-
G.1 op Ebay
Hoi,
Op ebay staan op het moment 3 foto's met een G.1 te koop. De links zijn:
Foto,Prototyp,Fw189,Flugzeug,Beobachterkanzel,Kenn ung bei eBay.de: 1918-1945 (endet 27.12.09 19:25:47 MEZ)
Foto,Prototyp,Fw189,Flugzeug,Vorderansicht,Aufklär er,WL bei eBay.de: 1918-1945 (endet 27.12.09 19:22:30 MEZ)
Foto,Prototyp,Fw189,Aufklärer,Flugzeug,Kanzel-Triebwerk bei eBay.de: 1918-1945 (endet 27.12.09 19:23:44 MEZ)
Groet,
Mathieu.
Bijlage 834
Bijlage 835
Bijlage 836
-
Ay Caramba! Dat is weer een heel nieuwe serie. Vermoedelijk de 335. Met een aparte registratie, 1 + 0. kan me weinig foto's heugen van Duitse machines met draaiende motoren
-
Hoi,
Van dit toestel heb ik ook meerdere foto's gezien, mits we er vanuit kunnen gaan dat men de neusen niet geregeld verwisselde, maar nog nooit kunnen vaststellen welke G.1 het is. Kan het niet de 324, 326, 334 zijn?
Herkent iemand misschien de hangars? Is het op Waalhaven?
Groet,
Mathieu.
-
G.I op Ebay
Er staat nu nog een 4e foto bij, misschien wel de mooiste.
Foto,Prototyp,Fw189,Flugzeug,Kennung,Uhu,Aufklärer ,2.WK
Ik heb niet genoeg informatie om iets zinnigs over een registratie te kunnen zeggen, maar als je naar de overschilderwerk kijkt zou het laatste cijfer inderdaad een 5 geweest kunnen zijn. Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen.
Groeten, Stef
Bijlage 838
-
Hoi Stef,
Dit is inderdaad een hele mooie!!:thumbup: Als je goed kijkt zie je inderdaad dat het laaste cijfer een 5 is, misschien op het orgineel nog beter te zien. Overigens schijnt de registratie 1+0 een Rechlin registratie te zijn dus ik ga er maar even van uit dat de foto op Rechlin genomen is.
Dank voor het plaatsen.
Groet,
Mathieu.
-
Mooie foto's:thumbup: Wat ook interesant is dat je goed kunt zien op de laatste foto dat deze G.1 uitgerust was met een radio, je kunt de doorvoer en draad naar de antennemast goed zien.
Chris
-
Mooie serie :)
Ook leuk dat duidelijk te zien is dat de Nederlandse registratie gewoon overgeschilderd is.
-
Rene,
Dat gebeurde heel vaak, waarschijnlijk gewoon met een blokkwast of zo.
Ga maar eens kijken naar de G-1 staartboom in het MLM. Daarop zie je nog heel duidelijk de kwasstrepen zitten.
Helaas is de originele kleur, die op sommige plaatsen door beschadigingen te zien was, recent overgeschilderd door een overijverige medewerker...
-
Hoi,
Het wordt een iedergeval voor de verkoper van de foto's een goede kerst:D Een foto staat al op 220 euro, een op 150 en de andere 2 al boven de 50!!!
Groet,
Mathieu.
-
Een verkoper die dit aanbiedt als een prototype van een FW-189..?
Duidelijk niet iemand met verstand van zaken!
-
Wees blij, biedt eerlijke bieders een kans(je). Ik hoop dat de foto's niet de plas overgaan, maar in Nederlandse handen blijven. En inderdaad is het de 335. Te zien aan het camouflageschema en de vlek op de neus. Helemaal mooi is de Duitse uitvoering met een testregistratie. Daar zijn er namelijk volgens mij al wel meer van..
Hartelijke groet,
A Dieu,
Jan Grisnich
-
Hallo allemaal,
Ik kan bevestigen, dat deze 4 foto's van de G1 in Nederlandse handen zijn gekomen; weer een mooie aanwinst.
Ger.
-
Dat is goed nieuws Ger:thumbup: Nu maar weer wachten tot er weer eens wat moois opduikt. Ooit zal er toch ergens een foto tevoorschijn komen van het wrak bij Nieuw Lekkerland of Badhoeverdorp!
Chris
-
Van het wrak van Nieuw Lekkerland zijn foto's - althans, van de onderdelen die er gevonden zijn ;-)
Eerst zullen we moeten vaststellen of er uberhaupt wel een G.1 bij Badhoevedorp is neergestort. De 310 die dat zou zijn geweest, is immers buitgemaakt door de Duitsers.
-
Hoi Edwin,
Volgens Johan Schuurman is er echt een G.1 neergekomen bij Badhoeverdorp en ook zijn er verslagen van de piloot die er samen met de schutter uitgesprongen is. Kandidaten zijn volgens mij de 308 of 318
Groet,
Mathieu.
-
Zech heeft iemand zich wel is afgevraacht wat er met de door de duitsers gejatte g1,s is gebeurt
ik heb gehoord dat ze ergens een waar museum hadden van gejatte vliegtuigen
-
Er was een museum in Berijn. Er is een foto bekend waarom de Douglas 8A3N en D.XXI op te zien zijn.
De G.I's (met name afgebouwde Wasp of 'B' versie) zijn als trainer voor de Bf-110 gebruikt.
-
en daarna van de aarbodem gevallen zeker
Zal me niks verbazen als er spontaan eregens 1 opduikt in rusland of america
Die hebben na de oorlog alles mee genomen wat ze ook maar iets interesand vonden
-
Wat denk je dat gebeurd is met vijf jaar lang bombardementen op vliegvelden?
Daarbij is het aannemelijk dat op een gegeven moment G.I's gekanibaliseerd zijn om anderen in de lucht te houden. Onderdelen waren immers niet goed verkrijgbaar, zeker niet voor de motoren.
En na de oorlog had Nederland geen belang bij de G.I die nog in Engeland stond, die is dus gesloopt en er is niet erg veel van bewaard gebleven.