dan is er weer een hoop duidelijk
ook voor mij
Printable View
dan is er weer een hoop duidelijk
ook voor mij
Deze hoeft niet meer gebouwd te worden, ik neem aan dat het bestaan van deze Koolhoven FK 41 wel bekend is?
apart toestel
maar niet in Nederland tog
Nee, maar hij zou hier niet misstaan.
dat zou I zeker niet
het is tog een nederlands ontwerp
Op enkele details na, gereed!
Hans
Mooi gedaan Hans!! Hopelijk krijgt hij een mooi plekje in het nieuwe museum.
Groet,
Mathieu.
GEWELDIG :thumbup: super mooie kist , werkelijk een aanwinst voor de nederlandse luchtvaart geschiedenis :thumbup:
inderdaat een plaatje
ziet er een stuk beter uit als de G1 stond
Wel aparte vorm als je hem zo bekijkt. Maar hoe dan ook een deugdelijke replica!:thumbup:
Ziet er zeer mooi uit,zijn er misschien nog meer foto`s van inmiddels.
Het is een prachtig resultaat, hopelijk snel in het echt te zien! Een groot compliment voor Gerard Casius en de bouwers in de VS!
Hier nog wat foto's: foto's en info
Prachtig! Tot in hoeverre is dit een replica? Ik bedoel: is hij zou nagebouwd dat met een motor erin ermee gevlogen zou kunnen worden, of zijn daarvoor niet de juiste materialen gebruikt?
Die word gebouwd. Vleugels zijn in de maak. Staalbuizen frame is klaar. Onderstel is klaar. Volgend jaar wellicht meer nieuws.
Ik had begrepen dat ze een farman uit Frankrijk te leen zouden krijgen!
Maar blijkbaar bouwen ze ergens er weer 1
http://i1052.photobucket.com/albums/...ps9441ee5a.jpg
Goedenavond allemaal
Hier een plaatje van de rechter Romp/vleugel overgang voor de CX.
Groeten Paul
Kijk, dat is nog eens leuk: een statische replica van de Machtrainer
http://www.youtube.com/channel/UCptc...leYVj7w/videos
Wordt gerestaureerd bij de SKHV.
heerlijk eerlijk plaatwerk
wie zecht dat diet nietmeer kan in Nederland
de V1 van het luchtoorlog museum Fort veldhuis is ook klaar.
ik zech ook maar wat, maar zech we zijn niet in limburgh hoor
zeggen ,gezegd ,hij zei maar ik zeg je dat ik uit Nederland cwam :)
Hier een aantal foto's vanuit de keuken van de Heer Funcke.
Echt oud ambachtelijk vakwerk.
Hij is nu bezig met het bekleden van de vleugels,stabilo,kielvlak enz.
Knap werk,lijkt me interessant om te leren.
Moet ook gestikt worden,met speciale knooptechniek heeft hij mij uitgelegd.
http://i1052.photobucket.com/albums/...psba617e59.jpg
http://i1052.photobucket.com/albums/...ps6acc920c.jpg
http://i1052.photobucket.com/albums/...psadc71604.jpg
http://i1052.photobucket.com/albums/...ps3653a87c.jpg
Wordt er eigenlijk nog iets gedaan aan de Van Berkel WA? Heb er al lang niets meer van gehoord.
Bijlage 13443
Hier een foto van de DVII van Dhr Funcke!
Wat ziet het er al mooi uit.
gaaf
Hoi Paul,
Ziet er mooi uit zeg! Ga jij nog iets doen met het plaatwerk van dit toestel?
Groet,
Mathieu.
Ik zie dat dit een tweezitter wordt. Is het de bedoeling dat dit de kist van Versteegh gaat worden?
Goed gezien, ‘Pilot’.
Het wordt inderdaad een tweezitter D.VII en hij krijgt dus ook de kenmerken van de D.VII, die Anthony Fokker aan lt. Versteegh beschikbaar stelde. Versteegh was de man die de vroege LVA (Luchtvaart Afdeling ) leidde. Hij was ook de leider van het demonstratieteam, welke vloog met D.VII’s. Die werd bekend onder de naam ‘Vijf vingers aan een hand’
Mijn replica-project is ooit begonnen als standaard D.VII jager, maar in de overeenkomst met de Vriendenkring van de Aviodrome is gekozen voor deze unieke configuratie als tweezitter. De Vriendenkring heeft dit vliegtuig namelijk enkele jaren geleden in eigendom verkregen.
Wordt de D.VII helemaal LVA blauw, zoals de onderzijde van de C.IV vleugel van het Aviodrome?
De Versteegh D.VII was waarschijnlijk marinegrijs, volgens een luchtmacht-kleurendeskundige. De neus en vleugelstijlen zijn zwart. De romp en vleugels krijgen een KLu 'roundel'. Onder het stabilo komt de aanduiding 'F600'. De registratieletters PH-AJW zijn bij ILT aangevraagd en toegekend.
Mooi project, Dick. Nu je het fotootje van de originele kist laat zien, vallen mij nog meer zaken op; de tot onder het stabilo verlengde uitlaat, de uitstekende delen (instrumentatie, dynamo o.i.d.?) aan de voor-en achterzijde van de bovenvleugel en het leidingwerk tussen onderkant romp en stroomlijnkap van het landingsgestel.
Had dit toestel hier een extra brandstoftank, vergelijkbaar met de Fokker C.1? Dat was tenslotte ook een tweezitter.
Komen deze toeters en bellen ook op jouw D.VII?
Mijn veronderstelling is dat Anthony Fokker een standaard D.VII liet aanpassen, zodat hij met zijn scharreltje kon vluchten als het hem te gevaarlijk zou worden in Duitsland. De plaatsing van de extra zitplaats had nogal wat consequenties. De brandstoftank moest uit de romp en verhuisde naar de onderstelvleugel, vergelijkbaar met de C.1. Deze had echter een veel grotere tankinhoud en daardoor een dikker vleugelprofiel rond de aluminium doos, waarin de wielas beweegt. Vandaar het leidingwerk tussen de romp en het landingsgestel. Ik denk dat die tank, net als de reguliere tank, onder druk werd gezet om de brandstof naar de carburateur te sturen. De lange uitlaat is m.i. een manier om vooral de passagier te beschermen tegen die blèrende uitlaat naast het hoofd.
Verder zie je aan het linker boven-vleugeltip de pitotbuis voor de vlieginstrumenten. De zwarte stippen op de vleugelvoorranden zijn beschermdoppen voor als men de gedemonteerde vleugels op de grond heeft staan (standaard op alle D.VII’s).
Tot slot is er een spiegel onder de bovenvleugel ter hoogte van de cockpit, ook een Versteegh-extraatje. Daarmee kom de vlieger in de achterste zitplaats de angstige blikken van de passagier in de gaten houden. Zo’n spiegel zat ook op de S.IV lesvliegtuigen.
En ja, al die toeters en bellen komen ook in mijn kist.
netjes echt eerlijk plaatwerk
Grappig om het "Engelse wiel" uit het eind van het draadje Vraag(stukje) van Tracker hier terug te zien.
Op facebook kwam ik deze foto's van Henry Fraterman tegen. Zijn recent gemaakt.
De herbouw van deze C.X is gestart in 1994, al 20 jaar wordt er gebouwd aan deze schitterende replica. De staart is origineel
dan is er meer origineel als bij de meeste spitfires die voor origineel door moeten gaan
wat een prachtig project is dit
en het resultaat ziet er echt schiterend uit
perfect in een woord !
Schitterend , werkelijk een plaatje om te zien :thumbup: