Ahh, weer wat geleerd. Bedankt Pim.
Printable View
Ahh, weer wat geleerd. Bedankt Pim.
Hoi,
Hierbij een aankondiging van een nieuw project van mij, een vlucht simulator van een G.1. Zoals vele weten heb ik in de loop der jaren een mock-up van de G.1 stuurhuis gebouwd, nog lang niet af maar het lijkt al heel behoorlijk. Een van de problemen van dat stuurhuis zijn de instrumenten, vrijwel niet te vinden en als je ze vindt heb je kans dat ze radium verf bevatten zodat ik ze niet mag bezitten en er een kans is dat het spul in beslag genomen wordt. Dus moet ik zelf iets gaan maken wat lijkt op wat er in de G.1 zat. Als ik dan toch bezig ga kan ik er beter meteen werkende simulator meter van maken zodat het een ieder geval een levendig gebeuren kan worden. Inmiddels heb ik al veel hulp gekregen van Daan en Huub, zonder hun hulp zou het overigens knap lastig worden om te slagen! De laatste dagen ben ik bezig geweest om eens te kijken wat er zoal mogelijk is mbt het gebruik van stappen motor en andere onderdelen die er nog zijn. Hopelijk kan ik over een week of 2 wat naar Daan sturen voor het testwerk, hier bij maakt Daan gebruik van zijn T.V simulator. Komende dagen zal ik wat foto's proberen te maken van wat ik tot nu toe gedaan heb. \\
Groet,
Mathieu.
Mooi bericht om te lezen op de late avond, Mathieu! Er begint lekker wat schot in de zaak te komen, ik hoop dan ook met het geplande testwerk een drempel weg te nemen zodat we de workflow lekker onder de knie krijgen.
In principe is het idee dan ook toepasbaar op elk ander vliegtuigtype uit bijvoorbeeld deze periode. Veel kits, tools en apparatuur is beschikbaar voor enkel A320's en B737's.
Prachtig project, ben zeer benieuwd. Mede gezien wat we besproken hebben over een Hampden simulator.
Mooi project Mathieu! Ben erg benieuwd naar de vorderingen. Ooit was ik een enthousiast FSX fan, maar dat is inmiddels lang geleden. Het mooiste zou natuurlijk zijn om de G-1 in een spel als World of Warcraft te krijgen.. dan is het nog enigszins "reeel"..;)
World of Warplanes bedoel je denk ik ...
Hoi Mathieu, allereerst succes toegewenst met je simulator; ik heb veel info, o.a. over instrumenten, kunnen vinden in de boeken van Mike verkrijgbaar op http://www.mikesflightdeck.com/ Hij geeft ook vaak een opsomming van de mogelijkheden zodat je beter je keuzes kan maken.
Doe jij ook zoiets dan henkypenky?