Grafsteen gemaakt van een Mig 17 vleugel op het militaire kerkhof van Yamm.
Printable View
Grafsteen gemaakt van een Mig 17 vleugel op het militaire kerkhof van Yamm.
Mig 21 - Tsjernihiv , Oekraïne.
Kosmonautenmonument in Mirny,
Mig 19PM - Severnyy.
Ilyushin IL 28 - Chakalovsk.
Mil MI 2 en een Mil MI 8 op het terrein van de luchtvaart academie in Krementsjoek , Oekraiëne.
Mig 21 - Obrazhiivka, Oekraïene.
Jan,
Ik sta versteld waar je ze allemaal vandaan haalt, maar ook dit is weer een mooi plaatje.
Wat opvalt zijn de vele rode sterren die op de romp geschilderd zijn.
Dit is een eerbetoon aan de Russische aas Ivan Kozhedub. Van hem staat ook nog een borstbeeld opgesteld naast deze MiG.
Voor hen die geinteresseert zijn, zie ook deze foto: Gedenkteken Ivan Kozhedub
Mvg, Boris
TU 144 - Zjoekovski.
Een Yak 40 in Aeroflot kleuren op het vliegveld van Chulman.
Ilyushin 18 - Merke , Kazachstan.
Mig 21 UM bij een kazernepoort in Kant , Kirigisztan.
6 afgedankte TU 154's en een Antonov op het vliegveld van Doesjanbe in Tadzjikistan.
Sorry Jan maar die aan het eind op de voorlaatste foto en op de laatst geplaatste foto. Geen Antonov maar Ilyushin Il-76.
Mvg,
Ruud.
Bedankt Ruud :thumbup: een correctie is altijd goed .
Oei, oei..., welke 154's staan daar?
Ik heb er zelf ooit 2 gefotografeerd op Düsseldorf, de EY-85651 en de EY-85717.
De plaatjes zal ik hier niet neerzetten, want wel erg off-topic/off-topographic. ;)
Antonov AN 2 - Irkoetsk.
Priozersk , Kazachstan.
Antonov AN 24 - Kirovorhrad.
Ulan Ude - Nanchang CJ 6
Jan,
Ik twijfel of de Yak-52 in bericht 780 wel een Yak-52 is.
Ik heb net sinds een paar dagen een boek over OKB Yakovlev. En als ik dit boek er op na sla, dan denk ik dat het getoonde vliegtuig hierboven een Nanchang CJ-6 is. Ik denk dit vanwege de uitvoering van de staart. Het staartvlak van de CJ-6 is vlak aan de bovenkant. Die van de Yak is rond.
Ik moet wel zeggen dat het wat lastig te zien is op deze ene foto.
Mvg, Boris
Boris
Bij nader inzien is het inderdaad een Nanchang , scherp van je :thumbup:
Maar dan klopt het nog niet. De staart ziet er inderdaad uit als van een CJ-6, maar die heeft een knikvleugel. Dit lijkt op de vleugel van een Yak-52...
Heron,
Ik ga met jouw mee in deze.
De vleugel lijkt meer op een Yak-52 dan die van een Yak-18 of Nanchang CJ-6. Ook is de overgang van de romp naar het kielvlak gekromd. Dit zou voor een CJ-6 met een knik horen te zijn.
Tevens heeft het vliegtuig op de foto volgens mij een driebladige propeller. Dit zou ook niet echt bij een CJ-6 passen, hoewel ik wel foto's terugvond die een propeller met 3 bladen toont. Maar dat zijn dan kisten die vliegen in de USA. Misschien is dit wel een conversie die enkel in de USA voorkomt.
De Yak-52M komt standaard met een driebladige propeller. Maar dit vliegtuig kwam pas in 2003 op de markt. Het lijkt mij niet dat zo'n nieuw vliegtuig als monument wordt gebruikt. Of het zou een gekraakt exemplaar moeten zijn.
Al met al, ik ben er niet helemaal zeker van wat we nu eigenlijk zien.
Mvg, Boris
Wellicht dat het een samengesteld toestel is van zowel Yak als Nanchang onderdelen ?
Luchtvaartmuseum Irkoetsk.
Mig 21 - Tussen Sjtsjolkovo en Aniskino.
Een Yak 40 en een Mil MI 2 op de campus van de technische universiteit van Kiev , Oekraïne.
Mig 17 - Ten noorden van Luninec , Belarus.
Antonov AN 24B bij de ingang van een vakantiepark vlakbij Pritraktovoye , Kazachstan.
enig iedee wat voor toestel dat 1 motorige jachtvliegtuigje is dat sterk aan de polikarpov i16 doet denken maar dat niet is
25 kilometer ten westen van Tsjernobyl is een opslag terrein voor materiaal wat tijdens de ramp in 1986 en de jaren daarna is gebruikt waaronder een aantal grote transporthelikopters.
Zeer onfrisse zaken!
Sukhoi SU 7 - Simkent , Kazachstan.
Techniekmuseum Moskou.
Mig 15 - Luchtmachtbasis Kant , Kirgiszstan.
Een goudkleurig gespoten MI 8 bij de ingang van een onderhoudsfirma voor helikopters in Tomilino vlakbij Moskou.
Mig 23M op de vliegbasis van Ozerne , Oekraïne.
volgens mij een :
Tupolev I-14 (ANT-31)