Hoi Dennis,
Volgende week ga ik weer langs bij Jack van Egmond, zal dan weer een update plaatsen.
Groet,
Mathieu.
Printable View
Hoi Dennis,
Volgende week ga ik weer langs bij Jack van Egmond, zal dan weer een update plaatsen.
Groet,
Mathieu.
Ah heel mooi.
Hallo Mathieu,
Leuk dat je al op zo`n korte termijn naar meneer van Egmond gaat.
Ik hoop dat er grote vorderingen zijn, met de bouw van zijn Fokker D21, het is echt iedere keer weer geweldig om te zien hoe dit gebouwd word.
Ik zie de update met grote belangstelling tegemoet.
Hoi,
Vandaag langs geweest bij de D.XXI van Jack van Egmond. Mooi om te zien hoe goed de progressie is:thumbup: De romp is inmiddels vrijwel klaar en staat mooi in de verf op een kar. Op het moment is van Egmond begonnen met het dichtmaken van de onderkant van de vleugel. Dit hoopt hij over zo'n 3 weken af te hebben. Daarna gat hij de vleugel passen onder romp om zo te controleren of alle klopt en de vleugel uiteindelijk op juiste wijze aan de romp bevestigd wordt.
De motor hangt aan een bok in de werkplaats en maakt ook goede vorderingen. Als laatste nog een foto van diverse beslag delen welke de afgelopen tijd gemaakt zijn. Was weer prachtig om dat allemaal van dichtbij te kunnen zien!
Groet,
Mathieu.
Bijlage 25444
Bijlage 25443
Bijlage 25442
Bijlage 25441
Bijlage 25440
Bijlage 25445
Bijlage 25446
Bijlage 25447
Bijlage 25448
Wat ongelooflijk prachtig zeg! Duimpjes op, petje af! En bedankt voor de update Mathieu!
Heel mooi ben blij dat ik het van dichtbij mag meemaken! Tot snel maar weer Mathieu
Prachtig, om je vingers bij af te likken!
Nou en of, wat een prachtig staalje vakmanschap!
Dit is echt waanzinnig mooi!!, dit gaat echt met grote stappen voorruit.
Verschrikkelijk mooi iedere keer weer op de stapjes van de bouw van de vleugel te zien, natuurlijk ook van de romp.
En de opbouw en revisie van de motor is behoorlijk indrukwekkend.
Echt enorm bedankt Mathieu!!!!!, voor de mooie update van een van de mooiste jagers die Nederland ooit gekend heeft.
Het is gewoon enorm gaaf om te zien waar meneer van Egmond mee bezig is.
PS, als er vragen zijn, is daar een volgende bezoek van jou mogelijk om die beantwoordt te krijgen??
Zou het niet mooi zijn als een delegatie van dit forum een bezoekje zou kunnen brengen (ik zou dit heel graag van dichtbij willen zien):happy:
Waar kan ik me inschrijven, Cees?? :-)
Goeie vraag:blink:
Heren Bedankt voor jullie lovende woorden. Als de romp en vleugel bevestigd zijn en er diverse onderdelen in de cockpit zijn gemonteerd wil ik een rol out voor een foto sessie houden ongeveer volgend voorjaar zal Mathieu inlichten waar en wanneer, enkelen van jullie kunnen dan meekomen tot dan.
Jack for president:thumbup::thumbup:
We wachten rustig en gespannen af!
Fantastisch!
Vraagje: waar kunnen er vragen ingediend worden??
Heb toch nog wel wat dingen die ik graag zou willen weten als dit mag.
Daarbij wordt er zo nu en dan gesproken over een tweede replica, waar men plannen voor had in Denemarken? is hier nog iets uitgekomen??
En even geleden ware twee wrakken gevonden in Rusland, is hier nog iets nieuws mee gebeurd??
http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...-Rusland/page5
Vragen hun je hier op het forum plaatsen. Er is inderedaad iemand bezig in Denemarken om een niet vliegende D.21 te bouwen, echter hoe ver hij daar mee is en of hij al begonnen is met het bouwen daarvan weet ik niet. Ik zal hem eens vragen. Laatst heb ik ook nog navraag gedaan naar die wrakken die in Rusland gevonden zijn maar daar kon niemand mij meer over vertellen.
Groet,
Mathieu.
Inmiddels de romp gepast op de vleugel en romp met vleugel doorgemeten afwijking in driehoek meting minder dan 1 mm instelhoek exact op voorgeschreven waarde, vleugel bouten moeten nog geruimd, daarna motortje passen en kunnen we verder met opbouw romp en besturing vleugel besturing en leidingen inbouwen en boven kant vleugel nadat alles gelijk geschuurd is en de treklijsten erin zitten indekken.
Bijlage 25717Bijlage 25718
een foto van de ingedekte onderkant en het front van de motor
Prachtig werk Jack !
Je bent al behoorlijk ver gevorderd.
Groet Paul
Ik ben er stil van.:thumbup::thumbup:
Prachtig werk Jack! Erg mooi om te zien hoe de progressive is.
Groet,
Mathieu.
Prachtig! Wat een kunstwerk wordt dit.
Ontzettend mooi! Prachtig! En ik zag in het Contrails-blaadje van CRASH ook dat het instrumentenbord vorm gaat krijgen.. Super!
De romp past alle maten en instelhoek zijn in ordeBijlage 25806
Prachtig Jack!! Wat is nu het volgende wat je gaat doen?
Groet,
Mathieu.
Even een poosje hier niet geweest, maar met het zien van de updates val ik echt van mijn stoel.
Het is enorm imposant om de D21 met romp en vleugel gemonteerd te zien staan, echt fantastisch!!!!!
Ook de snelheid waar men mee bezig is en zo enorm fanatiek, ik kan niet anders zeggen als diepe buiging en petje af.
Het is geweldig om te zien dat er zulke stappen vooruit worden gemaakt, ook de motor ziet perfect uit.
Wat vragen als dat mag?.
Wat voor propellor gaat hier nu bij gekozen worden??
Hoeveel procent van de van Egmond D21, bestaat uit originele onderdelen???
En op wat voor punten van deze D21, moet afgeweken gaan worden van het origineel??/ of aanpassing om hem luchtwaardig te gaan krijgen.
Mvgr Dennis,
Ben pas vandaag achter dit project gekomen nadat ik via via deze website gevonden had.
petje af voor het werk en succes met de verdere bouw, ik zie er naar uit!
Daniël
Hoi,
Vorige week ben ik nog langs geweest bij Jack van Egmond. Op het moment is hij druk bezig met het houtwerk dat aan de buizen romp bevestigd zit. Daar overheen wordt het doek gespannen. Ook heeft hij inmiddels enige onderdelen in de cockpit bevestigd. Mooi om te zien hoe goed de vaart erin zit!
Bijgevoegd een 2 tal foto's.
Groet,
Mathieu.
Ik blijf steeds weer watertanden als ik foto's van dit project zie, prachtig!
Geweldig!
Het kan nog steeds in Nederland. Beste Jack, als je klaar bent met dit meesterstuk, staan er dan toevallig nog een G1 en een T5 op je lijstje?
Cees
Bedankt voor het plaatsen van de foto's Mathieu. Het is inderdaad een ongelofelijk project!
Huub
Enorm bedankt voor de nieuwe Update Mathieu!!!!
Er lijkt indd in hoge snelheidstrein vaart gewerkt te worden aan de D21, echt geweldig om te zien maar behoorlijk leerzaam, ook om inkijk te hebben in oudere bouwvormen van vliegtuigen.
Mooi dat het staart gedeelte ook zo goed als af is en neem aan tijdelijk gemonteerd is. Was meneer van Egmond ook al weer een stuk verder met het indekken, en afbouwen van de vleugel??
Hebben hier ook al de componenten hun plaats gekregen in de vleugel?
Dit soort Updates maken de druilerige dagen echt weer helemaal goed!!, en is erg fijn om naar te kijken.
De onderkant van de vleugel is geheel bedekt met hout, op het moment wacht Jack op de levering van hout voor de bovenkant. Verder heeft hij een begin gemaakt met het monteren van het mechanisme om de vleugelklep te kunnen bedienen. Daarnaast is hij nog bezig met de motor.
Groet,
Mathieu.
Het lijkt er inderdaad op dat het werk aardig is gevorderd maar de duivel zit in alle details, bedrading, systemen, instrumenten noem maar op en dan nog de eisen waaraan het toestel moet voldoen om luchtwaardig te worden bevonden. Echt pionierswerk.
Hallo Cebro helaas zal dit mijn laatste project worden gezien mijn leeftijd van plus zeventig wordt het tijd eens wat rustiger aan te doen, heb ondertussen enkele tiental kisten gerestaureerd waaronder Spitfire MK 732 heb overigens ook met alle projecten gevlogen behalve de Farman, die in Soesterberg aan het dak hangt