Je ziet het aan de buitenkant niet maar er is veel meer expertise in Nederland dan men weet. Prachtig al die huisvlijt!
Printable View
Je ziet het aan de buitenkant niet maar er is veel meer expertise in Nederland dan men weet. Prachtig al die huisvlijt!
Prachtig, ga vooral zo door.:thumbup:
Prachtig mooi!
Zo, het is even een tijdje stil geweest aan het G.1 front. Gisteren weer thuis gekomen na een paar weken op zee en vandaag eindelijk een gaatje gevonden mijn hok op te ruimen en wat foto's te maken van hoe het spul er nu bij staat. Ben een beetje druk met papier werk vanavond dus alleen wat foto's en weinig tekst. Vragen zijn altijd welkom.
Groet,
Mathieu.
Bijlage 27552
De stuurhut zoals het er vanavond bij staat.
Bijlage 27551
Stuurboord kant van de stuurhut, goed zichtbaar het schakelbord in aanbouw.
Bijlage 27550
Bakboord kant van de stuurhut met gashandels en magneto schakelaars.
Bijlage 27553
Voetstuur pedalen in aanbouw.
Bijlage 27549
Verbinding buizen tussen voetstuurpedalen en hefboom waar de staalkabels aan vast zitten. Deze buizen kunnen in lengte verstelt worden.
Bijlage 27548
Detail van het lager waar de bout door gaat waarmee hij vastgezet wordt op de hefboom.
Prachtig Mathieu, wat een kunstwerk!
Kerel jij hebt gouden handen!
Prachtig! Ziet er erg mooi uit!
Prachtig, chapeau beloofd wat voor de toekomst.
Komt het achterdeel van de romp er ook bij?
Vakmanschap :thumbup:
Prachtig. Ik heb het hele topic nog eens bekeken en iets uit niets zien groeien. Chapeau! Knap gedaan. Sterkte met de rest JanJr.
............en de vleugels???
Hans
in een woord: GE-WEL-DIG! Puur vakmanschap. Heel erg tof!
Als dat het geval geweest zou zijn dan had ik nu nog maar 8 vingers/duimen en zat ik niet waar ik nu zit!
Ja, dat is wel de bedoeling maar zal nog wel even duren. Is een nogal bewerkelijk gebeuren, eerst de juiste mal maken en dan het triplex snijden en plakken.
Krijg ruzie met de buren als ik die eraan zou maken! Gaat hem dus niet worden.
Groet,
Mathieu.
Inderdaad een knap stukkie werk. Vooral dooooooorgaaaaan! :)
ik vind dit een geweldig project
ga zo door
vooral de unieke manier van werken
gebruik makende van voorhanden zijnde materialen
zoals srv wagen plaat aluminium
in de vorm gewalst met een melkbus :lol:
nu nog druk tankjes maken van oude melkflessen
doet me een beetje denken aan een modelbouw vriend van me
Han de bouwer
bouwt de mooiste modellen
Maar gebruikt materialen die een ander niet als als optie zouden beschouwen
Zuurstof flessen hebben ik gemaakt van oude brandblussers welke ik in Nigeria op de kop heb kunnen tippen. In de werkplaats aldaar van 2 brandblussers de bolle bovenkant afgezaagd en die 2 dan aan elkaar gelast. Daarna van een kant de kraan aansluiting afgezaagd en met plamuur gat dicht gemaakt. Zijn helaas geen foto's van.
Vandaag een leuke dag gehad in Moerdijk. En sinds vanavond is mijn stuurhuis weer iets completer.
Gaaf man! Hoeje dat dan toch weer weet vinden, petje af hoor.
Chris
Gisteren binnen gekomen, een regelbare weerstand van Labinal. Type 1646-B om precies te zijn. Deze zat rechts van de piloot en hij kon daarmee de sterkte van de instrument verlichting regelen.
http://i50.photobucket.com/albums/f3...psi0p44t77.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f3...ps9xtvlxrq.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f3...psarvqfhy5.jpg
zat ik dicht in de buurt met de melk flessen
als het er uit ziet zoals bedoelt is het reaultaat er
Zo, vanavond bezig geweest met het voetstuur gebeuren van mijn stuurhuis. Moet alleen nog leren riemen zien te vinden die er nog op moeten.Bijgaande enige foto's.
Groet,
Mathieu.
Bijlage 28700
Bijlage 28699
Bijlage 28698
Prachtwerk!
Mooi werk Mathieu!
Mathieu,
Heb begint er al op te lijken, voor de voetpedalen van de Halifax was ik destijds van plan het leer van een herenriem te gebruiken totdat iemand met een paar stukken leer van een schoenmaker aan kwam zetten. Dat heb ik toen gebruikt. De herenrien kwam toen alsnog van pas om mijn broek op te houden.:lol:
Mvg
Cees
Hoi Mathieu,
In een doos met Duitse vliegtuig bodemvondsten kwam ik deze schakelaar tegen. Is deze bij jou bekend, staan iets andere teksten op. Wat denk jij of weet iemand anders waar dit uit zou kunnen komen.
Groet-je, Martin
Fabrikaat Labinal, als ik me niet vergis. T.5 had er een paar.
Eindenlijk weer eens iets bemachtigd, een navigatie verlichting voor bakboord. Deze is precies zoals op de G.1 zat. Na een tip gevonden in Frankrijk.