Een tweezits Mig-21 langs de weg bij Buturlinovka.
Printable View
Een tweezits Mig-21 langs de weg bij Buturlinovka.
Enkele van de 16 verlaten AN-2"s op het vliegveld van Orjol.
Een Yak-40 eveneens op Orjol.
Een Su-15 bij een kazerne in Andreapol.
Een Yak-28 en een monument bij een vliegbasis tussen Pionerskiy en Yugorsk.
hee is het niet wat om voor het G1 project motoren van zo een antonof an2 te gebruiken
ze zijn 1000 pk
en die motoren zijn ook gebruikt voor de gerestaureerde polikarpov I 16 toestellen
voordeel is dat ze een stuk goedkoper zullen zijn kwa aanschaf als een amerikaanse motor
Opzich niet het gekste idee, maar goed wie ben ik:)
Zouden ze gaan passen qua diameter? En 1000 pk ipv de ongeveer 830 van de Mercury VIII, das wel een verschilletje...
Ik heb wel eens begrepen dat die dingen ontzettend moeilijk te starten zijn. Daar heeft de piloot ongeveer 5 handen voor nodig:D AN-2 piloten schijnen daarom ook met handen en voeten te werken:lol: Je moet eerst iets pompen (en blijven pompen), vervolgens de starter aanzetten, totdat'ie een bepaald geluid maakt, daarna de koppeling met de motor maken door aan een knop te (blijven) trekken. En ondertussen kan het zijn dat je nog aan het pompen bent met je linkervoet.:blink:
Zoiets heb ik er weleens van begrepen. SibWings heeft onlangs een mooie en goede versie uitgebracht voor FSX.
Tja de oude Bristol mercury was niet veel anders wat starten aangaat
met als grote verschil dat het vliegwiel wat de motor moest starten met de hand op gang gebracht moest worden
dat exstra vermogen is niet zo een groot verschil hoor
scheelt maar 170pk is te vergelijken met het vervangen van de uitlaat van je auto voor een sport uitlaat
de diameter is ook goed te doen
als ze die motoren in de kleine polikarpov I16 weten te proppen moet het ook wel lukken in de G1
Russische motor = Goedkoop
Aanpassen vliegtuig = Heel duur.................
Niet aanpassen vliegtuig , resultaat :
http://www.thetimes.co.uk/tto/multim...h1_211703c.jpg
Source : The Times | UK News, World News and Opinion
P51 waarvan gewoon 2.5 meter vleugel is vanaf gezaagd ! zonder ook maar enige berekeningen te doen ! :thumbup:
America the country of the brave and stupid
1000 Pk versus 600 Pk ( Mercury is een hoogte motor )
560 Kg versus 440 Kg
ik dacht dat Julie voor de G1 hoe dan ook voor andere motoren gingen
omdat de Bristol mercurie niet bepaald makelijk te vinden zijn
en erg duur ziin
Je kunt natuurlijk altijd voor de amerikaanse P&W (pruttol en wil niet) gaan
die zijn nog onbetrouwbaarder en duurder en lekken altijd
hoe dan ook er moet wat veranderd worden maar dat is aleen de montagering voor de motor
het vermogen van de antonov an2 motor is vrij eenvoudig terug te brengen naar een 800 pk
wat de betrouwbaarhijd van de motor aleen maar groter maakt
Wat de ongelukken in amerika betreft
die gasten zouden nieteens meer in de buurt van een WW2 toestel Mogen komen
met hun verzaag en versleutolpraktijken
motoren die tot ver boven hun kunnen worden opgevoerd
en ga zo maar door
Een Mig-27 bij de fabriek van Mig in Lukhovitsy.
En da's een MiG-23UB. Een MiG-27 is een éénzitter zonder radarneus, maar met zo'n platgeslagen bekkie :)
Eénzitters met radarneus zijn ook MiG-23's.
Deze staat er wel weer erg mooi bij!
Een TU-134 bij het vliegveld van Voronezj.
Norilsk.
Een TU-16 bij een kruising in Rjazan.
Vliegtuig of boot ? de Ekranoplane in Kaspiysk.
Interessant idee, Ekranoplan! Helaas werd het geld ervoor weggetrokken destijds, heb ik eens begrepen. Jammer dat dit toestel er zo bij ligt. Maar de laatste tijd komt het concept achter de Ekranoplan weer een beetje boven water!
een bizar aparaat ik heb filmpjes gezien van testen
Op de boulevard van Wolgograd staan een paar generaties aan Russische straaljagers.
Hallo Jan.
Volgograd is het voormalige Stalingrad, heldenstad van de Sovjet-Unie. De restanten van de voormalige meelfabriek zijn op de voorlaatste opname te zien. Dat wordt bewaard uit respect en bewondering voor de geleverde strijd. Dat de vliegtuigen juist daar staan lijkt me niet vreemd. In de stad is ook nog een geweldig monument dat herinnert aan de slag om Stalingrad. Een vrouwelijk figuur met een zwaard in haar hand. Jaarlijks vinden daar herdenkingsplechtigheden plaats.
Ruud.
Een monument in verval. ( Myrnyi )
Een Mig-17M in het centrum van Akhtubinsk.
Jan,
Bovenstaand vliegtuig is niet een MiG, maar een Sukhoi Su-17M2.
Mvg, Boris
Bedankt Boris , het verschil tussen de Mig en de Sukhoi is me niet altijd duidelijk.
Jan, het is ook soms niet makkelijk. Zeker met de vele subtypes die er zijn. Het enige wat je kunt doen is heel veel foto's bekijken. Op een gegeven moment gaat het dan vanzelf beter.
Overigens ga je lekker met die Rusland opnames. Er komen veel mooie vliegtuigen langs. Lekker genieten zo. :thumbup:
Mvg, Boris.
Hallo Jan.
Tip.
Kijk eens naar je laatste opname. Als je goed kijkt zie je dat dit toestel een verstelbare vleugel heeft. Dat is al een goed herkenningsteken en dan kan het sowieso geen MiG-17 zijn. En dat is slechts één verschil, als je goed kijkt zijn er meer, kijk eens naar hetgeen aan de bovenzijde vanaf de cockpit naar de staart loopt. Ook iets wat de MiG-17 niet heeft.
Ruud.
Een Kamov Ka-26 in de straten van Kumertau .
Deze helikopter vloog voor het eerst in 1966 en er zijn 850 stuks van gebouwd en heeft een kruissnelheid van 150 km/u
Deze helikopter staat bekend als storingsgevoelig en onbetrouwbaar maar wordt nog steeds gebruikt voor het besproeien van gewassen in o.a. Roemenië en Hongarije.
Een Mig 21-UM in Avanhard.
Een sterk verweerde Mig-15 in een buitenwijk van Druzhkivka.
Een Hawker Hurricane gevonden in de bossen van Oblast Moermansk in 1989 en thans als monument in Revda.
Hallo Jan.Citaat:
Een sterk verweerde Mig-15 in een buitenwijk van Druzhkivka.
Dit toestel is de UTI-uitvoering van de MiG-15. Een tweezitter dus.
Groet,
Ruud.
wel zonde dat die hurrigane zo buiten op een paal staat
Een wat vervallen SU-9 in Archangelsk.
Een L-410 Turbolet bij de luchtvaart academie in Kirovohrad.
Leuk dat het zo blijft doorgaan Jan:thumbup:
De volgende dan maar weer , een stuk van een AN-2 romp achtergelaten op het vliegveld van Rivne.
Een Mig-21 tweezitter onder een betonnen luifel in Alaverdi ( Armenië )
Een Mig-25 Foxbat als poortwachter op het vliegveld van Stavropol.
Op een rotonde in het noordelijk stadsdeel van Samara staat een Iljoesjin IL-2 " Sturmovik "