Het is zeker een mooie kans, maar of dat ooit gerealiseerd wordt.... :rolleyes:
Printable View
Het is zeker een mooie kans, maar of dat ooit gerealiseerd wordt.... :rolleyes:
Ik zou het personelijk geweldig vinden als er ook af en toe gevlogen word met de vliegwaardige toestellen
en een mooie show er omheen net als in egoland en duitsland en america
maar dat zal wel een droom blijven
maarja beter dit dan niks
maar is het een verbetering dat is de vraag
Er blijft bij mij maar steeds een vraag opkomen. Op afbeeldingen gezien hoe de "grote" toestellen onder dak staan. Wat is/zijn de beweegreden(en) geweest om de zijkanten open te laten? Nu zijn de toestellen toch meer blootgesteld aan vocht dan wanneer de zijkanten gesloten werden, wat me niet zo'n grote opgave lijkt. Ik begrijp het niet.
Het gaat wel een beetje lijken op een recreatiepark op één onderdeel. Ergens heb ik gelezen dat er demonstraties worden gehouden met rijdende tanks.
Ruud.
Die opmerking zette mij aan het denken. Hier in de buurt is een recreatieplas waarvoor entreegeld betaald moet worden. Bij het entreegeld is inbegrepen de toegang tot een 'kinderspeelpaleis'. Ik wil daar naar toe om een beetje in de zon te liggen en af en toe het water in te plonsen, maar ik mag wel de volle mep betalen. De vergelijking met het toekomstige glazen huis waarin tankjes en vliegtuigen komen te staan is te maken. Ik betaal om binnen te komen net zoveel als bij die recreatieplas en kan dan een paar vliegtuigen bekijken. Die tanks en aanverwante zaken boeien mij niet.
Zeker niet als modelbouwer van NL vliegend materiaal. In de toekomst een trip maken naar het NMM om een 'walk around' te doen en er dan achter komen dat het specifieke onderwerp er niet (meer) staat. Dan wil ik toch echt mijn geld terug. Dan mogen ze best met dat rupsbandenspul een demonstratie houden: hoe snel en eenvoudig schieten wij met een tank een glazen pand aan flarden.:)
Een verslag van de Open Depotdag deze zaterdag:
Scramble Messageboard • Information
morgen zondag nog een kans. ;)
Dekt de naam Nationaal Militair Museum de lading eigenlijk wel? Tenslotte ontbreekt er één onderdeel van onze strijdmacht nl. de marine. Het is alleen een Nationaal Land- en Luchtmachtmuseum.
Ruud.
Voor dat je 't weet zetten ze er ook nog een onderzeeboot neer, ruimte genoeg.
Ben er achter waar ik gelezen had over de tankdemo's nl. "Onze Luchtmacht, #1 - februari/maart 2013".
Foto-bijschrift:
>In het Museumkwartier komt een groot evenemententerrein, waar, met medewerking van de Rekwisietencommissie van de Koninklijke Landmacht, onder meer regelmatig tankdemonstraties zullen plaatsvinden.<
Demonstraties van iets wat ook al uit het leger verdwenen is, tanks!! Had nu maar een start-/landingsbaan behouden dan konden we ook vliegtuigdemonstraties zien!! Maar daarover hebben al meerdere forumleden geschreven. Duxford en zo. Jammer, jammer.
Bijlage 7891
Ruud.
Toen ik voor het eerst hoorden dat het Legermuseum en het MLM samen gingen (ben lid van alle twee) was ik daar verheugd over.
Dat kon mooi worden.
Later zie je de plannen en komt er een bange vrees over je heen, dat je het wel eens fout kan hebben.
En zie, je heb het fout.
Erg jammer, het had zo mooi kunnen zijn en worden.
Of zit ik er, hoop ik, toch helemaal naast?
Er doen momenteel veel verhalen en geruchten de ronde over het MLM en het legermuseum .
Ik wacht liever af als de museumdeuren open gaan , wie weet valt het allemaal wel mee.