-
1 Bijlage(n)
Foto 197. Met foute tekst op de kaart: Focker i.p.v. Fokker.
D-503 (later D-ORIP). Fokker-Grulich F.III (en Junkers F.13 in de lucht) - Naam toestel: “Leine” - Werknr: 1556 - Bouwjaar: 1924 - Motor: 1x BMW IV - Eigenaar: stand januari 1926: DLH AG.
Mei 1930: F.IIIc - Motor: 1x BMW Va.
Bijlage 24500
Groet, Ruud.
-
Ach ja, er zijn ook nog steeds mensen die het over de vliegtuigfabriek van Junckers hebben...
-
Wat moet dat betekenen ? Slaat dat op iemand zeg het dan gewoon met naam .Verbeteren mag best .Misschien was ik het want heb vele Junckers en junkers .Vind het erg onbelangrijk
Willem
-
Hallo Willem.
Het is inderdaad onbelangrijk. Op eBay zie je dat duitse verkopers die geen benul van vliegtuigen hebben het regelmatig over Junckers maar ook over Focker hebben. Als je ziet hoe vaak toestellen op kavels ook nog verkeerde namen krijgen, niet te geloven. De meest voorkomende is de verwisseling van Ju-88 en Do-17. Een hardnekkige fout is ook dat de russische Tupolev SB-2 nog steeds wordt verkocht als “Martin bomber”. Is er niet uit te krijgen.
Groet, Ruud.
-
Hallo medeforumlezers,
om even off-topic te blijven: persoonlijk vind ik het redelijk belangrijk dat iets met z'n correcte naam (en dus goede spelling) wordt aangeduid. Ik zie op veel fora dat men de moeite niet neemt om b.v. namen van personen goed te schrijven. Dat stoort mij, want andere spelling kan ook 'ander persoon' betekenen.
In geval van bovenstaande post 272 was het een gewone algemene opmerking en absoluut niet bedoeld om iemand hier aan te vallen. Toen ik het opschreef had ik ook niet gedacht dat er iemand van dit forum mee bedoeld zou kunnen worden.
Bijna iedereen op dit forum gaat vriendelijk met elkaar om en dat is een van de fijne dingen hier. Excuus aan iedereen die zich aangesproken voelt, maar het was een algemene opmerking over de tijd waarin we leven...
-
Zoiets als Van Omeren en Fahrman. Je wilt toch ook graag dat je naam correct (met een c) wordt gespeld?
Hans
-
Ook 'n goeie vind ik trouwens Messerschmidt i.p.v. Messerschmitt. Beide versies kom je regelmatig tegen. Maar.... taal is om te communiceren. Ik moet wel eens grinniken als er iets faliekant fout gespeld wordt.Ik hoop echter dat taal niemand weerhoudt om te schrijven. Mensen met taalproblemen: " Laat je dat a.u.b. niet beletten je bericht over te brengen ". Mijn naam wordt ook wel eens verkeerd gespeld. Dan denk ik maar: "Hij weet van de Prins geen kwaad." JanJr.
-
En Trekker is met ck hoor...
Tracker.
-
'k Heb er een pleurishekel aan als ze me Adrie noemen, ben geen meisje.
Adri
-
Nog een keer off-topic dan.
Met zinsopbouw en grammatica heb ik minder moeite, niemand is perfect.
Wel merk ik dat mijn spellingscontrole te snel ingrijpt bij sommige woorden en ik dat (soms) pas later zie.
Bij het plaatsen gebruik ik "Reageren op discussie" en daarna "Meer opties" dat rechtsonder staat. Het voordeel is dan dat je "Voorbeeld van bericht" kunt gebruiken en dan te zien krijgt hoe het er geplaatst uit komt te zien. Dat geeft meteen de mogelijkheid om nog voor het plaatsen al tekstcorrecties uit te voeren of regelverloop te beïnvloeden. Ook "beheer bijlagen" is dan bij de hand om foto's weer te verwijderen om daarna na correctie, bijv. in Photoshop of ander programma, wederom te plaatsen.
En dan nog blijft er soms een foutje hangen. Het blijft mensenwerk.
Groet, Ruud.