-
1 Bijlage(n)
Na een aantal weken uitgeschakeld te zijn (een crime voor een alleenstaande zonder hulp) en daarna klungelen op krukken is het herstel zodanig dat het lopen weer heel aardig lukt zodat ik de draad weer kan oppakken met het plaatsen van foto’s e.d.
Kaart 648.
PH-TFX/PH-LKX 'Nucleon'. Lockheed L-1049 Super Constellation.
Bijlage 26869
Groet, Ruud.
-
1 Bijlage(n)
@ Mathieu.
Bedankt voor de belangstelling. Ik zag dat je zo ver weg de site toch kunt volgen, dat is mooi. Succes met het nieuwe baggerschip. 此致敬意
Wat een waardeloos begin van 2017 v.w.b. mijn gezondheid. Drie ziektes tot nu toe. Jicht (in de linkerenkel), BPPD (probleem in het evenwichtsorgaan, draaiduizeligheid, nog niet geheel verdwenen) en als laatste een knots van een verkoudheid (met drie dagen weinig slaap vanwege de heftige droge kriebelhoest in het begin). Ik ga het plaatsen maar weer opnemen, het gaat momenteel redelijk.
Kaart 650.
Luchtfoto Waalhaven.
Bijlage 27015
Groet, Ruud.
-
Dank Ruud voor deze foto ! Voor mij heel speciaal; mijn (burger)luchtvaartdoop vond plaats op dit toestel, lang geleden...
-
-
-
Ook van deze zijde Beterschap.
-
En natuurlijk ook van mij: Beterschap!
Het wordt lente en dan is er overal weer nieuw leven, dus kom op! :)
-
1 Bijlage(n)
Allen die mij het beste wensten, hier of per PB, hartelijk dank.
Het was natuurlijk off-topic, sorry, maar de frustratie moest er even uit.
Kaart 651.
PH-TAS (PH-DBS) 'Schiedam'. Douglas DC-4-1009.
Bijlage 27029
Groet, Ruud.
-
1 Bijlage(n)
Kaart 652.
Luchtfoto Schiphol van 1930 of wat later. Dit omdat er een Junkers G.38 op het platform staat en die ging in mei 1930 voor het eerst commercieel vliegen in dienst van Lufthansa.
Het is niet te zien of dit de eerste G.38 (D-2000) of tweede (D-2500) is. De eerste is in 1931 bijna het hele jaar buiten gebruik geweest i.v.m. nieuwe motoren en ombouw voor meer passagiers. 1936 crashte de eerste. De tweede kwam half 1932 in dienst bij de Lufthansa.
Telkens als ik die Fokker-loods op Schiphol zie blijf ik het een armetierig ding vinden.
Aanvulling: deze foto is van vóór 1935 omdat hangar D nog niet gebouwd is. De grote hangars op de voorgrond zijn de hangars B (Schiphol op het dak) en C.
Bijlage 27055
Groet, Ruud.
-
1 Bijlage(n)
Kaart 653.
Fokker F.XVIII. PH-AIP 'Pelikaan'.
Bijlage 27061
Groet, Ruud.