Kaart 275.
Prototype Fokker D.XXIII.
Bijlage 16279
Ruud.
Printable View
Kaart 275.
Prototype Fokker D.XXIII.
Bijlage 16279
Ruud.
Kaart 276.
Theehuis Soesterdal.
Bijlage 16280
Ruud.
Hallo Boris.
Sorry is niet nodig. Je was betrokken en reageerde, dat stel ik zeer op prijs. Zonder reacties zou het een dooie boel worden.
Gelukkig kon Stef hier ook bijdragen. Zo leren we van elkaar. Ikzelf ben niet in staat om alles te verifiëren. In mijn verzameling luchtvaartboeken zitten alleen al zo'n 800 titels die Nederland als onderwerp hebben, dat is teveel om in parate kennis bij me te dragen. Sinds ik zelf foto's/prentbriefkaarten op dit forum plaats is er wel een deel van mijn leestijd verdwenen want het scannen en wat daarna volgt kost aardig wat tijd.
Mvg,
Ruud.
Kaart 277. Duitse uitgever, daarom Fokker Silber-Möwe.
Fokker F.XX PH-AIZ "Zilvermeeuw" te Berlijn.
Bijlage 16337
Ruud.
Een prachtige prentbriefkaart weer Ruud! :thumbup:
Hartstikke bedankt,
Huub
Graag gedaan Huub. Hier weer een nieuwe.
Kaart 278.
Fokker D.XXI kaart met een tekstfoutje. De V.21 was de produktieversie van de D.VII, zo'n twee decennia eerder.
Bijlage 16355
Ruud.
Kaart 279.
'285'. Fokker D.XVI.
Bijlage 16385
Ruud.
Kaart 280.
Weer eens een kaart uit de begintijd der vliegerij. Zie ook de handtekening van Jan Olieslagers rechtsonder. Origineel, een stempel of gedrukt? Mij onbekend.
Het handgeschreven commentaar aan de bovenzijde van de kaart heb ik ook maar uitgetypt, vond ik een aardige touch.
Augustus 1906. De eerste vliegenier (Olieslagers) te Rotterdam de lucht in met de eersten vliegmachinen in Nederland.
Heeft toen 10 duizend gulden op een dag over Rotterdam en den Haag verdiend met vliegen. Alle fabrieken en booten gaven met hun stoomfluiten een Eere Groet aan den dappere Vlieger.
Bijlage 16392
Ruud van Ommeren.
Weer een prachtig staaltje geschiedsvervalsing, lijkt me... :confused:
1906?
De Bleriot-XI werd pas in 1909 gebouwd en volgens Wikipedia kocht hij ook pas in 1909 zo'n toestel en haalde hij 'piloten brevet nr. 5' in oktober dat jaar.
Jan Olieslagers - Wikipedia, the free encyclopedia