Wilhelm Nogai:
Weltkriegsopfer.de | Kriegstote/r: Wilhelm Nogai
Kwam om op 22 mei 1940. Kennelijk een soort eerbetoon?
Printable View
Wilhelm Nogai:
Weltkriegsopfer.de | Kriegstote/r: Wilhelm Nogai
Kwam om op 22 mei 1940. Kennelijk een soort eerbetoon?
Volgens Peter Cornwell in 'The battle of France' zijn Oberlt. W.Nogai en Oberfw. H.Rische omgekomen in een Henschel Hs 126 van 4.(H)/31 bij Lambus, west van Hesdin op woensdag 22 mei 1940.
Jaap
g-1reaper/Jaap Woortman.
Hartelijk dank dat jullie de moeite hebben genomen om voor foto 223 op zoek te gaan naar een verklaring.
Kwamen er maar meer reacties als deze op dit topic, tot nu toe is het nogal magertjes wat dat betreft.
Om nog maar niet te spreken over het gebrek aan foto's van andere forumbezoekers dan ondergetekende.
Een beetje teleurstellend.
Met vriendelijke groet,
Ruud van Ommeren.
Ruud, ik heb geen verzameling Luftwaffe foto's, maar ik zal op een andere wijze een steentje bijdragen - ik zal daar eens over nadenken!
Groeten,
Edwin
En kan mijn steentje de toets doorstaan?...
Tracker.
Hallo Tracker.
Je lijkt nog niet helemaal de oude Tracker te zijn maar hopelijk komt dat nog.
Mijn verbazing en tegelijkertijd teleurstelling komt doordat een site met ruim 1100 geregistreerde "leden" zo weinig "actieven" heeft.
Groet,
Ruud.
Foto 224.
Tekst achterzijde: Ein Fieseler "Storch" auf seinen Erstflug. Midden (dwars): Foto Gerhard Fieseler Werke. Freigegeben durch RLM am 22.9.41 unter E 61427.
Vol beschreven, gelopen kaart (Feldpost) met stempel Bielitz (Oberschlesien) 22.3.44 naar een soldaat in Detmold (Westfalen).
Minder dan een jaar later was het duitse deel van de bevolking van Opper-Silezië massaal op de vlucht voor de russen. Het gebied behoort nu bij Polen.
Bijlage 14035
Ruud.
Foto 225.
Bücker Bü 181 Bestmann.
Standaard opleidingstoestel (Anfängerschulung) van de Luftwaffe waarvan het aantal gebouwde niet exact bekend is maar geschat wordt op meer dan 3400 exemplaren.
Tijdens de oorlog o.a. 708 gebouwd door Fokker voor de Luftwaffe (bron: "The Hamlyn Concise Guide to Axis Aircraft of World War II", blz. 30).
Volgens "Flugzeug Profile 30 - Bücker Bü 181 'Bestmann'" waren dat er 718 (blz. 5).
Na de oorlog nog gebouwd in Tsjecho-Slowakije en Egypte. Onder licentie werden van 1944-1946 125 stuks gebouwd in Zweden voor hun luchtmacht.
Bijlage 14072
Ruud.
Foto 226.
Heinkel He 114.
Bijlage 14118
Ruud.
Foto 227.
Heinkel He 111.
Bijlage 14329
Ruud.
Foto 19
Lijkt mijn een Dornier DO-17 ipv een Junkers JU-88.
Hallo Louis.
Je hebt gelijk met foto 19. Ik heb niet verder gekeken dan de motoren en te snel een conclusie getrokken. Maar het landingsgestel en de antennemast zijn van een Do-17.
Dan ook nog de bubbel achter de cockpit die voorkomt bij o.a. de Do-17L, Do-17M en Do-17P.
Dank voor het meedenken.
Groet,
Ruud.
Foto 228.
Nog maar eens een Focke-Wulf Fw 58 "Weihe". 913 is leesbaar op de neus.
Bijlage 14406
Ruud.
Foto 229. Blohm und Voss Bv 222 "Wiking".
Bijlage 14508
Ruud.
Er is pas geleden een mooi boek verschenen over Bücker.
Volgens mijn staan daar anderen aantallen in.
Foto 230. Junkers Ju 252. Slechts 15 gebouwd.
Bijlage 14555
Ruud.
De kist was ooit bedoeld als vervanger/doorontwikkeling van de Ju-52, meen ik. Het heeft een staartwielonderstel, maar hoe ze dan die trap onderuit laten zakken?
Duwt die de kist naar boven, of zo...? :)
Hallo Heron.
De trap heette "Trapo-Klappe" en werd hydraulisch bediend. De Junkers Ju 90 en Ju 290 hadden hetzelfde systeem. Er zijn foto's bekend van een vliegende Ju 90 met de trap naar beneden.
Zie link hieronder:
http://www.deutscheluftwaffe.de/arch...20Ju%2090.html
Groet,
Ruud.
Oeh, prachtige plaatjes achter die link. Vooral op foto 8 en 9 kun je mooi zien wat ik bedoelde. De trap duwt dus inderdaad de kist omhoog.
Dank voor de link, weer wat interessants geleerd :)
Greetingsenzo,
Bert.
Foto 231. Wintercamouflage op Heinkel He 111.
Bijlage 14614
Ruud.
Ik zie veel Chromium-Sechs...
Verklaar je nader Tracker, ik begrijp het niet.
Praat je over Chromium-VI-oxid? Dat kan ik me niet voorstellen. Giftig als de hel.
Groet,
Ruud.
Niet meer dan een grapje, doelend op de huidige Chroom-6 perikelen binnen onze krijgsmacht.
Tracker
Foto 232. Fieseler Fi 156 Storch.
Bijlage 14660
Ruud.
Foto 233. Dornier Do-24.
Bijlage 14798
Groet,
Ruud.
Foto 234. Henschel Hs 126.
Bijlage 14843
Ruud.
Foto 235. Messerschmitt Me 323.
Inderdaad een Gigant.
Bijlage 14862
Ruud.
De caravan moet ook mee :D
Foto 236.
Vier Messerschmitt Me 110's in formatie.
Bijlage 14942
Ruud.
Foto 237.
Dornier Do 26.
Dornier Do 26 - Wikipedia
Bijlage 15053
Ruud.
Foto 238.
Heinkel He 59 van 3./KüFl.Gr 506. Heeft nog geen registratie.
Bijlage 15176
Bijlage 15177
Ruud.
Foto 239. Cockpit Heinkel He 111.
Bijlage 15200
Ruud.
Hierbij wat kleingoed uit mijn verzameling
a) De postkaart van de Junkers JU-87 duikbommenwerpers is een originele uit de oorlog. Heeft lang opgeprikt gezeten (zie de punaise gaatjes) Op de adreszijde staat: # R168 van Film-Foto Verlag, Berlin.
b) Is een (waarschijnlijk welbekende) ansicht van een ME-109, verzonden in 1945, uit de serie 'Unsere Luftwaffe' gedrukt in 'oud'Duits, dat na 1940/41 zover bekend, officieel niet meer gebruikt mocht worden.
c) De adreskant van dezelfde kaart. De schrijver zegt: 'Deze serie heb ik van een Duitse vlieger'. Grappig dat hij zo vlak na de oorlog al vriendje was van 'n Duitser, zo populair waren ze toen nog niet.
d) Een knipsel uit een Duits schoolboekje onder de titel 'Kampf um Rotterdam'.
Ik woonde in mei 1940 in Rotterdam en heb er zo mijn gedachten bij.
Staffel logo op de neus van de 109 is weggewerkt. Censuur waarschijnlijk.
Hallo J.Prinz.
De achterzijde van de geplaatste kaart vind ik opmerkelijk.
Ik kan geen sporen vinden van een postzegel dus deze is gewoon zonder postzegel bezorgd in september 1945.
Waren nieuwe postzegels nog niet voorradig en wilde men geen bezettingspostzegels meer accepteren?
Groet,
Ruud.
Foto 240.
Start van een Blohm und Voss Bv 138 in Noorwegen.
Bijlage 15305
Ruud.
Foto 241.
Junkers Ju 87 Stuka waar flink aan gewerkt wordt. Opname is helaas van mindere kwaliteit, behalve misschien het middendeel.
Bijlage 15386
Ruud.
Ruud, de foto mag dan van wat mindere kwaliteit zijn, wat getoond wordt is zeker interessant. Je kunt hier mooi wat details van de constructie van het vliegtuig zien en ook nog hoe er in het veld onderhoud/reparaties werden uitgevoerd.
Een mooie foto dus, en bedankt voor het plaatsen.
Mvg, Boris
Nogmaals een JU 87.