Cees, als je nog inspiratie nodig hebt voor je cockpit: https://www.shropshirestar.com/enter...Dvo85H-xbZR50o
Printable View
Cees, als je nog inspiratie nodig hebt voor je cockpit: https://www.shropshirestar.com/enter...Dvo85H-xbZR50o
Dank je Henk,
Prachtig niewaar? Ik volg dit project op de voet en sinds de hele romp in elkaar zit zie je pas echt hoeveel progressive ze de laatste jaren hebben gemaakt. Die van mij blijft bij het stukje cockpit.
Ben afgelopen zaterdag begonnen met de demontage van de Halifax cockpit voor transport naar Engeland, wat een klus. Duurt zeker nog wel een tijdje.
Kreeg ook het verzoek om assistentie te verlenen voor een compleet nieuw samen te stellen Halifax instrumentenpaneel voor een museum in de buurt van Arnhem.
Leuk project.
Zo zie je maar, zo blijf je bezig en kun je geen kattenkwaad uithalen.
Gr
Cees
Hier een paar foto's van het begin van de demontage.
CeesBijlage 30288Bijlage 30289
Geen interesse? Het dak is er inmiddels af.
Mvg
CeesBijlage 30319
Wel interesse, maar gewoon jammer om te zien dat zo'n stuk vakwerk weggaat, Halifax items zijn al niet zo dik gezaaid..
Wel weer veel werk zo te zien! Moet je nog mee naar Engeland om hem weer in elkaar te zetten?
Nee, dat hoeft (helaas) niet, zou wel leuk zijn maar denk dat ze daar toch wel een paar weken (zo niet maanden) mee bezig zijn. Het heeft 4 jaar geduurd om alles in elkaar te zetten.
Ik ben bezig met een handleiding (heb inmiddels al 18 pagina's) en honderden foto's die het team in Engeland gaan vertellen hoe alles weer in elkaar past. Maar het is een enorme klus om alles netjes te demonteren. Elke klinknagel heeft zich in twee lagen aluminium vastgezet zoals het hoort maar daardoor klemt de boel nadat de nagel is uitgeboort. Dus elk gat moet voorzichtig worden losgewrikt zonder beschadiging.
Cees
Zo, de boel ligt nu helemaal uit elkaar. Alleen nog alles netjes inpakken klaar voor transport.
CeesBijlage 30358
Wat een werk Cees! Hoe ga je het verpakken? Dat wordt waarschijnlijk ook weer een hele klus.
Inderdaad Mathieu,
Veel bubblefolie en de kleine onderdelen in verhuisdozen. Ik laat het aan de transporteur over om de boel in de vrachtwagen te laden. Ik ben geen stuwadoor:happy:
Maar ik geen de maten op van alle grote onderdelen en dan kunnen ze een plan vooraf maken.
Als alles in de vrachtauto zit en de klep is dicht dan is het voor mij klaar. Ik zag laastst op youtube wat filmpjes van het team daar dat de Lancaster "Just Jane"
verder aan het opknappen is. Dat zijn echte vaklui dus een Halifaxcockpit in elkaar flansen zal ze ook wel lukken met behulp van de handleiding van Ceessie.
Blijft een schitterende cockpit Cees, wel een beetje jammer dat ie verhuist.
Ik zie dat de cockpit een asymmetrische vorm heeft, de ramen aan de rechterkant hebben een andere vorm dan die aan de linkerkant. Weet iemand waarom dat zo is?
Dick
Dick, De rechterkant is inderdaad dieper voor wat betreft het glasoppervlak. Doel is beter zicht voor de piloot.
Cees
Nooit eerder opgemerkt. Bedankt
Weet iemand hoe het met het Messerschmitt 109G-project van Jan van Huuksloot is gesteld?
Al lange tijd niet meer online geweest, maar ongeveer dezelfde vraag als die hierboven, hoe staat het met de (hopelijk) lopende projecten? Ik las iets over een Fk-58, D.VII tweezitter en een Bk-23?
Mogge,
Afgelopen zaterdag heb ik met pijn in mijn hart maar met een goed gevoel afscheid genomen van de Halifax cockpit. Maandagmorgen is het IKEA bouwpakket afgeleverd op East Kirkby voor het Lincolnshire Aviation Heritage Centre. Aan hen de schone taak om de legpuzzel weer in elkaar te zetten. Maar ik heb de Hampden cockpit nog en het Spitfire instrumentenpaneel.
Mvg
CeesBijlage 30598Bijlage 30599
De cockpit is nagenoeg complete opgebouwd te East Kirkby. Op Youtube staan een paar filmpjes. Hulde aan de vaklui aldaar.
Cees
Onlangs tijdens vakantie in Lincolnshire even op visite geweest in East Kirkby. De cockpit staat er prachtig bij. En in goed gezelschap van Lancaster NX611 en Mosquito HJ711.
CeesBijlage 31688
Ziet er prachtig uit Cees ! Gr. Paul
Erg mooi, kan je trots op zijn!
Klein teken van leven, de tijd vliegt. Ik heb niet stil gezeten in de tussentijd. Na een mislukte poging een Spitfire paneel samen te stellen (gebrek aan motivatie) was ik aardig op weg met het bij elkaar snuffelen van onderdelen voor een Lancaster instrumentenpaneel. Maar, toen kon ik een reproductie Halifax instrumentenpaneel (alleen de panelen van metaal, toevallig gemaakt aan de hand van mijn tekeningen) op de kop tikken. De Lancaster onderdelen werden fluks overgeheveld naar de Halifax. Zo zie je maar, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het Hampden-sneetje is ook in de samenstellingsfase. En binnenkort kan ik een groot zwaar object afkomstig van een Halifax in de garage verwelkomen.
Er gebeurt genoeg in huize Ceessie.
Tijd geleden weer, weinig nieuws onder de zon wat betreft dit onderwerp op het forum.
Vorig jaar heb ik gepoogd in de UK een Bristol Bolingbroke cockpit aan te kopen, helaas werd ik overboden.
Dit type ligt mij (na de Halifax en Hampden) nauw aan het hart. In Canada zijn er genoeg maar de transportkosten
zijn een probleem. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Mvg
Cees