Hoi,
Zag vandaag dit bericht, weet een van jullie meer? Laten we maar hopen dat het goed komt!
Omroepflevoland.nl - Nieuws - Aviodrome zit in zwaar weer
Groet,
Mathieu.
Printable View
Hoi,
Zag vandaag dit bericht, weet een van jullie meer? Laten we maar hopen dat het goed komt!
Omroepflevoland.nl - Nieuws - Aviodrome zit in zwaar weer
Groet,
Mathieu.
Tja ze hebben genoeg spul maar weinig geld, en als je het dan van de sponsors moet hebben en een beetje entree geld dan is misschien wel het eind zoek. ik heb wel eens ooit gehoord dat ze heel veel dingen niet afbetaald hebben zoals de uiver.
moet wel zeggen komt uit het geruchten circuit niet van mij persoonlijk
Tja als je natuurlijk heel mooie spullen gaat verkopen
om een 747 neer te kunnen zetten
als ik een 747 wil zien ga ik wel naar schiphol
Dat het Aviodrome in zwaar weer verkeerd weten we eigenlijk al een jaar of vijf. Dat is eigenlijk een publiek geheim. :unsure:
waarom willen ze dan nog zo'n dc8 kost toch ook klauwen met geld
Het kost inderdaad veel geld om die DC-8 te halen en dan kost het ook nog eens een bom geld om hem te restaureren. Dat is genoeg reden om het niet te doen, als je een museum bent met geld problemen.
Maar aan de andere kant, als je het niet doet kom je nooit een steek verder met je collectie en heb je enorm gezichtsverlies als je in dit stadium het project stopzet...
Dat is waar maar wat als ze fajiet gaan
Dan zijn de problemen echt nietmeer te overzien
Ze raken dan alles kwijt
en wat gebeurt er dan met de colectie
En de show die ze nu hebben is ook niet echt boeiend
ik ben er vorig jaar geweest en ik moet eerlijk zeggen
dat ik er niet veel aan vond
er was geen mens aanwezich die ook echt wat kon vertellen over de vliegtuigen
er worden daar zoveel mogelijkheden niet benut
En dan heb je natuurlijk nog de winkol
jaaaaaa de winkol
waar je alles voor 2x de reguliere prijs kan kopen
Dat vind ik niet echt handig
Ik denk dat met een andere indeling en meer show,s ze er best wat van kunnen maken
Maarja das niet aan mij om dat te bepalen
Ze hebben het intressante spul al weg gedaan de rest boeit mij ook niet zoveel wat er nu nog staat.
Ze hebben best nog wel interessante dingen in huis, helaas zijn een aantal daarvan niet tentoongesteld. Maar de C.V, FK 23 zijn toch mooie toestellen. Zelf vind ik het wel jammer dat de grote hal gebruikt wordt als hangar voor de FFA en DDA. De laatste keer dat ik er was stonden 2 F 27's, een DC 3 en de constellation binnen.
Maar wat zou volgens jou interessant of waardige aanvulling zijn?
Groet,
Mathieu.
Nou de Spitfire hebben ze verscheten voor een paar rot centen. EEn mooie aanvulling was dat. Ik moet zeggen sorry voor de c.v en de Fk 23 die zijn wel mooi.
Maar zoals een dc 8 of 747 heb ik niks mee als ik een 747 zou willen zien ga ik wel mee met de heer Weel. Nee veel te modern meer antieke kisten dat zou mooi zijn.
Nou de Spitfire hebben ze verscheten voor een paar rot centen. EEn mooie aanvulling was dat. Ik moet zeggen sorry voor de c.v en de Fk 23 die zijn wel mooi.
Maar zoals een dc 8 of 747 heb ik niks mee als ik een 747 zou willen zien ga ik wel mee met de heer Weel. Nee veel te modern meer antieke kisten dat zou mooi zijn.
Ik moet zeggen dat ik al een poos niet meer door het museum zelf ben gelopen. Ik kom eigenlijk alleen voor het documentatiecentrum, en heb gelukkig een museumjaarkaart. Anders wordt de drempel wel erg hoog.
Ik vind het voral jamer dat zo een beetje niks mee vliegt
De cv was voledig orgineel
dus ook orginele verf
nee wat hebben ze gedaan
oranje vlakken over de orginele roundols geschildert
Nietmeer orgineel
en let op dit was het enige orginele vooroorlogse vlietuig dat er was
Over de C.5:
Toen hij in bezit kwam van het Aviod(r)ome was het een kaal rompframe en een set vleugels, een los landingsgestel en een kist losse onderdelen.
Daarvan is weer een enigszins compleet geheel van gemaakt; alle onderdelen zijn er ingegooid, waar men dacht dat ze ongeveer thuis hoorden. De romp is weer met linnen bekleed en men heeft wat metalen platen ruwweg op maat gesneden. Die metalen platen raken kant noch wal.
De vleugelbekleding is nog origineel, en het groen dat daar op zit is de originele kleur groen. Het blauw is er later opgesmeerd. Eerst had het "toestel" wat zo ontstond roundels, later zijn dat driehoeken geworden.
Recent zijn een paar van de metalen platen die men in de jaren zestig er op had gesleuteld vervangen en opnieuw geschilderd (in 2009).
Een goede bedrijfs taktiek voor het doorvoeren van een grote veranderingen is het voordoen van een financiële crisis en dan deze op te lossen door de mensen te ontslaan.
Na het samengaan van het Aviodrome en de DDA is een pure machtstrijd ontstaan. Deze twee gaan nu samen door onder de naam "Holland aviation House". Arno van der Holst ( directeur Aviodrome ) heeft aan het kortste eind getrokken en is ontslagen, Anna Cor Groeneveld ( DDA ) zit nu in de raad van het bestuur.
Je zou kunnen zeggen dat het Aviodrome vijandelijk is overgenomen........
De spitfire heeft trouwens meer opgebracht dan een paar rot centen. Er is zeker de "huidige" marktwaarde voor betaald.
PS , als echte luchtvaart liefhebber ben ik ook niet erg te spreken over de kwaliteit van het Aviodrome. Het Aviodrome is een themapark net zoals de Efteling, een uitje voor jan en alle man. Niet voor de echte kenner. Ik denk dat de echte Hans Andersen gekken ook zich niet thuis voelen op de Efteling.
Dus je wilt zeggen nu arno weg is, het er fanancieel er nu wel goed voor staat. geen financiele crisis meer. nou gelukkig zat nog de denken om een bod te doen op de c 5.
Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was met de term : voordoen van een financiële crisis.
Volgens mij liep het sinds vorig jaar financieel eindelijk goed. De spitfire was verkocht, sponsor van een kleding merk en steun van verschillende loterijen.
haha die zit
Mijn inziens is nog altijd de locatie op zich geen verbetering. Daarnaast constateer ik luiheid aan de top, door zelfingenomenheid van bepaalde personen die meer belang in hun eigen handelen hebben, dan in het voortbestaan van het Aviodrome
De machtstrijd tussen DDA en Aviodrome nekt de hele instelling. Beter was geweest de DDA buiten de deur te houden.
Dat bericht heb ik ook opgevangen bij iemand van het aviodrome die tevens voor zen baan vreeste
De DDA is er op toegespitst om met dakota,s te vliegen
en voor hun is dat eerste prioritijd
Zolang de colectie maar geen gevaar loopt
De discussie over persoonlijke vaardigheden staat nu hier
Zo lang de collectie maar geen gevaar loopt, amen!
Anders verkopen ze maar een aantal toestellen aan het MLM.
Inderdaat dan blijft het tog in nederland
Oerhollandse glorie: Fokkers! De F28 zou een superaankoop zijn :thumbup:
Maar ook dat met die lift, dat mag wel een keertje verandert worden... En er zou ook wel wat meer activeit op het platform of in het oude Schipholgebouw mogen komen als je het mij vraagt.
Vond jij die lift ook al zo vervelend
En ja poppen zegen niks terug he
De lift is inderdaad enorm storend. Ik loop altijd in de verkeerde richting het museum door, en dan weer een rondje terug :-) Dan moet je even door de bottleneck van het museum, de Fokker F-18, maar dat geeft niet.
Tja dat vond ik dus ook
en vroeger dat ik nog bij het aviodome stage lief voor de fokkerschool
kon je veschilende dingen gewoon aanraken
zoals de rotatiemotor die ze hebben
nu zit dat achter glas
en zie je maar 1 kant
Reorganisatie eist banen bij Aviodrome
donderdag 28 januari 2010
De reorganisatie van de Aviodrome in Lelystad gaat ten koste van banen. Hoeveel, dat wil woordvoerder - en voorzitter van de ondernemingsraad - Peter van de Noort niet zeggen.
Ook over de financiële situatie van het luchtvaartthemapark laat hij nog niets los. "Tijdens het reorganisatieproces doen we daar geen mededelingen over. Later komen we met een reactie."
Fusiepartner DDA Classic Airlines brengt slechts één betaalde kracht mee, aldus Van de Noort. "Dat is grotendeels een vrijwilligersorganisatie. De rest van de medewerkers heeft de laatste tijd afscheid genomen. Nee, niet onder dwang, maar op vrijwillige basis."
Enkele weken geleden gaf hij toe dat de financiële situatie van de Aviodrome te wensen over laat. "Maar het is bepaald niet zo dat wij op een faillissement afstevenen."
Bron: De Stentor
Nou laten we hopen dat er iets goeds uit vloeit