Hallo Paul.
En hoe lukt het lezen van het gotische schrift?
Ruud.
Printable View
Hallo Paul.
En hoe lukt het lezen van het gotische schrift?
Ruud.
Nou Ruud als je een beetje moeite doet,lukt het aardig!
Ik vind het wel mooi en oud overkomen!
Het uitkomen van het Fokker 100 years boek heeft er voor gezorgd dat ik weer een S11 raadsel vervolg foto heb geplaatst onder 'vraagstukje'.
Tracker.
Nou het boek van Fokker is binnen.
Totaal kosten met verzenden €14,00.
En bij het inzien de moeite waard.
Dus meneer Ruud, nogmaals bedankt voor de tip. :)
Natuurlijk nog niet gelezen, maar ik meld dit omdat er op Marktplaats nog enkele boeken staan die te koop aangeboden worden.
Hij zegt meneer tegen me. :eviltease
Echwel!
;)
Op het gevaar af dat deze post niet mag wegens reclame :)
http://www.youtube.com/watch?v=d9J6KNba4vU
En zo is het maar net. Ik ben dus niet de enige die het zich herinnert.
Ruud.
Ben bezig in B-25 Factory Times. Engelstalig boek door Nederlandse schrijver.
Wil je eens zien hoe het toeging in een vliegtuigfabriek tijdens de tweede wereldoorlog dan is dit een goed boek.
Bijlage 12773
Een verzorgt boek met veel weinig gezien foto materiaal. Enig nadeel, de foto's zijn vaak klein afgedrukt. Soms wel 9 foto's op één pagina (A4 formaat).
Niet het goedkoopste boek (€ 49,-) maar ik lees het met plezier.
Mvg, Boris.
Ook deze week binnen gekomen.
"Bommen op Diffelen - 28 november 1944".
Tekst: Jan Altena. Uitgever: Uitgeverij & Boekhandel Heijink, Hardenberg. Mei 2012.
ISBN: 978-94-9139-101-9. 17x24 cm. 48 blz. Geïllustreerd.
Er zijn twee oplagen. Groot zullen ze niet zijn neem ik aan. De eerste van januari 2012 en de tweede van mei 2012. Die van mei heeft een uitgebreider hoofdstuk 4.2.
Het gaat over een aangeschoten Mosquito die 3 bommen loost (?), vliegend op zo'n 40 meter hoogte, waarvan er 1 een boerderij raakt en 2 doden tot gevolg heeft.
De buurtschap Diffelen ligt binnen de driehoek Ommen, Hardenberg en Vroomshoop en heeft 136 inwoners.
Bijlage 12774
Ruud.
Leuke pocket; Targets of Opportunity, from cadet to fighter pilot. Door Lt.Col. Dick Hewitt.
( sorry kan er geen plaatje bij krijgen)
Hallo henkypenky.
Deze pocket is in 2005 verschenen en bijna niet te krijgen. Er staat er slechts één op het net (Amazon.com) en je moet al $ 60 neerleggen voor dit exemplaar.
Groet,
Ruud.
Wauw dan ben ik rijk! ;) Ik weet niet meer precies wat ik er voor betaald heb, maar in ieder geval geen $ 60,= Maar daarom kon ik geen plaatje meer vinden op Internet en ik had vanmorgen geen tijd / zin om het boek op te zoeken en te scannen.
Vandaag heb ik het boek van Fokker 100 jaar op de mat gekregen. Mooi boek zo op het eerste gezicht al!
Overigens, dit boek verhaalt alleen over de jaren voor de oorlog. Zijn er boeken die gaan over de Fokkerfabriek na de oorlog? Kan iemand me hierin iets aanbevelen?
Ook omdat we op onze opleiding veel met de Fokker 100 en 70 doen (denken vooral ;) ), zou ik graag wat leesvoer hierover hebben.
"Geborgen in de Polderklei - Airmen van de Zuiderzee" door Bert Wijs is één van mijn nieuwe aanwinsten.
Het boek is 23,4 cm breed bij 21,5 cm hoog, de harde band steekt 4-5 mm uit. Het bevat 160 pagina's en is rijkelijk geïllustreerd.
Index aanwezig. Geen ISBN-nummer. Geen stofomslag.
Stichting Ongeland, Lelystad. 2014.
Website: Ongeland
Het is een grafisch goed verzorgd boek. Tweekoloms tekst. Over de inhoud kan ik nog niets zeggen want ik heb het alleen doorgenomen om een indruk te krijgen.
Bij de achterzijde even de gele balk aanklikken en het lezen van de tekst gaat prima.
Bijlage 13597
Bijlage 13598
Ruud.
Dat is dit boek: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...26/index8.html
Mijn laatste aanwinst uit de Luchtvaart Hobby Shop. Ga ik vandaag aan beginnen. "Puberen in de lucht - Belevenissen van een vliegende pionier" van Henk Nijdam.
Het is een A4 softcover paperback met 201 pagina's. € 33,95. Uitgeverij Elikser. ISBN 978 90 8954 647 0.
De papiersoort vind ik niet geweldig. Dat gaat ten koste van de kwaliteit van de foto's. Waarom niet met beter geschikt papier een afzonderlijke fotokatern gemaakt?
Bijlage 13920
Ruud.
Hallo
Hierbij de index van het boek "Geborgen in de Polderklei"
vriendelijke groet,
Peter van Kaathoven
Zojuist via Marktplaats gekocht 2 ingebonden boeken met 3 jaargangen 'Vliegwereld' . Bladeren, lezen, ruiken. Wat ruiken die oude tijdschriften muf zeg! Ik vraag me af hoe lang die geur blijft hangen. Het laatste wat ik gelezen heb is in het nummer van 7 januari 1937 een artikeltje over Maryse Bastié, een dame met veel records op haar naam die net in een eenmotorig vliegtuigje de zuid Atlantische oceaan was overgestoken. Vliegwereld kraakt deze prestatie geweldig af. De schrijver vindt dat het niet bijzonder moet zijn dat een vrouw eenzelfde vliegprestatie levert als een man. Bovendien vindt hij het onverantwoord om met een eenmotorig vliegtuigje zulke afstanden over een oceaan te vliegen. (Daarover kun je natuurlijk eindeloos blijven zeuren. Als mensen, dus ook vrouwen, geen risico's hadden genomen, zou de wereld er heel anders uitzien.) Jan P.
Inderdaad! De maanlandingen werden uitgevoerd met dezelfde rekenkracht als we nu in onze mobiele telefoons hebben. Risico's nemen hoort bij pionieren, risiconemen e.d!.
Net binnen.
Hard cover van A4 formaat. 208 blz. ISBN 978-83-63678-07-4.
O.a. 50 blz. over de Fokker D.XXI en 40 blz. over de Brewster Model 239.
Veel kleurtekeningen, bijv. 25x Fokker D.XXI (handig voor modelbouwers).
Bijlage 14515
Groet,
Ruud.
Lijkt me een erg interessant boek! Er worden de laatste tijd en masse kleurenfoto's vrijgegeven door de Finse defensie archieven. Die zullen wel hierin beland zijn?
Groeten,
Edwin
Ik denk dat het ingekleurde foto's zijn.
Net binnen.
Uitgeverij Flying Pencil, 2014. ISBN 978-90-818702-1-4.
21,4 x 27,9 cm. 320 blz. Rijkelijk geïllustreerd. Register aanwezig. € 39,00.
Bijlage 14581
Ruud.
Nu in mijn verzameling iets wat niet in de boekhandel te verkrijgen is. Ga er in het weekend mee beginnen.
A4. Enkelzijdig getypte tekst, 40 pagina's plus 12 bijlagen.
Bijlage 15828
Ruud.
Afgelopen zaterdag deze tegengekomen (en meegenomen) in een 2e-hands zaakje.
Bijlage 15845
Vooral gekocht voor de erg mooie kleurenplaten.
Overigens een werkje uit 1987.
Mvg, Boris
Mijn laatste aankoop, gisteren bezorgd.
"Imperial Japanese Navy Air Groups in the South West Pacific Theater
Vrij vertaald-de Japanse Marineluchtmacht in Indonesie(ZW-Pacific)
Een fotoboek met onder meer foto's genomen bij Halong-Ambon, Jefman-Sorong,
en Wasile-Halmahera
Hallo Jacob.
Dit boek heb ik ook op mijn verlanglijst staan. Wat me, tot nu toe, tegen heeft gehouden is het feit dat ik niet kan inschatten hoeveel Engelse tekst er in staat.
Kun daarover iets vertellen, bijv. of elke foto ook een Engels bijschrift heeft en of er een Engelse summary is van een eventueel aanwezige platte tekst.
Of is het uitsluitend een fotoboek?
Groet,
Ruud.
Ruud,
Verreweg de meeste foto's zijn ook voorzien van een Engelse tekst wat érg helpt.
't Is wel een ietwat prijzig boek maar zelf vind ik het zeer de moeite waard! (4320 yen ex porto)
dat komt denk ik inc. porto op +/-38 euro. Ik heb het gekocht via Hobbylink Japan.
Op dit moment ben ik midden in het boek '' De KNILM vloog door" van G.J.Hagens.Het beschrijft de laatste dagen van de KNILM in Indië vlak voor en tijdens de Japanse inval. Het overbrengen van de toestellen naar Australië, de evacuatie van het personeel, wie mocht er mee, wie moest er achterblijven?
Wie overleefde het, wie was er moedig, wie was voorzichtig. Een groot drama die een beschrijving dik en dwars waard was. Het is een oud boek, dat alleen maar 2e hands te krijgen is. Als je het kunt krijgen: lezen!
Laat me graag weten of je ergens Rudi van Es tegenkomt in dit boek.
Hij vloog een overvolle Catalina naar Broome, maar ik kan daar tot op heden niets over terug vinden.
Zal ik doen tracker, maar enig geduld is vereist want ik ben een langzame lezer. Catalina ruikt naar de marine luchtvaart. Dit boek gaat over de civiele KNILM. Dus alles is mogelijk.
Was Rudi van Es bij de beschieting van de vliegboten bij Broome, waarbij de vrouw van Karel Doorman en zijn zoon nauwelijks aan ontsnapten? Van die ramp heb ik wel eens 'n filmpje gezien. Groetjes Jan Prinz
Maar weer eens bekeken. Geen boek maar een dubbel DVD. Al langer op de markt (2012).
"Hollands Glorie | Luchtvaart" van NostalgieNet (BVED4656). Speelduur 128 min. Bevat diverse docu's, zie hieronder.
CD 1:
Fokker, ± 19,30 min.
KLM en Schiphol, ± 36 min.
Luchtmacht, ± 11,18 min.
CD 2:
De marine vliegt, ± 13,45 min. 1941. (Nederlands-Indië). Ryans met en zonder drijvers, Do 24 en Catalina.
Met de 'Utrecht' van Amsterdam naar Tokio, ± 5,31 min. 1951.
Kijken, luisteren, doorgeven, ± 13,39 min. 1955. (Korps Luchtwacht Dienst). Vliegende Neptunes 5 en Thunderjets.
De vliegende Hollander, ± 28,34 min. 1950. Volgen van een leerling-vlieger, nl. Theo de Bruin. Viruly speelt ook nog een rolletje.
Bijlage 16068Bijlage 16069
Ruud.
Net uit: Der Grosse Jagd van Heinz Knoke.
http://s990.photobucket.com/user/hen...]=1&sort=1&o=0http://i990.photobucket.com/albums/a...pse2651299.jpg
Leuk boek, de verandering van 'wij winnen' naar 'wij verliezen' komt mooi naar voren. Gelukkig weet Knoke wel wie het veroorzaakt heeft.
Hallo henkypenky.
Dat boek is van een heel verkeerd iemand. Na de oorlog heeft hij altijd de loftrompet geblazen over die tijd.
Tot zijn laatste adem was hij nazi. Stak zijn gezindheid niet onder stoelen of banken. Regelmatige bezoeker van neo-nazi bijeenkomsten.
Zijn partij "Sozialistische Reichspartei Deutschlands" (een neo-nazi partij) waarin hij actief was werd in 1952 (geloof ik) zelfs verboden.
Diverse oud Luftwaffe piloten waren daar actief of ondersteunden die partij zoals Wolfgang Falck en Hans-Ulrich Rudel.
Maar gelukkig... ook "der Heinz" is kassie wijlen.
Overigens is de eerste uitgave van zijn boek "I flew for the Führer" al uit de jaren 50 of zo.
Ruud.
Hallo Ruud, dat wist ik allemaal niet wat je schrijft, weer wat geleerd;)
Een ding was wel zeker, hij had het niet zo op Lightnings, Thunderbolts en Mustangs maken hem niet zo veel uit. Wel de aantallen daarvan.