Half motorblok van een Merlin ,gevonden voor de kust van normandie. graag geen onzinbiedingen.waarschijnlijk uit halifax aan de uitlaatpijpen te zien.
? Merlin motorblok waarschijnlijk halifax - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Printable View
Half motorblok van een Merlin ,gevonden voor de kust van normandie. graag geen onzinbiedingen.waarschijnlijk uit halifax aan de uitlaatpijpen te zien.
? Merlin motorblok waarschijnlijk halifax - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Originele (pers)foto afmetingen 24 x 18 cm
van de montage van een FOKKER D.21 vliegtuig, dat gereed wordt gemaakt voor de AVIA tentoonstelling, die werd gehouden in de Houtrust hallen te Den Haag;
uitgever/fotograaf: fotobureau Schimmelpenningh Den Haag.
? Montage Fokker D.21 voor AVIA in Houtrust Den Haag - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
Ja hoor, heel mooi :D !
Finse kleurenschema?
Foutje.
Bord van de marine luchtvaardienst, deze werd verkregen op 17-07-1964. Doe een goed bod en dit bord is van u! Beller=sneller en verzendkosten zijn voor de koper.
0613395964
? Marine Luchtvaardienst bordje - Militaria | Algemeen - Marktplaats.nl
Op Ebay deze foto: een Fokker transportvliegtuig, zo te zien een YC-15?
1931 Press Photo Olaf Nelson on Red Cross Plane to Walter Reed Hospital | eBay
Grote foto (18 x 23 cm). De foto is genummers : 5747. In zeer goede staat. De Fokker T.IX was een bommenwerper die door Fokker is ontwikkeld en gebouwd.
Dit toestel was het eerste geheel metalen vliegtuig dat in Nederland is gebouwd. Verder was het het zwaarste vliegtuig dat door Fokker voor de oorlog werd ontwikkeld.
? Foto Fokker fabriek : bouw van de Fokker T IX - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
Hele aardige foto!
Het is/was wel stampvol daar in die fabriek zeg...!
Originele houten Fokker S11 propeller lengte 2,20m.
Gebruikt maar zonder schade van collision, crash of impact.
Wel lichte verfschade (originele fabrieksstickers nog aanwezig, zie foto).
Erg vervuild door jarenlange opslag maar of dergelijke patina moet worden verwijderd laat ik aan de koper(s).
In 1950 nam de Koninklijke Luchtmacht 40 Fokker S-11 Instructor in gebruik.
De machine was voorzien van een side by side cockpit (vlieginstructeur en leerling naast elkaar), de Fokker S-11 beschikte over nacht- en blindvlieginstrumenten.(met ruimte voor een eventuele 3e persoon achter in de cockpit).
Het ontwerp was gebaseerd op een romp en stabilo bestaande uit een met linnen overtrokken buizenconstructie.
De vleugels, motorkap en het kielvlak waren daarnaast van metaal.
Bieden is per stuk.
Minimale vraagprijs: € 550,- per stuk
Let op! Dit artikel is zo groot dat het niet verzonden kan worden met de gebruikelijke pakketdiensten.
€ 600,00
? 2 x Originele houten propeller propellor Fokker S11 - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
? rolls royce merlin Lancaster vliegtuigmotor - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Rozenburg , Zuid Holland.
Originele zeldzame brochure Fokker G 1 le faucheur. Engels, duits en franstalig. Met veel foto's. Unieke gelegenheid om een documentatie te kopen van de G1. Brochure is niet in perfekte staat. Tientjes bieders hebben geen kans. Bieden vanaf euro 260,00. Verzendkosten koper aangetekend euro 6,95 in Nederland of afhalen.
€ 260,-
? Fokker G1 jachtkruiser brochure uniek le faucheur - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Lot van 7 foto's. Formaten: 6 x 10,5 cm, 5,5 x 4 cm, 6,5 x 5 cm, 6,5 x 4,5 cm, 4,5 x 6,5 cm, 12 x 10,5 cm, 7 x 4 cm. Zeldzaam. Met Fokker en Hollandse vliegeniers. Bieden vanaf euro 150,00. Verzendkosten koper. Aangetekend euro 6,95.
? lot foto Fokker LVA militair holland luchtmacht - Militaria | Algemeen - Marktplaats.nl
Aangeboden:
Oud model vliegtuig - beeldje van zink.
FOKKER G1 jachtkruiser.
2e Wereldoorlog.
Dit is een oud beeldje uit de tijd.
Heeft aan de onderkant een opening om het beeldje op een voet te zetten.
Afmetingen: 18,5 cm x 12 cm
Conditie: In goede (oude) staat.
? Oude FOKKER G1 jachtkruiser WO2 model zink vliegtuig - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Giro instrument uit Mustang.
€ 75,00
? Giro instrument uit Mustang. - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Aggregaat van een Rolls Royce Merlin motor.
Aggregaat afkomstig uit een Lancaster bommenwerper. Het werd aangedreven door een Rolls Royce Merlin motor. en voorzag het pneumatische systeem van perslucht (voor de bediening van o.a. de vleugelkleppen). De compressor is van het merk ROLA.
Uitstekende conditie: alle borgdraadjes zijn nog aanwezig en de inscripties zijn perfect leesbaar. Wonderlijk genoeg is het apparaat geheel corrosievrij (waarschijnlijk doordat het dik onder de smeerolie gezeten heeft).
? Aggregaat van een Rolls Royce Merlin motor - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
De R1155 ontvanger van de Lancaster .
Aangeboden een R1155A in fraaie staat. Alle buizen zitten erin, ook de vaak ontbrekende VR102 (de meter switching valve) en het afstemoog. Alle buisafschermingen zijn aanweig, zie foto.
De ontvanger werkt overigens niet wellicht condensatorproblemen.
Hans Muijser, Bleiswijk.
Unieke foto Fokker vliegtuig uit 1934.
Unieke foto van Fokker vliegtuig uit 1934. Vermoedelijk betreft het een Fokker C.1.
Op de achterkant staat de volgende tekst geschreven:
"Vliegmachine gedaald 4 Oct 1934 te Giessen Nieuwkerk.
? Unieke foto Fokker vliegtuig uit 1934 - Militaria | Algemeen - Marktplaats.nl
Medaille voor bijzondere verdiensten van de koninklijke Nederlandse vereniging Onze Luchtmacht.
Ingesteld in 1953.
Met zijden lint
Graag serieuze biedingen. Wordt niet voor een paar tientjes verkocht.
? Medaille bijzondere verdiensten kon. nl ver. onze luchtmacht - Militaria | Algemeen - Marktplaats.nl
Schokbreker flugzeug met type plaatje.
Zeldzame veerpoot van vliegtuig. het type plaatje is aanwezig.
? schokbreker flugzeug met type plaatje - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Zou van een Ju-52 kunnen komen: http://www.dlbs.de/_medien/mediathek...0-2060_IMG.JPG
Landingsgestel van een RAF Spitfire uit de tweede wereldoorlog, unieke kans om dit item te bemachtigen! In verband met het gewicht alleen ophalen.
? Landingsgestel Spitfire RAF WW2 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
5 heruitgaven van originele RAF manuals.
€ 100,00
Ik heb 5 heruitgaven over van originele RAF manuals, en een boek over Engelse wo1 vliegtuigen. De boeken zijn van uitgeverij Arm & Armour Press.
Titels:
The Spitfire V Manual (isbn 0-88254-376-0)
The Hurricane Manual (isbn 0-88254-377-0)
The Mosquito Manual (isbn 0-88254-446-0)
British Aircraft Guns of ww2 (isbn 0-88254-495-0)
RAF Airborne Forces Manual (isbn 0-88254-485-0)
British Military Aircraft of WW1. (isbn 0-88254-408-X)
De boeken zijn in goede conditie. Harde kaft gebonden geen stofomslagen. De ruggen zijn iets verbleekt door de zon.
Zeer interessante boeken voor de liefhebber van militaire luchtvaartgeschiedenis en modelbouwers! De boeken zijn de door de fabrikant van de vliegtuigen uitgegeven handleidingen voor grondpersoneel en bevatten veel tekeningen en schema's.
Liefst verkoop ik ze allemaal in 1 keer maar los kan ook. Opsturen wil ik doen tegen portokosten
De manuals kosten €25 per stuk en het WW1 boek mag weg voor €15
Alles in een koop voor €100
(De Lancaster manual die nog op de foto staat is reeds verkocht)
0651783488
? 5 heruitgaven van originele RAF manuals - Oorlog en Militair - Marktplaats.nl
cabine messerschmidt me 109.
mooie cabine van een messerschmidt, fur ubung und ausbildung messerschmidt me 109. alleen serieuze mensen kunnen reageren geen tientjes werk voor dit zeldzame stuk. zie ook mijn andere vliegtuig onderdelen en meer.
€ 500,-
Arnhem, Gelderland.
? cabine messerschmidt me 109 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Deze foto word verkocht op Markplaats (al gereserveerd)
Bijlage 20348
Rotterdam Vliegveld is wel een sobere omschrijving van deze gebeurtenis.
De opname werd gemaakt in Juni 1937 tijdens een vliegfeest. Hij werd al
gepubliceerd in 'De Telegraaf' van die periode:
Bijlage 20349
Het stuntvliegtuig in de lucht is de Focke Wulf 'Stosser' D-IKNI, dat werd
gevlogen door Gerd Achgelis, een Duitse vlieger, die deelnam aan het ontwerp
van het toestel. Op de grond zien we nog links een Koolhoven FK-46 van de
NLS, rechts de Fokker F8A PH-OTO een fototoestel van de KLM. De
demonstraties waren een succes. Er waren maar een paar duizend bezoekers
omdat de entreeprijzen nogal hoog waren voor die crisistijd. JanJr.
Cabine voor een ME 109 is van een 2 zitter. Bij Meiermotors in Duitsland maken ze er een vliegend. Weliswaar een 1 zitter ombouwen tot een twee zitter.
Gedenkboek 1939 Militaire Luchtvaart KNIL Indie Mobilisatie.
Prachtig boek met veel afbeeldingen van de vooroorlogse militaire luchtvaart van het KNIL gedurende de mobilisatie periode in 1939.
? Gedenkboek 1939 Militaire Luchtvaart KNIL Indie Mobilisatie - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
Foutje. Sorry.
Een Brewster fabrieksfoto met drie Indische Buffalo's:
WWII 1st ml KNIL Model 339D Brewster Buffaloes for Dutch Air Force Press Photo | eBay
Een PRACHTIG (echt waar) houten model van een Fokker F.VII, zo te zien "vintage". Helaas ontbreken er wat dingetjes zoals een voorruit en de wielen.
Vintage Toy Model Wooden Plane German Graphics WWII Fokker H NADP | eBay
Foto van de bouw van S.11jes:
Avro Ltd Aircraft Building c1950s Large 6x5 Press Photograph | eBay
Foto van beproeving van een F.27:
Avro Aircraft Building c1950s Large 10x8 Press Photograph | eBay
Verkoper heeft nog meer foto's maar ik weet niet zeker of daaro ook Fokkers te zien zijn.
Die andere foto's: geen Fokkers denk ik, evenmin Fokker fabriek. Let op de vloerbedekking, deze is anders dan op de Fokkerfoto's. En op één van de foto's van de neus assembly zie je een bordje hangen met Engelse tekst (foreman enz.).
Onze vliegers in Indië .
De geschiedenis der Indische militaire luchtvaart van haar aanvang tot de capitulatie van Bandoeng in 1942
door: C.C. Küpfer
Vliegwereld Bibliotheek nummer drie
uitg.: Boom-Ruygrok Haarlem
Geb. boek met stofomslag, 358 pag.
In goede staat, stofomslag heeft slijtage
prijs is excl. verzendkosten.
? Onze vliegers in Indië - Oorlog en Militair - Marktplaats.nl
Op Marktplaats wordt dit fotootje aangeboden:
Bijlage 20444
Weet iemand wat voor type het is ? De verkoper noemt trouwens het teken op de staart 'een Romeins teken'. Netjes.
Het zou een Klemm Kl-32 moeten zijn volgens de volgende website: Civil Aircraft Register - Germany
Stuurhuis Fokker 50.
? Cockpit Fokker 50 - Luchtvaart en Vliegtuigspotten - Marktplaats.nl
Die Klemm is een KL31
Grasshopper. Volgens het Duitse vliegtuig register dat ik gevonden heb is het vliegtuig D-EGFO een KL32b XIV en daar hou ik het voorlopig op. Ik heb de foto intussen gekocht. Als zij binnen is kijk ik op de achterkant. De KL31 en KL32 lijken sprekend op elkaar en zij hebben allebei verschillende (lijn- en ster) motoren gehad, dat maakt identificatie er niet makkelijker op. Kaasjager en jij/u bedankt voor de info. JanJr.
Fokker F.VIIIa 1/48
Aangeboden wegens ruimte gebrek. Handgemaakte Fokker F8a diorama 1940. Dit was een door het leger gevorderde KLM toestel (PH-OTO). Afmeting diorama 35x35 cm, spanwijdte 50 cm.
Bazzmann - Emmen , Drenthe.
? Fokker F.VIIIa 1/48 - Modelbouw | Vliegtuigen en Helikopters - Marktplaats.nl
Wowie! Bazzman, niet doen! Niet verkopen, daar is'ie veel te mooi voor!