Nog heftig nieuws?
Cees
Printable View
Nog heftig nieuws?
Cees
Hoi Cees,
Ja dat wel maar niet over de Fokker TV, ik had een bedrijf overgenomen en daar moest ik even alle tijd in stoppen. Want het was niet zo als de oude eigenaar had verteld. Nu een directeur opgezet die ook en andere bedrijf doet an me en heb vanaf 1 juni weer tijd voor leukere dingen..
leuk project zo komt de luchtvaart geschiedenis er beter uit te zien rimu!!!!!!!!!!!!
pff, ik ben weer begonnen aan de fokker TV rebuild na drukke periode weer ontspanning
Hoi Richard,
Das mooi nieuws! Met een beetje geluk kun je nog dit jaar redelijk spectaculaire resultaten bereiken.
groet,
Mathieu
Beste Rimu je kunt misschien een afspraak maken met het militaire luchtvaart museum dat de fokker tv daar komt en dat ze jou dan sponsoren.
Groetjes Tim
Inderdaad, je kunt beter eerst zelf een goede basis neerleggen voordat je anderen erbij betrekt.
Cees
Je moet potentiële sponsoren inderdaad overdonderen met kennis en kunde. Beter even wachten! (bovendien, het MLM heeft zelf ook te maken met bezuinigingen, dus ik denk niet dat die een pot geld klaar hebben staan...)
Op het Nederlands Instituut voor Militaire Historie (NIMH) is een origineel Fokker document met een aantal detailtekeningen van de T.5
Bedankt Bert ik ga er 16 augustus direct achteraan
Hoi,
Heeft iemand toevallig foto´s die het bommenruim van binnen laat zien. Ik heb ze ooit gezien maar weet niet meer waar.
Groet,
Mathieu.
Ik zal morgen even voor je gaan zoeken og ik wat heb
groeten,
Richard
In het boek Fokker T.V 'Luchtkruiser' van Frits Gerdessen en Luuk Boerman (Dutch Profile, ISBN 978-94-90092-01-6) staat op pagina 6 één foto van het bommenruim met Heber bommenrek.
In verband met de bouw van een schaalmodel (terwijl ik nog sterk twijfel om dit bommenruim te scratchen) ben ik ook wel geïnteresseerd in foto's van dit onderdeel.
Groet, Peter
Hoi,
Dank voor de reacties, ben benieuwd!
@ Richard,
Heb je laatste tijd nog iets kunnen doen aan je project? Ik zag dat je website nog niet actief is, enig idee wanneer dat gaat lukken?
Groet,
Mathieu.
Kun je ons laten weten over wat voor informatie (hoeft niet zo uitgebreid hoor) je al beschikt en waar je behoefte aan hebt. Wellicht dat het forum je hiermee verde kan helpen. Een prachtig project zoals dat verdient dat.
Cees
Nog ontwikkelingen?
Cees
Ja zeker,
ben bezig met het nationaal archief om alle tekeningen te verkrijgen. Daarnaast wordt er een stichting opgericht voor het beheer van alle data.
Als de tekeningen er zijn worden die gedigitaliseerd in een 3d pakket. En wordt er gestart met de bouw van de cockpit sectie.
Groetjes,
Richard
Hallo Richard,
Dat klinkt goed, het project lijkt dus vaste vorm aan te nemen.
Mocht je nou behoefte hebben aan informatie of onderdelen misschien
dat het forum daarmee kan helpen.
Schroom dan ook niet om erom te vragen, je weet maar nooit hoe een
koe een haas vangt.
Gr
Cees
Richard,
Nog nieuws te melden over de T V?
Was gisteren nog in het MLM op Soesterberg aan het snuffelen In een van de vitrines achter de D-XXI (die met dat grote model van een T V) is aan de wand een grote zij-aanzichttekening geprikt met daarin wellicht bruikbare informatie.
Misschien een tip?
Gr
Cees
Hoi Cees,
Bedankt voor de tip ik ga erachter aan.
Ik ben bezig met het nationale archief om alle tekeningen te krijgen tegen een redelijke prijs. Er schijnen er veel te zijn dus wil ik ze allemaal in 1x bemachtigen.
En dan worden ze in een modern cad pakket gedigitaliseerd.
Maar ze zijn niet zo snel daar moet er stteeds achteraan.
gr
richard
Hoi Richard,
Hebben ze inmiddels geleverd?
Sorry dat ik mijn nieuwschierigheidsklier niet in bedwang kan houden.
Maar hoe ver is men momenteel met dit project,zijn er al vorderingen gemaakt??
Wat voor onderdelen zijn er van tv beschikbaar??,zijn de tekeningen al compleet?
Tekeningen heb ik nog niet compleet, wordt druk aan gewerkt
Richard,
Goed om te lezen dat je er nog mee bezig bent.
Succes en hou ons op de hoogte, al is het maar een klein beetje.
Elke ontwikkeling is vooruitgang.
Cees
Ik heb hier een ontwerp tekening liggen (kopie) uit 1935, schaal 1:10.
Is dat iets voor je?
Stuur me anders maar een pb
Ik kan aleen helaas nietmeer de staalbuize romp lassen
Ik heb wel weer een schuur
Maar die is niet groot genoeg voor de TV
Een D21 zou net gaan
Aleen lastig met de deur
Een D7 kan ik wel kwijt
MMMMMMMM er staat er nog 1 in duitsland
Als ik die mee jat word het lastig terug halen
Ze hebben hem imers zelf gestolen
Wie weet de breedte van de romp van de Fokker TV.
Ik heb het project weer opgepakt.
Beschik nu over een ruime ontwikkel ruimte en buitenplaats van meer dan 3000M2 dus dat is al geregeld. ;-)
Hoi Rimu,
Mooi te zien dat je het weer opgepikt hebt! Volgens mij was de breedte 1,39m.
Heb je dit draadje: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...t-5-fsx-35088/ al doorgenomen?
Groet,
Mathieu.
Prachtig! Prachtig!
Hoi Mathieu,
Dat heb ik inderdaad gevolgd
gr
richard
Mooi om te zien dat dit project nog steeds loopt
Ik bied graag mijn hulp aan bij het TIG lassen van het buizenframe eventueel
ik reken daarvoor geen uuren
eventueele materialen tegen inkoop
dit aanbod blijft staan
Ok J. Weel, Dit staat genoteerd.
Hoi Richard,
Dat is een tijd geleden. Informatie over die motoren is via google zo op te sporen. Maar de meesten zijn in handen van musea. In de praktijk lijkt het me zeer lastig
om een complete laat staan twee motoren in bruikbare conditie te vinden. En dan heb ik het nog niet over een prijskaartje. Russische stermotoren zijn in de tienduizenden
gemaakt voor o.a. de AN-2. Er vliegen er nog aardig wat van, misschien is het een tip om bij een vliegbedrijf te informeren en dan vandaar het spoor volgen. Op Texel
vliegt er toch nog een?
Wat is de stand van zaken, wil je daar iets over kwijt?
Cees
http://www.yak-aviation.com/
Misschien is daar iets te koop ??? Een Shvetsov ASh-62 is inderdaad een goed alternatief ...
Wright Cyclone 1820 is ook een prima alternatief en misschien eenvoudiger om aan te komen.
Even een oud lijk uit de kast trekken.
Mathieu weet jij hoe de rugschutter opstelling eruit zag?
Hoi Cees,
Ik moet ergens een foto hebben van de mock-up van de T.V met iets van een opstelling. Zal eens kijken wat ik kan vinden. Je maakt me overigens wel wat nieuwsgierig met je vraag:confused:
:happy:Haha, nee hoor mijn cockpitbouwdagen zijn voorbij. Twee is genoeg. Maar Daan heeft de informatie nodig.