Gefeliciteerd Ruud! Een prachtig topic waar ik altijd met veel plezier naar kijk.
Chris
Printable View
Gefeliciteerd Ruud! Een prachtig topic waar ik altijd met veel plezier naar kijk.
Chris
Van harte Ruud.
Het is al die kijkers meer dan waard.
Je hebt in al die jaren een buitengewone verzameling aangelegd.
Mvg, Boris
Bijlage 29540
Kaart 706.
PH-TDK/PH-LDK 'Amsterdam'. Lockheed Constellation L-749.
Groet, Ruud.
Bijlage 29569
Kaart 707.
PH-AKH 'Haan'. Douglas DC-2.
Groet, Ruud.
Bijlage 29611
Kaart 708.
Rij Fokker D.XVII's van (niet op) Soesterberg.
Groet,
Ruud van Ommeren.
Bijlage 29676
Kaart 709. Belgische ansichtkaart (gelopen, stempel uit 1936).
Luchthaven Knocke-Zoute met Fokker F.VIIa 'PH-ACT' (eerder H-NACT).
Groet,
Ruud van Ommeren.
Bijlage 29693
Kaart 710.
KLM Connie.
Groet, Ruud.
Altijd al een mooie foto gevonden. Hij kwam voor in een Verkade boek, geloof ik. Gezien de retouche van de PH registratie (stond er eerst een N registratie?) vliegt hij boven de US, zo te zien boven een stuwmeer. De dam ligt onder radiomast onder de cockpit. Weet iemand waar?
Bijlage 29700 Bijlage 29701
Kaart 711. Deze kaart, uitgegeven door de Deutsche Bundespost, is me niet helemaal duidelijk. Dit lijkt mij geen inaugurale vlucht van de KLM op 1.4.1955 naar Frankfurt/Main maar meer een kaart die is uitgegeven vanwege het feit dat de Lufthansa vanaf 1.4.1955 weer toestemming had boven West-Duits grondgebied te vliegen en daarmee ook weer binnenlandse vluchten uit te voeren hoewel het dan vreemd is dat er een Nederlands toestel op de kaart is gebruikt. Anderhalve maand later ging de Lufthansa ook weer europees en transatlantisch vliegen.
PH-TFR/PH-LKR "Electron". Lockheed L-1049 Super Constellation te Frankfurt/Main.
Groet,
Ruud van Ommeren.
Bijlage 29747
Kaart 712.
'E-11'. Koolhoven FK-51 (MLD).
Groet,
Ruud van Ommeren.
Vond onlangs ook nog een mooie van een C-V de 614Bijlage 29749
Bijlage 29786
Kaart 713.
Frits Diepen reclame voor de Fokker F.25 Promotor.
Groet, Ruud van Ommeren.
Als je nu zo'n (vlieg)stunt zou uitvoeren, ging je gelijk de bak in.
adri
Bijlage 29810
Kaart 714.
'H-NAEO/PH-AEO'. Fokker F.VIIb.
Groet,
Ruud van Ommeren.
Vandaag is dit draadje de 300.000 maal bekeken gepasseerd.
Mijn hartelijke dank aan een ieder die dit draadje de moeite waard vond om het (meerdere malen) te bezoeken. :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Ruud van Ommeren.
De moeite waard? Het is een schatkamer! :thumbup:
Kijk m'n ogen uit, zo mooi.
Gelukkig was ik afgelopen zaterdag eindelijk een keer in de gelegehied om je in persoon te bedanken voor al je prachtige foto's en prenten. Je hebt me beloofd het nog even vol te houden, dus daar houd ik je graag aan.
Met groet,
Huub
Bijlage 29860
Kaart 715. Dit is weer een ouwetje, een in 1922 gelopen kaart.
'530' en '541'. Fokker C.I.
Groet,
Ruud van Ommeren.
Bijlage 29964
Kaart 716.
PH-AKI 'Kievit'. Douglas DC-2-115E. 1940 als Beute naar Duitsland als D-ADBK, werd later NA+LD.
Groet, Ruud.
Op 5 mei 1937 maakte het toestel een een noodlanding op het strand bij Boulla, Griekenland. Een tijdje geleden kwam ik dit filmpje tegen van Schiphol in 1937, waarin mooie beelden zitten van het gehavende toestel tijdens het begin van de herstelwerkzaamheden https://archive.org/details/zandvoort-is-visiting-schiphol-around-1935
Bijlage 29972
Bijlage 29995
Kaart 717.
PH-ALI 'Ibis'. Douglas DC-3 in Engeland. Gecorrigeerd van DC-2 naar DC-3 na bericht hieronder van washout. Bedankt Dick, beetje slordig van me.
Groet, Ruud.
DC-3 denk ik.
Dick
Bijlage 30019 Bijlage 30020
Kaart 718 en 718a (Fokker Douglas tekst op neusonderzijde).
PH-AKH 'Haan'. Douglas DC-2.
Groet,
Ruud van Ommeren.
Bijlage 30042
Kaart 719. Een wel zeer aparte kaart in mijn verzameling is een Poolse herinneringskaart uit 2007 die zo te zien in een gelimiteerde oplage is uitgegeven, anders kan ik het nummer aan de bovenzijde niet verklaren, met een Nederlandse Fokker F.VIIb/3m er op.
KARTKA POCZTOWA = POSTCARD
Lubelskie tradycje lotnicze = De luchtvaarttraditie van Lublin
Zakłady Mechaniczne = mechanische werken
A. Plage i T. Laskiewicz = namen van 2 personen
samolot pasazerski = passagiersvliegtuig
(rozwiniety takze w wersji bombowej) = ook ontwikkeld in de bomversie
Groet, Ruud van Ommeren.
Bijlage 30051
Kaart 720.
PH-AKK "Koetilang". Douglas DC-2.
Groet, Ruud.
Bijlage 30065
Kaart 721. Niet okselfris meer maar ja de kaart is zo'n 108 jaar oud.
Clément van Maasdijk, 9.8.1885–27.8.1910.
Groet, Ruud.
Hallo Ruud,
Kijk eens naar jouw kaart 644.
Dit is hetzelfde portret van Clément van Maasdijk. Alleen op kaart 644 lijkt het alsof ze er een sigaretje aan toegevoegd hebben.
Viel mij zomaar op.
Mvg, Boris
@ Boris.
Je hebt gelijk, het waarom is een raadsel.
Misschien vond men in die tijd een sigaret een flinkere indruk maken, wie zal het zeggen.
Groet, Ruud.
-----------------------------------------------------------------------
Bijlage 30097
Kaart 722.
PH-AKR 'Rietvink' Douglas DC-2.
Groet, Ruud.
Bijlage 30149
Kaart 723.
PH-VIH 'Alberto Santos Dumont'. Vickers Viscount 803.
Groet, Ruud.
Bijlage 30211
Kaart 724.
Herdenkingskaart KLM.
Groet, Ruud.
Even de datum vastleggen d.m.v. deze plaatsing. Vannacht/vanochtend passeerde dit draadje de 350.000 keer bekeken.
Groet, Ruud.
Chapeau!
Gefeliciteerd Ruud ! De door jou indertijd begonnen draad is een groot succes !!!
Groetjes, Trudy
Geweldig gedaan Ruud!
Met jouw mooie verzameling van prentbriefkaarten is een buitengewone draad ontstaan.
Bedankt voor alles dat je zover hebt gedeeld. Ik hoop op nog meer.
Mvg, Boris
Bijlage 30415
Kaart 725.
Merry Christmas.
Groet, Ruud.
Bijlage 30535
Kaart 726.
KLM herinneringskaart.
Groet, Ruud.
Bijlage 30550
Kaart 727.
H-NADF. Fokker F.VIIa. Verkocht als L-BAAI/OK-AAI.
Groet, Ruud.
Bijlage 30976
Kaart 728. Een ouwetje uit 1911. Er lijkt enig plakwerk v.w.b. het toestel te zijn verricht.
Aankomst aviateur Gibert te Utrecht. Wat niet klopt omdat het Soesterberg is. Waarom Utrecht is vermeld? Blijkbaar makkelijker te traceren voor buitenlands publiek.
Te zien is dat er zeer veel publiek was opgekomen.
De Europeesche Rondvlucht 1911.
3e etappe (Luik–Venlo [met verplichte tussenlanding]–-Soesterberg) 215 km. Winnaar Gibert met een R.E.P. Monoplan.
Te Soesterberg kwamen aan: Gibert, Garros, Vidart, Beaumont, Weymann, Kimmerling, Train, Tabuteau, Renaux, Wijnmalen, Barra, Védrines, Prévost en Duval (14 vliegers).
Groet, Ruud.
Bijlage 31029
Kaart 729.
PH-ADX (H-NADX). Fokker F.VIIa.
Groet, Ruud.