigen zie ik : Fokker F-VII en VIII/ Fokker F-II replica/ Fokker C-V/ Douglas DC-2 (2x)/ Lockheed Constellation/ Wright Flyer. Eigenlijk is alles belangrijk. Komt geen einde aan de lijst. Dit is mooi klote. Ben bang dat alles naar het buitenland gaat. Slecht nieuws dus. Misschien snel een stichting oprichten dit fondsen gaat werven om verschillende delen veilig te stellen, denk dat dit ook te laat is.
Dat zou dan allemaal binnen zes weken op poten gezet moeten worden!
Denk inderdaad dat het te laat is... :wacko: