Bijlage 35301
Soms was het mogelijk om tijdens een oefening wat foto's te maken. PRTL en Alouette III
Scan van beschadigd negatief
Printable View
Bijlage 35301
Soms was het mogelijk om tijdens een oefening wat foto's te maken. PRTL en Alouette III
Scan van beschadigd negatief
Bijlage 35304
1981 Eilat Airport.
Bijlage 35305
1982 Zuid van Haifa aan de kust
Bijlage 35307
en deze ook: 1982 Zuid van Haifa aan de kust
Voor Roundels of the World: http://www.drareg.nl/Markeringen/index.html of Facebook: https://www.facebook.com/groups/481843655359127/
http://www.nederlandseluchtvaart.nl/forums/clear.gifReageren http://www.nederlandseluchtvaart.nl/forums/clear.gifMet citaat reageren http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...iquote_40b.pngBlog this Post
Fotos maken in het buitenland van militaire vliegtuigen en helikopters was niet geheel zonder risico in die tijd :lol:
Bijlage 35309
mijn eerste vlucht in een Bell 206, door de Grand Canyon
Bijlage 35310
nog een vakantie kiekje. deze een jaar later , 1985. Boarding for Nassau in Miami
Gebouwd als Grumman HU-16 Albatross, later omgebouwd naar civiele versie G-111 zoals op de foto.
In 2009 zwaar beschadigd in ongeluk en afgeschreven: https://www.aironline.nl/weblog/2020...111-albatross/
Bijlage 35312
View from a bridge! Nassau Bahama's. Vlak voor de landing van onze vlucht gingen we ook onder deze brug door. Was een aparte ervaribg om uit het raampje te kijken en ineens een brug van onderen te zien. ;) 1985
Bijlage 35313
deze stond in 1985 op het Kennedy Space center. Ik denk niet dat dit de echte was maar wie weet? Misschien toch?
De uitlaat ziet eruit als een vast onderdeel, i.p.v. samengesteld uit losse petals. Daardoor kan de opening niet varieren, dus lijkt me dit een replica.
Heeft echt gevlogen: Grumman X-29 - Wikipedia
Er zijn twee X-29 toestellen gebouwd die elk vele vluchten gemaakt hebben. Er is ook een full-scale replica gebouwd. Alle drie zijn tegenwoordig in musea te vinden.
Als ik de foto wat bewerk waardoor het serienummer te lezen is staat daar 20003 onderop de romp:
Bijlage 35324
Dat is het serienummer op het eerste prototype, maar ook het serienummer op de replica.
De naam van de foto is 1985-11-xx_085 wat neem ik aan betekent dat de foto in november 1985 genomen is. In die tijd echter maakte het eerste prototype op Edwards AFB (Californië) vele testvluchten. Volgens het Flight Log vloog het op 1, 7, 19, 20 en 27 november 1985. Onwaarschijnlijk dus dat het tussendoor even naar Florida gevlogen of gebracht is om daar te poseren.
En zoals washout al opmerkte: de uitlaat ziet er onrealistisch uit.
Het toestel op de foto is dus de replica.
Bijlage 35325
even terug naar 1980. Tijdens een oefening in Duitsland deze plaat gemaakt. Na een "aanval" op onze radar trok de A-10 steil op zodat ik mooi de bovenkant kon fotograveren. Helaas is het negatief beschadigd wat duidelijk te zien is.
Praktika met 400 mm los uit het handje ;)
Mooi verhaal, maar aan de verkleuring van de lucht, de schaduwen en de ailerons te zien, is dit een linkerbocht... :-)
Bovendien zal een A-10 zelden steil optrekken, want dan is het relatief gezien een stilstaand doel.
Bijlage 35326 Bijlage 35327
Er is wel verbetering te halen Gerard.
Groet, Ruud.
Hij is al bezig weer recht te trekken, de linker aileron staat omlaag, en de rechter omhoog, dus vanuit linkerbocht weer horizontaal. Wat zijn de twee kabels langs de vleugelvoorrand binnen de landingsgesteluithouders?
Donders, nu zie ik het!
Bedankt.
goed mogelijk dat de A-10 in een bocht zit. Lang geleden en het ging toen razendsnel. We zagen hem op de rardar aankomen, ik razendsnel naar buiten, camera pakken en klik
Bijlage 35335
1980, Willem de Zwijgerkazerne in Wezep. Canadese CH-139 Jetranger op bezoek
Bijlage 35343
2018 Fort Rucker, Alabama
Bijlage 35347
Soms mocht je meevligen. Bosnie / Kroatie 2000
Bijlage 35353
een regenachtige dag op Temora. 2009
Mooie Cessna-305, beter bekend als de L-19 Birddog.
En ook als de O-1E in dit geval.
Bijlage 35368
Ook op Temora stond deze O-2A. een USAF FAC gevlogen door een piloot uit Australié. Zie de rode Kangaroe op de neus.
foutje...
Bijlage 35370
ja die kant heb ik ook. Ook met Snoopy op de Roo maar zonder "tag";)
Bijlage 35381
terug naar de 80er jaren.
In de rotterdamse haven lag een USMC schip. Vanaf de overkant met de 400mm een paar plaatjes gemaakt. Alleen zat het weer niet echt mee. Aan boord o.a. de CH-46s
Bijlage 35383
ook deze Ch-53 en AH-1 waren aan boord
Bijlage 35388
heb ik weer... rolletje vol!! 1985 Nassau, Bahama's
Och, dat overkwam iedereen, toch? Gelukkig staat het meeste op de foto. Daardoor heb ik weer wat geleerd, want ik wist niet dat de Grumman G-44 in Frankrijk in licensie is gebouwd. Dit is de 30e...
Uit het grote Warbird boek/website:
30 SCAN-30 SCAN: built .49, stored Centravia S.A., Paris 55
N2814D McKinnon-Hickman Co, Portland OR: reg 30.11.55 Super Widgeon (conv. c56 to McKinnon Super Widgeon, Lycoming GO-480s) Louisiana Department of Wildlife & Fisheries, New Orleans LA .56/72 Theodore G. (Ted) Voorhees, Delray Beach FL 1.77 Seair Airways Inc, Kissimee FL 12.83/84
N151SA Seair Airways Ltd, Nassau, Bahamas 3.84/86
OE-FWS Aircraft Innsbruck Luftfahrt GmbH, Innsbruck 1.87/93 (overhaul by Dornier, West Germany .88, flying as "308" at Innsbruck 10.90) op: Red Bull Enterprises, Salzburg, Austria 98/05 crashed, sank, during water landing Lake Garda, near Sirmione, Austria 29.3.05 Timothy R. Martin, Anchorage AK: wreck (parts used in rebuild of G-44A c/n 1346) Edwin E. Forsberg, Salem OR: remaining parts .08 (remaining airframe sections moved by road from Alaska to Calfornia c6.12 for rebuild project)
OE-FWS noted Copenhagen-Roskilde 7.93 military scheme “308";
OE-FWS noted Tirstrup, Denmark 6.94, flying, mil scheme "308";
OE-FWS at airshow Altenrhein, Switzerland 6.8.98 op by Red Bull;
OE-FWS noted Schoenefeld 5.02 "Red Bull" scheme & titles;
OE-FWS noted Salzburg 6.12.03 "Red Bull" emblems & titles;
Dat is toch leuke informatie, Ik had eigenlijk niet verwacht dat het toestel nog zo lang zou bestaan.
Bijlage 35389
De Goodyear blimp. CA. 1986 Boven Köln. Toen nog West Duitsland
Hier waren er 4 van: N1A t/m N4A. De N2A was nog wel eens in Europa te vinden. Op dit moment zijn alle vier de regi's nog in gebruik, maar alleen de N4A is nog een Goodyear Blimp, de andere drie zijn nieuw gebouwde ZLT's (ZeppelinLuftschiffTechnik)
Bijlage 35390
ook deze F-4 heb ik tijdens een oefening in Duitsland op de plaat gezet. Net te laat voor een beter schot maar ik had geluk dat ik deze tussen de takken door toch redelijk geschoten heb.
Artistiek!
Bijlage 35393
KLM Bo 105 ca 1975
Bijlage 35394
Deze Deense Alouette 3 stond op Zestiehoven. Kon hem net onder de vleugel door op de foto zien.
Van de F-28