Vleugeltip Auster R11, beschadiging opgelopen op Vliegbasis Twenthe, 4 september 1948, 23 x 11,5, Bieden va E 30, -,
Amsterdam, Noord-Holland
? Vleugeltip Auster R11, 1948, Kon.Luchtmacht [LSK] - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
Printable View
Vleugeltip Auster R11, beschadiging opgelopen op Vliegbasis Twenthe, 4 september 1948, 23 x 11,5, Bieden va E 30, -,
Amsterdam, Noord-Holland
? Vleugeltip Auster R11, 1948, Kon.Luchtmacht [LSK] - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
Lijkt me toch eerder een propellertip?
In de oorlog uit een genoodland vliegtuig gesloopt in de omgeving van Mill.
Heb er een boekje met achtergrondinformatie bij. Deze radio zender en ontvanger werd achter in het vliegtuig ingebouwd, de piloot bediende hem met een afstandsbediening.
Schijndel, Noord-Brabant .
€ 50,00
? vliegtuig radio C-47, P-51 zender en ontvanger. WO2 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Hierbij aangeboden een extreem zeldzaam rekje voor de 37mm granaten van de Stuka kanonvogel versie. Dit is de versie van de Stuka waarmee Rudel grote succesen behaalde.
Het rekje is een harde bodemvondst met op de achterkant zelfs nog wat verf resten.
Is extreem zeldzaam !! Mag weg voor een goed bod
Helmond, Noord-Brabant
? Luftwaffe: Laadrek Ju-87 stuka Kanonvogel -extreem zeldzaam- - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Mooi blad uit de waddenzee gevist.
Deels voorzien van zijn originele lak.
blanke lak erover gespoten ivm consenvering.
helaas van de naaf af gezaagt maar daarna voorzien van een metalen schroefdraad.
€ 75,00
IJmuiden, Noord-Holland
? Avro Lancaster Propellerblad - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Aangeboden houten antenne p-51mustang mooie staat
Zie foto.
Haaksbergen, Overijssel
Tel: 0636026831
Ik denk dat dit een spitfire atenna is
? Fokker D-XXI - Oorlog en Militair - Marktplaats.nl
Beschrijving
Halve propeller op standaard. Dit is afkomstig van een vracht vliegtuig van de knil uit 1938 die neergestort is. Deze informatie is afkomstig van mijn overgrootvader die op dat moment als marconist in het vliegtuig zat. (Whb teekamp 06-09-1906) Na de crash had hij deze gedemonteerd als aandenken. Dit betrof wel een fokker van het nederlandsch indisch leger. Geen bescheiden meer.. deze zijn zoek geraakt bij verhuizen van mijn familie naar Indonesië.
De propeller is in zeer goede staat dus geen onzin biedingen. Tevens heb ik niet meer informatie en ook niet de tijd om hier achteraan te blijven gaan.
Het is echt een kunstvoorwerp om in huis te hebben.
Mooi Blad van de beruchte duikbommenwerper "Stuka"
Blad heeft altijd in de loods gestaan en dat is af te lezen van de conditie.
heeft wat reparaties die voor zichzelf spreken ( reparaties die tijdens de oorlogs zijn gemaakt )
De verf op het blad is RLM (Reichs Luftfahrt Ministerium)76 Zwarts Grun, de standaard kleur voor duitse propellors
verder rijkelijk voorzien van stempels.
LET OP DIT BLAD HOEF NIET WEG EN STAAT OOK NIET IN DE WEG!
Ruilen kan voor Duits wapen of Amerikaanse wapens of originele helmen.
IJmuiden, Noord-Holland
? Stuka Propellerblad - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Dat is een ATA/ARA antenne van een command set SCR 522
.Leuk heb ik een tafeltje van gemaakt ooit 3 antennes =1 bijzet tafeltje
complete set SCR 522 met antenne
Stuk plaatwerk, waarschijnlijk van een bommenwerper.
Komt uit het Markermeer.
Wijdenes, Noord-Holland.
? Stuk plaatwerk vliegtuig - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
mmmmm popnagels niet echt luchtvaart denk ik
Ja hoor, wordt ook in de luchtvaart gebruikt.
nu wel ja maar toen ook ????? ik weet het niet
Men zeg dat er een Brits patend is van 1917.
Het werf in iedegeval al gebruikt in/vanaf 1930.
maar de popnagel was tot voor kort helemaal niet goedgekeurd voor de luchtvaart dacht ik
Dit type lange popnagels werd in de staartsectie van de FW190 gebruikt. Bij het Crashmuseum in Aalsmeer is hier een goed voorbeeld van te zien.
groet,
Huub
Zijn dit eigenlijk van die popnagels met een contraringetje? Van die Hi-Shear rivets.
Mvg, Boris
kijk en zo leer je weer wat
dank je mannen
FRISIANMILITARIASELLERS uit Dokkum biedt aan een mooi propellorblad van een 4 - motorige Amerikaanse bommenwerper B - 17 flying fortress. Het blad komt dus uit WO2 en is niet krom door een crash, dit blad is nog voorzien van de originele ring. Het geheel is d.m.v. een roestvrijstalen bodemplaat met lange pen vastgepurt en gat is met wat gietmortel dichtgegoten. In uitstekende staat, blad is niet ingevreten en heeft nog klein gedeelte van z'n originele verf.
Zeer zwaarverzamelaars item watik niet kan verzenden. Dus graag afhalen in Dokkum ofkan bij u thuisgebracht worden tegen vergoeding.
€ 375,00
Tel: 0630403065
2 x vliegtuig zender usaf ww2 BC 459/a T20/ARC5 behuizing.
Voor onderdelen of restauratie ook mooi als decoratie!
Missen onderdelen zie foto's
Amersfoort, Utrecht
? 2 x vliegtuig zender usaf ww2 BC 459/a T20/ARC5 behuizing. - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Frisianmilitariasellers uit Dokkum biedt aan een zéér verzamelwaardig item, een vliegtuig camera welke gebruikt is in de Spitfire & Hurricane. De camera is kompleet met de casette én de telelens. alles in een nette staat.
Vraagprijs : 275,00 Verzendkosten voor de koper.
Tel: 0630403065 www.frisianmilitariasellers.com
Leftover van mn C47 cockpit project. Te gebruiken voor ieder amerikaans project.
Zutphen, Gelderland.
€ 95,00
? Autopilot, directional gyro en fuelselectorgauge US WW2 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Een metalen model van een Caudron Typhon:
? Heel oud schaalmodel vliegtuig aluminium 25cm breed - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
Prachtig wandbord uitgegeven in 1964 door de Marine Luchtvaartdienst
ter ere van 'uitreiking vaandel op 17-7-1964 ' O.a. Prins Bernhard was hierbij aanwezig.
Bord is in als nieuw conditie: geen schilvers, geen scheuren, niets van dat.
Diameter is ongeveer 22 cm.
Enschede, Overijssel.
? Marine Luchtvaartdienst / wandbord uit 1964 / aviation / KLU - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Sextant in orginele kist.
graag serieuze biedingen
Hoensbroek, Limburg.
? Bubble sextant - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Het drie delige Sporen aan de hemel voor 30 EUR:
? Sporen aan de Hemel 3 gebonden delen door Ab Jansen - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
RAF Lancaster mid upper turret canopy
Een originele niet gerestaureerde of aangepaste Frazer Nash FN50 mid upper turret canopy.
Een compleet exemplaar met de originele zwarte finish.
Herkomst Engeland.
Uiteraard is dit een topstuk dus svp realistisch bieden.
Heemstede, Noord-Holland
Tel: 0646805058
Geen marktplaats maar ebay, een instrument zoals in het prototype van de G.1 zat. ik weet alleen niet zeker tot wat voor snelheid de meter in het prototype ging. Deze lijkt tot 400 km/u te gaan.
Anémomètre Ancien DE Bord Avion Bréquet Badin Années 30 40 Type 30 Avionic | eBay
RAF, Receiver type 78, 1940.
Ref.N910D/1307.
Komt uit een RAF vleigtuig, en is in goede staat,en compleet.
Is een uniek stukje apparatuur.
Heemskerk, Noord-Holland
Tel: 0251244652
Oud vliegtuig dat nu dienst doet als meubilair.
Piper Aztec B met lange neus.
Afmetingen +- 2 meter hoog en 4 meter lang.
Kinderen spelen er graag in (je kan er van achter in klimmen)
Ideaal voor in een industriële omgeving, voor een restaurant, galerie, museum of speelhal.
Ook heel leuk voor feesten en partijen. Of voor een verzameling.
Wegens verhuizing naar een ander soort omgeving wil ik het vliegtuig verkopen. Bij een mooie bieding kan het worden opgehaald.
Ik ben me nog aan het oriënteren op de vraagprijs, op lage biedingen reageer ik niet
Amsterdam, Noord-Holland
Tel: 0610566980
? Bijzonder vliegtuigje (Piper Aztec B) - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
Hoe zit dat met die ME109 replica is deze al verkocht welke prijs en is hij helemaal compleet?
Hallo EGI
De ME 109 replica stond onlangs weer te koop op Marktplaats , de vraagprijs was toen € 6000,-
Speldje van een luchtmacht militair van een gevechts vliegtuig van het nederlandse leger.
Groesbeek, Gelderland
? Ww2 speldje van nederlandse militair - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Niet echt Marktplaats, maar een veiling van Troostwijk: https://www.troostwijkauctions.com/n...2-18688-17840/ Er zitten wel mooie dingen bij maar 'ze' weten wel het kost!
Externe brandstoftank straaljager.
Te Koop.
oefen torpedo.
Lengte ongeveer 3 meter.
Gewicht ongeveer 50 kilo
Bieden naar waarde.
Almelo, Overijssel
? externe brandstoftank straaljager - Militaria | Algemeen - Marktplaats.nl
Me 110 remtrommel hoofdlandingsgestel:
? Me110 remtrommel hoofdlandingsgestel - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
Van dezelfde verkoper als hierboven :
Focke Wulf Fw190 cockpit "antiglare " paneel .
Te Koop,
Antiglare paneel van een Duitse Focke Wulf Fw190.
Ik heb het paneel beginhttp://cdncache-a.akamaihd.net/items...rrow-10x10.png jaren '90 gekocht in Speyer op een luchtvaartbeurs.
Het is afkomstig van een gecrashte Fw190, en gebruikt voor een restauratieproject, ik weet verder geen details.
Het is gemaakt van dun staalplaat en 100% origineel.
Bieden via marktplaats svp.
€ 50,00
Hoofddorp, Noord-Holland
? Focke Wulf Fw190 cockpit "antiglare " paneel - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl