1 Bijlage(n)
Varia. Zomaar wat Luchtvaart.
Je had gelukkig de tijd goed, Breeze.
Maar om die (On)Mach Trainer nou met een Tracker te verwisselen blijft hoogst bedenkelijk...
Dutchplanes, ik zie dat het een bekende foto is geweest, die duidelijk in twee delen op de centerfold van iets als de Vliegende Hollander heeft gestaan.
Dit zal dat tijdschrift dan wel geweest zijn... Altijd al een beetje slordig, die Slappe Hap.
Bijlage 23614
Op niveau Nul ziet het er best strak uit, maar zijn we het er over eens dat het van boven gezien een zooitje is?
Of durft niemand zich aan een KLU-kritische opmerking te wagen?
Grt, Tracker.
3 Bijlage(n)
Breeze, ik werk principieel niet met emoticononsense, maar probeer de fijnere nuances aan te brengen in de tekst.
Hoogst bedenkelijk was bedoeld als kwinkslag...
Dutchplanes, je hebt helemaal gelijk.
Het is een klerezooi bij de MLD met die twaalf Orions.
Hadden ze een mooie rechte platformrand om het visueel helemaal 'AF' te maken, en dan blijken
er twee mogelijkheden te zijn om niet bij iedere machine de flaps op te halen.
Ten eerste is het mogelijk dat de After Landing Checklist niet helemaal sluitend is op dit punt, waardoor er hier en daar nog flaps uit hangen.
Of ten tweede: het is de Technische Dienst die niet overal dezelfde check heeft afgewerkt.
En Jesterz was nog wel zo trots op zijn foto!
Het was me nooit opgevallen, terwijl het een oude, van de US Navy overgenomen, gewoonte is om de bovenkant van de flaps geheel of gedeeltelijk rood te maken.
Dat zou juist moeten opvallen...
Naast me ligt het boek 70 Jaar MLD.
Ik gebruik dat dagelijks als presse papier om losse foto's enz plat te houden tijdens het scannen.
En ik scan veel..
Op de achterkant van dat boek staat de hele rij Orions, maar dan gezien vanaf de andere kant.
(Het is mooi dat de Marine ook door heeft dat er een andere kant is aan iets.
Dat was daar eeuwen lang vaak niet het geval.)
En zo als verwacht mag worden zijn er op de omslagfoto dus ook hier en daar wat flaps een tandje down.
Ik zal mijn best doen er aan te wennen; herstel is niet meer mogelijk, daar de boel is opgeheven.
Maar er komt nog iets bij dat ik moeilijker te verteren vind, omdat het regelrecht met slordigheid van doen heeft.
Studerend op de achterkant van mijn boek komt er meer naar voren.
Wat blijkt?
De boordtrap van de 308 weigert naar buiten te komen. Dat zou op zich niet zijn opgevallen, maar nu heeft iemand daar een gele grondtrap neer gezet, en die valt wél op..
En dan nog de 309. Bij alle machines is de bakboords entry door keurig gesloten.
Maar zo niet bij de 309, daar bevindt zich boven de trap een gapend gat!
Zo wordt je mooie Orion foto weer opeens een rommeltje...
Bijlage 23619
Maar toch vind ik dit 'rommeltje' véél netter dan het Ypenburg gedoe uit '61.
Chauvinisme, heerlijk!
Bijlage 23620Bijlage 23621
Tracker.
1 Bijlage(n)
Over neuzen gesproken..
Bijlage 23622
tracker.