Dit lijkt me iets HEEL aparts:
Een schets voor een interieurontwerp, voor ontwerp 180. Gemaakt door Somberg:
Original 1930s Design of Fokker Project Ontwerp 180 Interior Somberg | eBay
Printable View
Dit lijkt me iets HEEL aparts:
Een schets voor een interieurontwerp, voor ontwerp 180. Gemaakt door Somberg:
Original 1930s Design of Fokker Project Ontwerp 180 Interior Somberg | eBay
had het wat uitgemaakt
als I terug gestuurd was dan had I samen met ale andere tekeningen van voor de oorlog op de brandhoop beland
Flak zoeklicht
Te Koop: 2e Wereld oorlog
Duits Flak zoeklicht met bijbehorend aggregaat.
Bouwjaar: 1943
Alleen bij serieuze interesse reageren.
Nijverdal, Overijssel.
Tel: 0548610432
? Flak zoeklicht - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Batonstrip van Vlieger G. Cooke Vliegerkruis met cijfer 3 (enige toekenning met cijfer 3
Venray, Limburg
Tel: 0478582992
? Batonstrip van Vlieger G. Cooke Vliegerkruis met cijfer 3 (e - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Wie weet nog een authentieke houten propeller van 2,5 m van voor WOII te koop (ik zag er eens een, oud Fokker?, was zonder te veel poetswerk/vernis zo echt..).
Bedankt tip!
hans023@live.nl
PS bedankt Jan Wullink voor 25 fijne pagina's
Opleiding officier-vlieger 1930 Marine vliegtuig verzamelen.
Het gaat hier om een brochure/facature voor de opleiding van officieren en onderofficieren-vlieger binnen de Koninklijke Marine.
Jaar 1930. Aantal pagina's: 16
's-Gravenhage, Zuid-Holland
? Opleiding officier-vlieger 1930 Marine vliegtuig verzamelen - Militaria | Algemeen - Marktplaats.nl
Jan Wullink: HARTELIJK BEDANKT !
Ik verloor een authentieke propeller (ws Koolhoven twenties) op een veiling en was meer dan sad: en met opruimen verzamelde prop-zoekinfo zag ik ineens dat je precies zelfde type prop in april (een glimmer boven keyboard) gemeld had als zijnde op Marktplaats! Daar was ie allang weg maar het gsm nr werkte nog: die prop staat nu gekocht bij me thuis (nu de vernis e.d. afhalen en weer zo authentiek mogelijk te doen krijgen).
En herkomst traceren. Hij lijkt erg op prop van seaplane FK34 waarvan maar 1 gebouwd werd! (als je emailadres Koolhoven expert weet?).
Kortom: dankzij jou, enz.
Dus extra reden: FIJNE FEESTDAGEN!
Hans
Hoi Hans,
Prachtig dat het je gelukt is zo'n propeller te bemachtigen! Die foto waar je het over had staat op post 63, pagina 7 van dit draadje. Vanwaar eigenlijk je enthousiasme over Koolhoven?
Groet,
Mathieu.
Graag gedaan Hans , daarom zet ik het telefoonnr. er ook bij als dat in de advertentie staat zodat je ook kan bellen als de advertentie al verwijdert is.
En ook jij en alle andere leden op het forum fijne dagen gewenst :thumbup:
Oorkonde van de luchtmacht mei 1940, op achterkant verklaring van de oorkonde; ongeveer 30x40cm en in goede staat!
's-Gravenhage, Zuid-Holland
Tel: 0624284570
? Oorkonde luchtmacht mei 1940 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Jan: te lang verhaal helaas hoe ik die ZEER authentieke prop (kwam loepzuiver en zeer goor vanaf zolder; helaas wist ik toen nog niet hoe bijzonder die ene was; de tegenpartij bleef keihard doorbieden..; vrees dat die snel geschuurd en gevernist naar antiquair of "nieuw geld" gaat); mijn gekochte prop is identiek maar triest-triest zwaar geschuurd (hij hing meer dan 65 jaar boven een bar (zeer nabij Waalhaven!!!), kroegbaas dacht verstandig te zijn de nicotine er af te schuren..); daarom werd hij mede ook niet verkocht; maar dankzij JOU: vond ik die halfjaar oude verwijderde advertentie en verkreeg ik 'm ! En ik troost me: als die prop niet zo "behandeld" was geweest had ik hem nu in december nooit kunnen vinden en kopen!
Mathieu: mijn vader werkte bij Fokker, mijn ex 18 jaar huwelijkspartner nog bij KLM, ik was 16 jaar prive vliegenier en betaalde namens HP terugkeer 1e Dakota naar NL (en mijn zoon studeert Aviation bij HvA), het fokt blijkbaar door :-) En verder ouderwetse vaderlandse trots (waarbij Koolhoven als vergeten na Fokker dan extra sympathie oproept, ook omdat hij technisch zo goed was en minder opportuun: een te onbekende NL held naar mijn 1e simpele gevoel).
Vandaar dat ik die prop grondig wil documenteren voor nageslacht (ook letterlijk! mijn zoon wil hem nu al, maar dat pas na mijn overlijden); op welk toesteltype zat hij, foto's, welke verhalen zijn er over vluchten/bemanning, etc. Hij lijkt echt niet op FK23; maar wel erg op seaplane FK34 (maar die had 520 (?) pk - op de prop staat: SP - 80PK - ..D).
Is een expert bekend die de prop kan herkennen?
Groet,
Hans
Wordt momenteel aangeboden op Catawiki :
Puzzel Ons Land in Mobilisatietijd Onze luchtmacht, uitgave Philips Reclamehandel Amsterdam. WO2.
Antonov 2 dubbeldekker SP-FVB ingevlogen 2009 uit Polen.
Uniek vliegtuig. De Antonov 2 de grootste dubbeldekker die nog in de wereld vliegend te bewonderen valt. Deze Antonov 2 is vliegend Nederland in gevlogen en heeft in 2012 een demontage van de vleugels verkregen voor transport over de weg naar de luchthaven Teuge alwaar het toestel is opgeslagen voor de revisie werkzaamheden..
De echte liefhebber kan dit toestel wederom voorzien van nieuw cenkonite vleugeldoek, de motor voor revisie aanbieden en wederom luchtwaardig verkrijgen en met 10 passagiers vervoeren kan of als parakist in te zetten.
Het toestel is ook in losse onderdelen te koop voor andere Antonov bezitters maar ook voor een echte liefhebber en dit historische toestel als blikvanger op zijn terrein zou willen plaatsen.
Weerselo , Overijssel
€ 19.500,00
? Antonov 2 dubbeldekker SP-FVB ingevlogen 2009 uit Polen - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
wouw
jammer dat ik er nu de centen niet voor heb
Dit is volgens mij die kist die op biobrandstof zou gaan vliegen, maar in te slechte conditie was. Daarna hebben ze een blauwe An-2 gehaald. Ik dacht dat die met US-regi op Teuge stond/staat.
Britse Spitfire Staartwielen RAF 2x Hurricane Utrecht.
Aangeboden deze 2 Britse staartwielen van een Spitfire of een Hawker Hurricane.
Deze 2 wielen zijn gevonden bij een boer in de omgeving van Utrecht die ze na de oorlog heeft gebruikt voor onder een boerenwagen.
Op de velgen staan diverse markeringen en het rubber is ook gemerkt met ''Aeroplane''
het betreffen dus geen bodemvondsten!
De wielen verkeren in redelijke staat gezien dat ze van neergeschoten vliegtuigen zijn geweest.
Deze kom je niet dagelijks tegen, erg leuke decoratieve items!!
Meerkerk , Zuid Holland
? /I Britse Spitfire Staartwielen RAF 2x Hurricane Utrecht/I\ - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Deze 7 foto's worden op Marktplaats aangeboden door dezelfde adverteerder , de foto van de G1 met al die manschapen ervoor had ik nog nooit eerder gezien .
Leuk is de foto van de Fokker F56 , een dubbeldekker lang voordat Airbus er mee kwam !
http://link.marktplaats.nl/m883521963
Deze foto staat te koop op Ebay.de .
Is dit de D XXI van Monster ?
Hallo Jan,
Je bedoeld de foto links boven? Dacht dat deze in het boek.van de G1 stond. Heb hem volgens mij wel eens eerder ergens voorbij zien komen.
Alex
Correctie, ik bedoel midden links.
Ik heb net weer ondervonden hoe gevaarlijk het internet kan zijn. Biedend op de 7 foto's die Jan had geplaatst op de vorige pagina kreeg ik van de verkoper een verontrustende mail.
Hij had van iemand een mail gehad dat iemand anders misbruik maakte van zijn gebruikersnaam en aan het bieden was begonnen op een aantal foto's waar hij al eerder op had geboden. Hij nam al zijn biedingen terug, ook de legale.
Nu zit ik met vals opgevoerde biedingen die de zaak flink hebben opgedreven.
Heb contact met de verkoper hierover en ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Ruud.
ja internet blijft gevaarlijk
Er staat weer een nieuwe serie foto's op Marktplaats van verkoper Janneman.
Spitfire canopy Mark IX
Zit wel scheur in het glas/ kunstof.
06 10778379
Assendelft - Noord Holland
€ 250,00
Hallo Ruudvanom,
Op Marktplaats lijkt wel een een hebzuchtige oorlog aan de gang.
Op mijn mp naam zijn diverse biedingen gedaan, en zo prijzen die op Ebay.de nog niet eens voorkomen. Simpel verander de naam in de zelfde naam op marktplaats, en ga lekker bieden op spullen die je niet kan betalen. De Adverteerder heb ik een mail gestuurd, tevens op marktplaats wegens naam misbruik.
Erg spijtig dat er mensen zijn die zo ver gaan voor een " hobby"..
Hopelijk in 2015 dat mensen toch eens normaal elkaar wat gunnen zonder die flauwekul.
Ik wens iedereen een goede jaarwisseling!
Ruudvanom, zou jij contact met mij kunnen opnemen?
Hallo workgroup 1940-1945.
In mijn geval is het voorval op Marktplaats te betreuren omdat zoals hier bekend is plaats ik al mijn "veroveringen" hier op het forum maar ook voor mij is er een grens overschreden. Er gebeuren momenteel vreemde dingen bij mijn biedingen, ook weer bij de laatste serie. Heb dat slechts eenmaal eerder meegemaakt.
Mijn gebruikersnaam heb je al gezien als tegenstander op Marktplaats. Mijn eerdere tekst van 29 december op dit forum heeft jouw bericht dus als gevolg. Ik denk dat je J.V. bent, zal je naam hier niet voluit gebruiken omdat ik niet weet of je dat op prijs stelt, maar contact via een persoonlijke mail op dit forum is geloof ik pas mogelijk wanneer je 5 plaatsingen hebt.
Aanvulling: klopt het dat jouw gebruikersnaam op Marktplaats met een S begint? Ook die maar niet voluit op dit moment.
Mvg,
Ruud van Ommeren.
P.S. Ik ben zeer voorzichtig met het "wil je vriend worden van". Heb het niet zo op de sociale media.
Ik ben blij dat ik me niet op die Hush hush, I Spy markt hoef te begeven...
Het klinkt niet heel erg rustgevend.
Tracker.
Hallo Tracker.
Helaas zitten er op het net ook vandalen en omdat er geld omgaat ook mensen die niet zuiver op de graat zijn en dat gaat ten koste van de goedwillenden.
Dus is het bij een voorval beter om even voorzichtig te zijn omdat er misbruik van iemands naam is gemaakt. Mogelijk zelfs dat zijn mail is gehackt.
Mvg,
Ruud.
Misschien een wat aparte vraag, maar heeft een forum lid toevallig deze foto aangeschaft? Hij liep af op eerste kerstdag en ik heb helaas geen tijd gehad om te bieden...
Richthofen Motor Seiner Fokker C V Werksfoto 1917 | eBay
Groeten,
Edwin
16x oude verkeersvliegtuig foto's in veiling v.a. 1,- de 16
mvg
Hans
Vliegtuigen 16x - foto's
nog meer in veiling v.a. 1,-
mvg
Hans
6x grote kaarten
6x thema luchtvaart / KLM / vliegtuigen
4x vooroorlogs
Oude bekende vliegtuigen waaronder "De Pelikaan" eenig in holland, De Uiver als 2e aangekomen Melbournerace, dougglasmachine de rietvink
Vliegtuigen 4x - waaronder de uiver en de rietvink
bieden v.a. 1,-
mvg
Hans
Verzameling van 10 metalen militaire vliegtuigjes met standaard. 20ste eeuw.
Verzameling van 10 metalen militaire vliegtuigjes met standaard. 20ste eeuw.
Beschrijving: Verzameling van 10 metalen militaire vliegtuigjes met standaard. 20ste eeuw.
Metalen vliegtuigjes, de bommen en granaten die eraan hangen zijn van plastic ook de standaards.Verzameling van 10 metalen militaire vliegtuigjes met standaard. Metalen vliegtuigjes, de bommen en granaten die eraan hangen zijn van plastic ook de standaards. Waaronder: Straaljagers F/P A-10 Thunderbolt warthog F-4 Phantom 2 F 104 Starfighter. F 18 Hornet. Alpha Jet Dassault Rafale Mirage 3 C Super Etendard. Mirage 2000 Metalen vliegtuigjes, de bommen en granaten die eraan hangen zijn van plastic ook de standaards. 1 vliegtuig daar zijn een paar pinnetjes afgebroken, zodat hij niet kan staan op de standaard. Verder missen er een paar bommen of granaten en is er een vleugel van een vliegtuig bijna afgebroken. Verder zijn de vliegtuigjes in verzamelwaardige staat
Dit was toch die serie die gelijk met de grote Airplane publicatie van DelPrado is uitgebracht in de negentiger jaren? Ik heb ze destijds allemaal aangeschaft; het waren er een stuk of vijftig..
Het is me niet duidelijk uit de wijze waarop de aanbiedingen van Hans 23 zijn gesteld of er Marktplaats aanbiedingen getoond worden, of dat er een onderhandse uitverkoop plaats vindt door één persoon.
Het trekt me niet erg aan...
Tracker.
Wie op de links klikt ziet dat er (wekelijks) leuke luchtvaartspullen te koop zijn vanaf bieden 1,- (gelukkig voelt niet iedereen zich aangetrokken anders zou de grote vraag het beperkte aanbod wel erg duur maken).
De achterliggende organisatie is Catawiki dat ook een erg toegankelijke marktplaats vormt tussen wie wat wil verkopen (meestal verzamelaars of curiosawinkels) en geïnteresseerden.
Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met deze nieuwe marktplaats, al diverse prachtige spullen gekocht (die je meestal niet op Marktplaats.nl ziet) voor vriendelijke prijsjes, ze hebben ook een verfijnde search agent die je wekelijks informeert over t.k. gezocht (waarbij je bijvoorbeeld een zoekcriterium als "vliegtuigkaarten" of "brons" kunt invullen).
Ik weet dat ik niet iedereen blij kan maken maar het leek me een aardige tip voor geïnteresseerden die zichzelf daarna e.e.a. duidelijk willen maken.
Mvg
Hans
Schiphol PH-ALD PH-ARW omstreeks 1934 .
7 foto's in een koop genomen op Schiphol 1934, DC 2 Fokker postvliegtuig enz. De kenner weet wat het is.
? Schiphol PH-ALD PH-ARW omstreeks 1934 - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
stermotor 18 jaar geleden uit zee gehaald bij den haag
waarschijnlijk een wright motor afkomstig van een b-17 vliegend fort.
? Vliegtuigmotor wright stermotor b-17 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Beschrijving
foto dubbeldekker vliegtuigen nederland jaren 20-30 fokker?
mooie oude kleine originele foto van een rij dubbeldekker vliegtuigen op wellicht schiphol, soesterberg of vliegveld rotterdam waalhaven? Het voorste vliegtuig heeft opdruk aan de zijkant van de nationale luchtvaartschool holland. die ernaast heeft de letters PH-AJJ... merk vliegtuigen is mij onbekend, wellicht Fokker of Koolhoven?
lijkt me jaren 30?
afmeting: 9 x 6 cm
zeer goede staat!
verzendkosten (0,70) voor de koper
€ 5,00
? foto dubbeldekker vliegtuigen nederland jaren 20-30 fokker? - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl