Mig 15 - Kumertau.
Printable View
Mig 15 - Kumertau.
Yak 7 - Naryan Mar.
Mi 2 langs de weg naar Novosibirsk.
Bovenstaande foto en de foto van de MiG-15 (twee foto's terug, post 1321) tonen wel even het verschil in budget wat er was om een sokkel te maken.
Voor die MiG-15 was er zeker heel wat roestvaststaal voorhanden. Ze hebben zich namelijk flink uitgeleefd met die sokkel.
Het resultaat is overigens wel mooi.
Mvg, Boris
An 2 voor een kazerne in Seryshevo.
Yak 50 - Tula.
L 410 - vakantiekamp , Krasnyy Zavod.
Mi 2 - Askarovo.
L 29 - Nalobhika.
L 29 - Bavly.
An 24 - Nizhnesakmarski.
Mi 8 - Troisk.
Yak 40 - Tsjerepovets.
Vliegveld van Poltava , Oekrïane.
Su 9 - Tsementnyy.
An 12 - Ukrainka
Hoi Jan,
Blij te zien dat je de draad weer oppakt:thumbup: Hoop in de toekomst de rest ook weer zichtbaar te krijgen.
Groet,
Mathieu.
Bijlage 22231Vliegbasis Uktus
Bijlage 22234Mi 24 - Oefa.
Bijlage 22236Mig 19P - Ugolny.
Bijlage 22243Ka 26 - Ukhtomskaya.
Bijlage 22246Een Antonov An 22 op de vliegbasis van Tver , één van de weinige die nog in dienst is van de Russische luchtmacht.
Er zijn 66 stuks gebouwd van dit type waarvan de eerste vloog in 1965.
En een ongelofelijk gaaf geluid maakt die An-22 :)
Bijlage 22256Mi 4 - Uktus.
Bijlage 22258
Mig 23MLD - Tver.
Bijlage 22298
Militair trainingscentrum - Tver.
Bijlage 22299
Yak 18T - Ulyanovsk.
Bijlage 22311
Bij Tupolev in Ulyanovsk staan een aantal Tu 204's buiten geparkeerd.
Heel mooi Jan! Dit zullen wel de development vliegtuigen zijn.
Overigens vind ik de Tu-204 best een fraai toestel. Fraaier dan sommige westerse lijntoestellen. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
Ik zit me geregeld af te vragen waarom dergelijke toestellen niet echt gebruikt worden door westerse airlines. Vermoedelijk heeft dit met psychologie en wantrouwen/garantie te maken.
- Psychologie: de consensus onder de passagiers is dat Russisch spul oude troep is. Vodkaburner enzovoorts.
- Garantie: is het wel echt goed spul? Kunnen we er zeker van zijn dat we alle reserve-onderdelen over zegge 20 jaar nog kunnen krijgen of zitten we dan weer in oorlog?
Daarnaast denk ik dat 'Russische' toestellen metrisch ontworpen en gebouwd zijn, terwijl westerse toestellen 'imperial' zijn.
Niet lang geleden was er een artikel van Aviation Week Network: http://aviationweek.com/defense/anto...westernize-124
Antonov is weliswaar niet Russisch, maar wel afhankelijk van Moskou voor wat betreft supplies. Dat ze dat willen verwesteren (is dat een woord?) vind ik een mooie stap. Ik vermoed dat Antonov een geloofwaardig beeld wil neerzetten in het westen. Het is tenslotte een OEM, in plaats van 'domweg' een transportbedrijf. Deelname van de An-70 voor de Future Large Aircraft (https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-70), wat overigens de A400M is geworden, is ook al een stap in die richting.
Voor westerse klanten is het belangrijk dat de supply chain ook westers is. Dit wekt vertrouwen en heeft, denk ik, ook te maken met offset-regelingen. De Sukhoi Superjet is ook voor een groot deel Europees.
Ik denk dat de vaak onstabiele politieke situatie tussen het westen en Rusland een grote rol speelt en zoals jezelf al aangeeft , de maatschappijen ten alle tijden voorzien willen worden van onderhoud en onderdelen .
Antonov uit de Oekraïne zal zeker op het gebied van zwaar transport een grote rol gaan spelen in het westen.
Bijlage 22315
Een Ilyushin Il 62 op een schoolplein in Ulyanovsk.
Bijlage 22357
Mig 25 - Verkhnepodpolnyy.
Bovenstaande MiG-25 toont fraai zijn R-40R raketten.
De R-40 (NATO: AA-6 Acrid) was een ontwikkeling uit het begin van de jaren zestig van de twintigste eeuw.
De raket werd speciaal ontwikkeld om iets te kunnen doen aan vliegtuigen zoals de North American XB-70 Valkyrie.
Deze raket werd gemaakt in twee uitvoeringen: De semi actieve radargeleide R-40R en de infrarood geleide R-40T.
De R-40 was indertijd de grootste lucht-lucht raket die extern opgehangen in gebruik was.
Volgens een gedeclassificeerd document van de CIA heeft een Irakese MiG-25 op de eerste dag van Desert Storm (17 januari 1991) een Amerikaanse F/A-18C neergeschoten met een R-40. Verder succesvol gebruik van deze raket (in ernst) is mij niet bekend.
Mvg, Boris
Bijlage 22362
Mi 6 in een pretpark te Usinsk.
Haha, cammo: voor op het carnaval zeker? xD
Bijlage 22383
Yak 40 - Ust Limsk.
Vandaag is de 100.000ste bezoeker in dit topic gepaseerd :cheers:
Gefeliciteerd Jan!!