In de aanbieding :thumbdown ( hij durft er wat voor te vragen :lol: )
Marktplaats.nl > Vliegtuig encyclopedie van Hogo Hooftman deel 1 - Verzamelen - Luchtvaart en Vliegtuigspotten
Printable View
In de aanbieding :thumbdown ( hij durft er wat voor te vragen :lol: )
Marktplaats.nl > Vliegtuig encyclopedie van Hogo Hooftman deel 1 - Verzamelen - Luchtvaart en Vliegtuigspotten
Inderdaad de aanbieder kent geen schroom. ben blij dat ik andere wegen heb die mij naar Rome brengen .. :) :)
Ik kocht het ongeveer 5 maanden terug op marktplaats voor € 24,-
Met eenig geduld kom je ze nog wel tegen voor een leuke prijs .
En dan te bedenken dat deze serie destijds bij de Slegte lag voor 1,50 gulden per stuk.
Ik praat dan over de 80er jaren
Hans Mauer
Als ik als biograaf van Hugo Hooftman al jaren bezig bent en je heb 1 op1 kontakt met de familie en inzage in alle relevante zaken.. is het een ander verhaal dan het absurd hoge bedrag van 200 euri's moeten betalen. Zoals Jan al verstandig aangeeft, het kan ook anders... maar je moet geduld en heel veel geluk hebben. Of je moet er nu gelijk 200 euro's voor klaar hebben.
Och, weet je, als ik vroeger een boek heb gekocht voor zeg zo'n 25 gulden en het boek is nu zo'n €150.00 waard, vind ik dat toch echt niet erg hoor!
Maar boeken, die redelijk zeldzaam zijn, en ik heb ze in mijn collectie vind ik dat best wel leuk.
Ja toch?
dit is wel een uitspraak van de heer Verbeek.
Ik vraag mij nu wel af of hij de prijs van 200,00 euro ook zo leuk vindt
Ja, inderdaad... :) maar als het nu net het ene boek is om je kollektie kompleet te maken... hmmmm dan ben je toch sneller geneigd om dieper in de buidel te tasten.. Maar toch ik vind het gevraagd absurd hoog.
Ik heb de hele serie in 2001 gekocht - voor 250 GULDEN :blink:
hahahahaha die vent heeft gewoon de Frank prijs over genomen en er Euro voor gezet hahaha 1 komma naar links komt denk ik meer overeen, ook gezien de gulden prijs (12 euro)
U heeft iets tegen mij?
Slecht geslapen misschien?
Als u even verder leest ziet u verschillende reactie van mensen die ook en boek hebben gekocht, dat nu meer waard is.
Maar nee hoor, u noemt alleen mij.
Zielig hoor.
Is het dan zo erg dat we een boek hebben die u niet heeft, dat u ons er op moet aanvallen?
Kom op zeg, meneer Flight, wordt volwassen.
Vriendelijke groet
Cor Verbeek
Altijd lastig, fora en mail... dingen worden zo gauw uit hun verband getrokken... :o
Laten we het er maar op houden dat de nalatenschap van Hugo Hooftman hogelijk gewaardeerd wordt;
Oskam en Neeven heeft het boekje trouwens voor 175 euro's in de aanbieding. Denk dat Jan (Wullink) uitzonderlijk veel mazzel heeft gehad toen hij het kon kopen voor 25!
Jongens, hou de discussie wel volwassen.
Sommige boeken van Hooftman worden inderdaad hooggewaardeerd. Een enkeling denk ik zelfs overgewaardeerd. Toch best wel leuk als je er zelf (veel) minder voor hebt betaald. Geeft het idee dat je je hobby "goedkoop" houdt.
Toch kun je wel degelijk mazzel hebben. Op de laatste Spottersdag op Zestienhoven werd het aangeboden voor 80,00 euro (het jaar daarvoor lag het er voor 125,00. Dus is ook daar de crisis of realiteitszin doorgebroken! Maar eind vorig jaar heb ik het gekocht bij De Slegte in Den Haag, samen met het deeltje over "de Schelde" wat ik trouwens leuker vind, voor: -ik durf het bijna niet te zeggen- 10,00 euro per stuk.
Spitfires staat dus op de plank en ik ben er best blij mee, maar als iemand het wil ruilen voor bv. "Luchtverdediging in de meidagen van 1940" dan twijfel ik geen seconde.
Samengevat; wil iemand 200 euri's kwijt, koop dan het C.V boek (is mooi geworden Edwin), wacht op het G.I, D.XXI en D.XVII boek, dan hou je misschien nog net genoeg over om wat te gaan eten met je vrouw.
Groeten, Stef
Hier is nog zo´n boek. Stamt uit 2000. Zeker de eerste druk (die niet eens profiel tekeningen heeft zoals de 2e druk wel zou hebben) gaat voor waanzinnige prijzen over de toonbank:
Black Cross/Red Star : Vol. 1, Operation Barbarossa 194 | eBay
En dit is nog niet het duurste exemplaar dat ik nu zag.
Hoi,
Soms moet je inderdaad gewoon geluk hebben! Voor de spitfire heb ik ook 100 euro betaald, echter, de uitgave over de T.V en C.X heb ik gekregen van de weduwe van Peter Wildschut. Ook nog een paar gekocht voor fl 25 per stuk.
Groet,
Mathieu.
Wat is eigenlijk volgens jullie het beste boek, het spraakmakendste boek van alle Hooftman boeken? Natuurlijk het is puur persoonlijk.. maar als je dan een boek of paar boeken moet aangeven van Hooftman die toonaangevend waren in die tijd welke waren dat ? ook aan de andere kant, zijn er boeken die niet best waren en waarom ?
Het meest spraakmakende boek van Hooftman? Tsja... eigenlijk zijn al zijn boekjes uit de gele serie wel spraakmakend. Vooral die over de G-1. Hij heeft zoveel dingen daarin gezet (of overgenomen) die incorrect zijn en dat is zo'n eigen leven gaan leiden.........................
Niet alleen de Luchtvaartencyclopedie reeks maar het gehele scala van meer dan 100 luchtvaartboeken. ben ik heel benieuwd naar wat de meningen zijn.
We kunnen nu wel steeds de Spitfire encyclopedie van Hugo Hooftman de lucht in prijzen (€€€€) maar er is ook een geweldig boekje over de Spits van onze eigen Harry van der Meer en Theo Melchers.
Veel mooier dan die van Hugo Hooftman.
Is vrij zeldzaam en ik zelf heb er veel moeite voor moeten doen om het verkrijgen en was ook niet goedkoop. Via Amazon.com
Nu gevonden op Boekwinkeltjes, bij De Slegte te Den Bosch.
Een exemplaar van de "Dutch Spitfires, a technical study" voor de prijs van
€ 35,00! Echt een koopje.
Dus........voor een snelle beslisser.
Ger.
Bijlage 3154
ik denk zelf dat de beide nuttige boekwerken niet helemaal met elkaar te vergelijken zijn. Harry heeft overigens samen met Hooftman deel 1 in 1976 uitgegeven over de Spitfire. Beide boeken zijn heel erg nuttig en waardevol in ieders boekenkast.
Er is een serie boeken over de Nederlands Indische luchtvaart die geschreven zijn door P.C. Boer. De ene is best goed te lezen, de andere is weer zo gortdroog dat je er niet door heen komt.
Hetzelfde geld voor een aantal boeken van O.G. Ward.
Dan zijn er ook recentelijk boeken verschenen die ik maar zo-zo vind. Bijvoorbeeld het boek over de Van Berkel WA. Zowel qua inhoud als qua presentatie mager.
overigens wel een gaaf boek hoor. :) leuk dat u die te pakken heeft kunnen krijgen. Boeken met ook wat goede technische besprekingen erin zijn altijd leuk en interessant.
Ik ben geen schrijver zo als gij Reaper.
Maar ik vond en vind het geen slecht boek.
Ik had eerlijk gezegd nooit Van Berkel gehoord (Fout van mijn kant natuurlijk ;-)
Dus voor mij is het een boek vol nieuwe gegevens en ........ sorry hoor, .... een aanwinst voor mij.
Harry van der Meer heeft in '86 ook nog 'Dutch Spitfires' uitgebracht. In het Engels. (Lijkt deze uitgave op de eerdere uitgave die hij met Hugo Hooftman uitbracht?) Staat bij mij op de plank.
Als wij toch boeken aan het vergelijken zijn:
Ook van de hand van Harry van der Meer (als mede-auteur):
"Spitfire International" een dikke gebonden pil van zo'n 480 bladzijden, met werkelijk alles (dus ook de Nederlandse) Spitfires. Met uitzondering van de Spitfires in Britse dienst.
Het is een uitgave van de Engelse studiegroep Air Britain.
Dit is naar mijn mening de absolute topper onder de Spitfire boeken
flight:D
Het boek, "Spitfire International" ken ik niet.
Voor mij is het boek, Spitfire the History van Eric B. Morgan en Edward Shacklady 634blz.
Uitgegeven door Key Publishing Ltd. in 1987. ISBN 0 946219 10 9. het Spitfire boek.
Een leuk boekwerk voor onder ander de model bouwer die bv een open model maakt bv. motor compartiment etc.
Het is een herdruk uit 1976
ISBN 0 85368 420 0
PS:
Waar is die meneer die de foto's altijd kleiner maakt?
.................................................. .. :)
Nog steeds in de aanbieding :D
200 euro,:naughty:
die wil snel rijk worden, ik heb dat boekje voor 70 euro ofzo verkocht vorig jaar
ben benieuwd of er iemand bereid is om er 200 piek aan te besteden
Inderdaad, onze hobby moet wel leuk blijven.
Als ik een leuke aanbieding zie van een boek dat ik al heb, koop ik het ook en zet ik het op Marktplaats. Van de "winst" kan ik dan weer een ander boek kopen. Op deze manier is de hobby enigszins betaalbaar voor een pensionado
Voor wie de hele serie nog zoekt :thumbup:
Marktplaats.nl > vliegtuigencyclopedie HOOFTMAN fokker g1 koolhoven dc2 LVA - Verzamelen - Luchtvaart en Vliegtuigspotten
Hoe graag ik ze ook zou willen hebben, bieden heeft geen zin, toch te veel voor mij :)
Ik hoop ze eens tegen aan te lopen op een mark, in een boeken zaak ofin een antiquariaat.
Dat zal niet zo gemakkelijk zijn