Oorkonde van de luchtmacht mei 1940, op achterkant verklaring van de oorkonde; ongeveer 30x40cm en in goede staat!
's-Gravenhage, Zuid-Holland
Tel: 0624284570
? Oorkonde luchtmacht mei 1940 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Printable View
Oorkonde van de luchtmacht mei 1940, op achterkant verklaring van de oorkonde; ongeveer 30x40cm en in goede staat!
's-Gravenhage, Zuid-Holland
Tel: 0624284570
? Oorkonde luchtmacht mei 1940 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Jan: te lang verhaal helaas hoe ik die ZEER authentieke prop (kwam loepzuiver en zeer goor vanaf zolder; helaas wist ik toen nog niet hoe bijzonder die ene was; de tegenpartij bleef keihard doorbieden..; vrees dat die snel geschuurd en gevernist naar antiquair of "nieuw geld" gaat); mijn gekochte prop is identiek maar triest-triest zwaar geschuurd (hij hing meer dan 65 jaar boven een bar (zeer nabij Waalhaven!!!), kroegbaas dacht verstandig te zijn de nicotine er af te schuren..); daarom werd hij mede ook niet verkocht; maar dankzij JOU: vond ik die halfjaar oude verwijderde advertentie en verkreeg ik 'm ! En ik troost me: als die prop niet zo "behandeld" was geweest had ik hem nu in december nooit kunnen vinden en kopen!
Mathieu: mijn vader werkte bij Fokker, mijn ex 18 jaar huwelijkspartner nog bij KLM, ik was 16 jaar prive vliegenier en betaalde namens HP terugkeer 1e Dakota naar NL (en mijn zoon studeert Aviation bij HvA), het fokt blijkbaar door :-) En verder ouderwetse vaderlandse trots (waarbij Koolhoven als vergeten na Fokker dan extra sympathie oproept, ook omdat hij technisch zo goed was en minder opportuun: een te onbekende NL held naar mijn 1e simpele gevoel).
Vandaar dat ik die prop grondig wil documenteren voor nageslacht (ook letterlijk! mijn zoon wil hem nu al, maar dat pas na mijn overlijden); op welk toesteltype zat hij, foto's, welke verhalen zijn er over vluchten/bemanning, etc. Hij lijkt echt niet op FK23; maar wel erg op seaplane FK34 (maar die had 520 (?) pk - op de prop staat: SP - 80PK - ..D).
Is een expert bekend die de prop kan herkennen?
Groet,
Hans
Wordt momenteel aangeboden op Catawiki :
Puzzel Ons Land in Mobilisatietijd Onze luchtmacht, uitgave Philips Reclamehandel Amsterdam. WO2.
Antonov 2 dubbeldekker SP-FVB ingevlogen 2009 uit Polen.
Uniek vliegtuig. De Antonov 2 de grootste dubbeldekker die nog in de wereld vliegend te bewonderen valt. Deze Antonov 2 is vliegend Nederland in gevlogen en heeft in 2012 een demontage van de vleugels verkregen voor transport over de weg naar de luchthaven Teuge alwaar het toestel is opgeslagen voor de revisie werkzaamheden..
De echte liefhebber kan dit toestel wederom voorzien van nieuw cenkonite vleugeldoek, de motor voor revisie aanbieden en wederom luchtwaardig verkrijgen en met 10 passagiers vervoeren kan of als parakist in te zetten.
Het toestel is ook in losse onderdelen te koop voor andere Antonov bezitters maar ook voor een echte liefhebber en dit historische toestel als blikvanger op zijn terrein zou willen plaatsen.
Weerselo , Overijssel
€ 19.500,00
? Antonov 2 dubbeldekker SP-FVB ingevlogen 2009 uit Polen - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
wouw
jammer dat ik er nu de centen niet voor heb
Dit is volgens mij die kist die op biobrandstof zou gaan vliegen, maar in te slechte conditie was. Daarna hebben ze een blauwe An-2 gehaald. Ik dacht dat die met US-regi op Teuge stond/staat.
Britse Spitfire Staartwielen RAF 2x Hurricane Utrecht.
Aangeboden deze 2 Britse staartwielen van een Spitfire of een Hawker Hurricane.
Deze 2 wielen zijn gevonden bij een boer in de omgeving van Utrecht die ze na de oorlog heeft gebruikt voor onder een boerenwagen.
Op de velgen staan diverse markeringen en het rubber is ook gemerkt met ''Aeroplane''
het betreffen dus geen bodemvondsten!
De wielen verkeren in redelijke staat gezien dat ze van neergeschoten vliegtuigen zijn geweest.
Deze kom je niet dagelijks tegen, erg leuke decoratieve items!!
Meerkerk , Zuid Holland
? /I Britse Spitfire Staartwielen RAF 2x Hurricane Utrecht/I\ - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Deze 7 foto's worden op Marktplaats aangeboden door dezelfde adverteerder , de foto van de G1 met al die manschapen ervoor had ik nog nooit eerder gezien .
Leuk is de foto van de Fokker F56 , een dubbeldekker lang voordat Airbus er mee kwam !
http://link.marktplaats.nl/m883521963
Deze foto staat te koop op Ebay.de .
Is dit de D XXI van Monster ?