Mig 21 - Bayantal.
Printable View
Mig 21 - Bayantal.
Yak 40 - Soldatskiy , Oezbekistan.
Antonov AN 12 - Almalyk , Oezbekistan.
Let 410 Turbolet - Vliegveld van Tomsk.
Antonov AN 12 - Tashkent , Oezbekistan.
Prizersk.
Mig 15 of 17 in Biejsk.
koude mig stamt zeker uit de koude oorlog lol
Een Yak 40 in het stadspark van Angren , Oezbekistan.
Mig 21 - Slavgorod.
Een gedumpte Mig 23 op een verlaten kazerne in Tsjita.
Mig 21 - Yermekeyevo.
Een aantal uitgefaseerde TU 22M's op het vliegveld van Vozdvizhenka.
Kijk ze eens genieten van hun pensioen: ze lachen gewoon :D
Ja, je vraagt je af wat voor specifieks er in de neus gezeten heeft zodat ze enkel die luiken hebben verwijderd.
Overigens vind ik het wel merkwaardig dat er zoveel vliegtuigen staan te verkommeren. Russen gebruiken veel titanium in hun vliegtuigen dus dat moet toch een schat aan grondstoffen zijn. Allemaal goed te recycleren, dus er moet voor een schroothandelaar toch echt wel wat te verdienen zijn.
Mvg, Boris
Ik weet het niet, misschien weet Yefim Gordon het... Ik zal hem eens uit de boekenkast vissen.
Wellicht is dit voor de Russen de plaats wat voor de Amerikanen Davis Monthan AFB is? Maar toch vind ik het ook merkwaardig... Wat zou de airworthiness van deze airframes zijn?
De airworthiness van deze frames lijkt mij nu nul. Ze staan gewoon ongeconserveerd buiten. Zelf met open panelen.
Echter, als je er voldoende budget tegen aan gooit, zijn ze echt wel weer luchtwaardig te krijgen. Dat is wel eens vaker gebeurt. Deze vliegtuigen vliegen toch op een Russisch militair certificaat en er is vast wel iemand die na de nodige inspecties voor goedkeur tekent.
Mvg, Boris
Wellicht dat ze voor het strippen van onderdelen wordt gebruikt om andere toestellen in de lucht te houden :(
Vliegen ze overigens nog met de TU 22 in Rusland ?
L 29 Delphin - Tsjernogorsk.
Model van een Ilyushin Il-76 langs de weg in Tasjkent , Oezbekistan.
Mig 21 op de rotonde bij Beryozovik.
SU 27 - Borisovka.
Het plaatsen van een Mig 21 op een plein in Sarapoel.
Mig 21 - Bila Tserkva , Oekraïne.
Mig 21- Goncharka.
Lviv , Oekraïne.
Mig 21 - Myrhorod , Oekraïne.
Monument ter ere van de Spoetnik langs de weg tussen Prozersk en Saryshagan in Kazachstan.
Mig 21 - Bolshesidorovskoye.
Mig 21 - Krymsk.
Mig 23 - Locatie onbekend.
Yak 9 replica - langs de weg tussen Gremuchiy en Yakovlevo.
In conservatie - Lviv , Oekraïne.
Tjongejonge. Dat zijn er een hoop.
ja defencie kan beter daar is gaan shoppen
daar staat serieuze slagkracht
TU 160 ? - Kazan.
Ja hoor Jan! Inderdaad gewoon een Tu-160.
Een mooi gevormde swing-wing bommenwerper waarvan er nog steeds exemplaren vliegen.
Mvg, Boris
Niet meer operationeel, dit exemplaar denk ik. De Tu-160 kan niet op de grond staan met swept wings: hij zou achterover kantelen. Deze heeft zijn vleugels duidelijk in pijlstand staan.