Kaart 515.
Platform Schiphol met o.a. de Douglas DC-6A PH-DFB (eerder PH-TGB) "Generaal C.J. Snijders".
Bijlage 22952
Groet,
Ruud.
Printable View
Kaart 515.
Platform Schiphol met o.a. de Douglas DC-6A PH-DFB (eerder PH-TGB) "Generaal C.J. Snijders".
Bijlage 22952
Groet,
Ruud.
Kaart 516.
Vliegkamp 'de Mok'. Aantreden voor appèl.
Bijlage 23013
Groet, Ruud.
Kaart 517.
PH-TFE (PH-LDE) "Utrecht". Lockheed Constellation L-749 en koeien.
Bijlage 23034
Groet, Ruud.
Kaart 518.
Luchtfoto marinevliegkamp 'De Mok'.
Bijlage 23058
Groet, Ruud.
Kaart 519.
Vliegbasis Gilze-Rijen. Vluchtvoorlichtings-gebouw en Verkeerstoren. Ik denk ergens jaren 50 gezien de staart van een Harvard en een vroeg model scooter.
Vluchtvoorlichting doet me denken aan mijn eigen diensttijd. Na toestemming van de bazen even een handtekening bij de vluchtvoorlichting zetten (vanwege verzekering o.i.d.) om met een F-27 die uit La Courtine kwam (de landmacht oefende daar) en 's middags een tussenlanding maakte op Soesterberg en wij, mijn maat die bij de vluchtvoorlichtingsdienst werkte en ik, mee konden vliegen naar Ypenburg alwaar we naar de snelweg gingen (kon toen nog in 1962/63) om liftend naar Amsterdam te gaan (lukte altijd snel met ons luchtmachtkloffie aan) en enige uren vroeger thuis waren dan normaal na einde dagdienst om 17.00 met de luchtmachtbus naar Den Dolder en dan per trein naar Amsterdam. Dat hebben we meermalen gedaan. De kapitein (oud vlieger nu kantoorbaan) vond het prachtig dat wij zo enthousiast de volledig verkeerde kant opvlogen t.o.v. onze woonplaats en gaf altijd toestemming en de burgerbaas pruttelde niet tegen. Beiden wisten niet dat we gingen liften en dachten dat we veel langer onderweg zouden zijn. Er schiet me nog iets te binnen. In 1962/63 stonden ook op Soesterberg nog een flink aantal houten barakken, ook de administratie van 325 squadron waar ik organiek toe behoorde zat daar in.
Bijlage 23105
Groet, Ruud.
Kaart 520.
'X-2'. Prototype Fokker D.XXIII.
Bijlage 23124
Groet, Ruud.
Kaart 521. Vreemd. Tekst "Legerplaats bij Oldebroek" maar vliegveld Soesterberg afgebeeld.
'489'. Fokker C.IA met Lynx motor.
Bijlage 23468
Groet,
Ruud van Ommeren.
Kaart 522.
PH-TFR (PH-LKR) “Electron”. Lockheed L-1049 Super Constellation.
Bijlage 23492
Groet, Ruud.
Er volgen nu drie vreemde eenden...
Foto's 523 t/m 525. Chinese kaarten uit Hong Kong van Oriental City Publishing Group Limited, waarvan de Holding op de Kaaiman-eilanden terug te vinden is, met Nederlandse motieven en gekocht in Polen.
Op de kaart met de D.XXI is onder de stuurboordvleugel de naam Thijs Postma te zien. Hoewel op de twee andere kaarten geen naam te zien is neem ik aan dat ook die van de hand van Postma zijn.
Achterzijde van de kaarten.
Bijlage 23513
Kaart 523.
Bijlage 23514
Kaart 524.
Bijlage 23515
Kaart 525.
Bijlage 23517
Groet, Ruud.
Kaart 526. Bijna 106 jaar oud, helaas niet zo fris meer.
Jan Olieslagers vliegt te Rotterdam.
Bijlage 23585
Kaart 526 achterzijde. Gestempeld Rotterdam 28.9.10 10-11N. Geen straatnaam maar plaatsnaam voor de ontvanger: Engelen bij s Bosch.
Bijlage 23586
Groet, Ruud.