Hallo Jan.
Ik heb het boek ook. Vind het interessant en zeer welkom in mijn verzameling. Hier wat aanvulling mijnerzijds:
"Target Rotterdam. De geallieerde bombardementen op Rotterdam en omgeving, 1940–1945" door Jac. J. Baart en Lennart van Oudheusden. (Boom, 2018). ISBN 9789024420452.
Paperback. 472 blz. Geïllustreerd, tevens twee kleurkaternen van de zwart/wit foto's in het boek (even wennen), 1 voorin en 1 achter in het boek. Afmetingen: 16 x 25 cm.
Blz. 387: noten / blz. 423, bijl. 1: overzicht luchtaanvallen / blz. 432, bijl. 2: slachtoffers / blz. 445, bijl. 3: geallieerde vliegtuigverliezen / blz. 447: bronnen / blz. 457: geografisch register / 461: personenregister.
35 pagina's met noten laat wel zien dat hier veel werk is verricht. De auteurs hebben prima werk geleverd.
Ik zweer bij gebonden hardbacks, jammer dat dat hier niet het geval is. Ik durf dit boek niet zo ver te openen dat de bladzijden plat liggen want ik weet zeker dat dat de rug geen goed doet.
Dus lezen met de pagina's rond en dat leest minder prettig als bij een gebonden boek waarbij de bladzijden helemaal plat liggen en ik het boek niet hoef vast te houden.
Groet, Ruud.
P.S. Dit draadje heet "De luchtoorlog 1914-1918" Jan. Echt een andere oorlog.