-
Dankje Boris!
Inderdaad, het detail is best wel groot, maar dit zie je wel vaker. De meeste hendels met een normale functie (zoals gas, mix en prop) ga ik zeker functioneel maken. Er zitten in deze cockpit namelijk eigenlijk bijna geen hendels met een functie die je al niet in de flightsim tegenkomt. Als de functie niet bestaat, moet ik zelf een animatiecode programmeren, en daar heb ik vooralsnog geen ervaring mee.
Maar wees gerust, zoveel mogelijk hendels zullen worden geanimeerd:)
-
Ik heb net even als test de cockpit naar FSX geexporteerd, en het werkte:D
Hier en daar moet nog wat worden aangepast, maar het resultaat is vooralsnog bevredigend:)
-
Juist...
Dacht ik daar mijn exterieur model af te hebben, keek ik eens goed: d'r zit geen piloot in!!:blink:
En helaas, mensen modelleren is niet bepaald mijn specialiteit. Gelukkig had ik al enige ervaring met een eerder model, dus iets kon er wel komen. Dit dus.
(Okeee, hij ís nou eenmaal niet knapper:p)
Maar ik heb uw inzicht en voorkeuren nodig: wat zal ik op zijn hoofd zetten, een vliegerkap of een helm?
Ikzelf zou liever de helm kiezen, want ik elk WWII vliegtuig kom je de kap tegen, maar zo'n helm is wel wat anders.
-
Ik weet in ieder geval dat Kiel geen helm op had, en andere piloten weer wel, ook schijnen er een aantal piloten te zijn geweest die in hun pyjama vlogen, zou je er niet meerdere kunnen maken, de een met en de een zonder helm?
-
Ja, inderdaad, dat zou ook een optie kunnen zijn. Ik ga er even over denken, er komt in elk geval wel een helm.
Oja, hoorde er bij de helm ook een vliegbril?
-
Ondertussen is het externe model qua modellering voor ca. 90% af! Hierbij een paar in-game shots. Hierna komt de skinning en daarna animaties!
-
Goed, het is alweer een maand geleden dat ik een update gepost heb. Maar de eerste stap van het skinnen, unwrappen, nam flink wat tijd in beslag. Bij unwrappen 'schil' je het model als het ware als een sinaasappel, om de schil daarna plat op papier te leggen. Binnen de lijnen van die schil ga je dan kleurtjes aanbrengen.
Bij de kleuren ben ik nog niet, ik heb alleen alles unwrapped en daarna paneellijnen toegevoegd, met klinknagels ed.
Volgende stap: AO baking:p
Op dit model kun je het al zien: in de hoekjes wordt de kleur wat donkerder. Dat noemen ze in het Engels dus Ambient Occlusion en heeft te maken met hoe lichtstralen lopen. In Blender kun je die AO 'bakken' dus de donkere plekjes, kort gezegd, opslaan op de unwrap, zodat het er in de Flightsim stukje echter eruitziet.
Tot zover, nu plaatjes;)
-
-
hij word steeds gaver
hoe nouwkeurig op schaal is dit nou geworden
-
Fogg: zonder uw boek had het ook niet al te veel geworden:thumbup:
Het model is natuurlijk virtueel 1:1:D maar verder is alles (mijns inziens) voor het oog zo goed mogelijk nagemaakt.