Volgens mij zal er niet echt veel verschil in zitten, alleen denk ik dat Jeroen het voor veel minder kan bouwen dan Aviodrome nu doet. Dat is geloof ik de kern van zijn betoog.
Groet,
Mathieu.
Printable View
Ach ik heb het geloof ik al eerder gezegd, maar ik ben blij dat er nog steeds initiatieven genomen worden om toestellen na te bouwen. En liever een replica waar wat aan mankeert dat helemaal niets. En alle mensen die het beter weten of kunnen daag ik uit om dat dan maar te bewijzen.
Zoals de D-XXI in het MLM, er mankeert natuurlijk best wel wat aan, maar het geeft toch een veel beter idee van hoe een D-XXI er werkelijk heeft uit gezien dan een plaatje van Thijs Postma (overigens ook best mooi ;))
Slechts mij bescheiden persoonlijke mening.....
Huub
De D21 in het MLM mankeer wel wat aan maar is wel gebouwd naar voorbeeld van de echte op de oorspronkelijke bouw metode met de juiste materialen
hij is voornamelijk niet echt afgemaakt
anders had I kunnen vliegen
en inderdaat als ik de polikarpov bouw zat dat bijna net zoiets zijn als de spyker
hoewel
de echte polikarpov ook was gebouwd met volgens huidige normen gamma plaat
en stijgerpijp
mijn doel is een zo knap mogelijk resultaat neer te zetten voor zo min mogelijk geld
ook gebruik ik hem als reclame object
begrijp me niet verkeerd
ik vind het initatief om de spyker te bouwen geweldig
maar ik ben van mening dat er voor minder geld een realistiesere uitvoering neergezet had kunnen worden als er gewoon is onderzoek gedaan werd
elk goed verlopen project is het resultaat van gedegen onderzoek
de spyker kit lijkt mij haast een opwelings aankoop
De lijm van tegenwoordig voor houtbouw is uitstekend !Het is een 2 componenten lijm.
Er valt niets meer naar beneden hoor .
Vandaag in het Aviodrome
Leuk hoor;)
Je kunt al goed de vorm terugzien.
Wat hier goed opvalt is dat de bovenvleugel best wel hoog boven de romp staat. Voor mijn gevoel hoog t.o.v. tweedekkers uit die periode.
Pim, bedankt voor de foto.
Mvg, Boris
Dat van die hoge vleugel klopt wel hoor
bij de tekeningen die ik ondertussen gezien heb is dat ook het geval
we zullen zien hoe het resultaat word
begrijp mij asjeblieft niet verkeerd
Ik vind het project op zich geweldig
er word initatief getoond om wat neer te zetten
net als bijvoorbeeld bij een mock up cocpit gebruik maken van een oude plaat aluminium
dat maakt mij echt niks uit
al zou het hout wat gebruikt word sloophout zijn en de staalbuizen oude verwarmingspijpen
als het niet hoefd te vliegen en de maten kloppen ziet geen mens dat
en je houd de prijs lekker betaalbaar
in de modelbouw wereld hebben we han de bouwer
wat hij allemaal gebruikt voor zijn toch grote schaalmodellen
cola blikjes delen van een paraplu
een oude soep pan heb ik ook al is voorbij zien komen
boeit niks
zijn modellen zien er perfect uit als ze klaar zijn
en vliegen ook nog is goed
Ik heb over dit onderwerp wel eens verzocht om meer positivisme (anders weer klachten dat in NL ook helemaal nooit niks mag en kan; ook onjuist gesuggereerde kosten voor het bouwpakket terwijl de werkelijke kosten de helft waren). En omdat men mopperde over de voortgang schreef ik begin dit jaar eens (draadje #50): “Moesten "wij van NLV" niet eens de verantwoordelijke bouwer als assistenten een handje gaan helpen?”
Een goed voorbeeld doet volgen (ik heb me aangemeld en toen alle ribben op de bovenste vleugel gemonteerd – hopelijk is de foto zichtbaar): wie volgt?
Hans, :thumbup::thumbup:
Begint er mooi uit te zien.
Mvg,Boris