Heeft iemand nog goede foto's liggen van de FK.41 of de Desoutter versies? Tekeningen zou helemaal mooi zijn.
André
Printable View
Heeft iemand nog goede foto's liggen van de FK.41 of de Desoutter versies? Tekeningen zou helemaal mooi zijn.
André
André,
Ik heb best wel wat foto's van de FK.41, maar als het om tekeningen gaat kun je misschien het beste contact opnemen met Henri Kaper. Als je zijn naam google't kom je op zijn website. dan snap je wel waarom ik hem noem.
Hij is een hele tijd bezig geweest met tekeningen te maken om een RC model te maken. Ik geloof dat dat momenteel stil licht, maar het beloofde prachtig te worden.
Hierbij een foto van het prototype cn.4101
Bijlage 5404
en een van de 2e voor Desoutter gebouwde FK.41 cn.4103 op Waalhaven al met de verlaagde staartvlakken
Bijlage 5405
Groeten Stef
Dit is alles wat ik heb;)
Even contact opnemen met de shuttleworth collectie?
Bedankt voor de reacties! Super!
We zijn met Shuttleworth bezig maar geen idee wat die precies hebben liggen. Het mooiste zou zijn de originele FK.41 versie. Aviodome had ook spullen maar door het failisement is het contact verbroken, min of meer.
Geen idee of het waar maar men stelt dat Koolhoven een erg achterdochtig persoon was en zijn blue prints in gedeelten had opgeslagen zodat de concurentie ze niet zou kunnen stelen. Schijnbaar is het daardoor erg lastig deze prints te vinden.
André,
Ik word eigenlijk nieuwsgierig. Wat zoek je precies en waarom?
Ik bedoel, wat zijn de plannen ermee.
Volgende project als de Auster af is?
Dan ga ik meer foto's enz. zoeken !
Stef,
we zijn inderdaad aan het kijken of een nieuw project haalbaar is als er in de toekomst ruimte vrij komt. De Auster zal nog wel een jaar of 2 duren maar toch is het al leuk om vooruit te kijken.
Hier wat prachtige beelden van de Desoutter:
http://www.youtube.com/watch?v=56dqt...bdFAAAAAAAAAAA
Helemaal mee eens. Vooruitkijken (dromen zo je wilt) kan nooit kwaad.
Het zal trouwens genoeg voorbereidingstijd gaan vragen. Ik zou trouwens wel voor een vroege FK.41 gaan.
De laatste gingen al aardig op een Auster lijken, of andersom natuurlijk.
Ook i.v.m gegevens; de eerste zijn nagenoeg gelijk aan de Desoutter MK.1
Om te helpen bij het dromen, hierbij nog een foto van de eerste en de laatste FK.41 :thumbup:
Succes, Stef
Is die 2e geen FK-43?;)
Henry,
ik kan me voorstellen dat je dat denkt, maar het is toch echt een FK.41 ; cn.4107 en geleverd aan de NLS.
Dat bedoelde ik, Koolhoven bleef veranderen en aangezien de toestellen over een vrij grote periode gebouwd zijn heeft hij ze telkens aangepast aan de tijd.
Hieronder een overzicht van alle in Nederland gebouwde toestellen (kopie uit de gegevens van Herman Dekker)
C/n Kenmerken
4101 H-NAER, PH-AER
4102 G-AAGC, ZS-ADX
4103 G-AALI, VH-ULX
4104 PH-AGO
Opmerkelijk is dat dit toestel door Frits Koolhoven beschouwd werd als een F.K.42!
Het was echter ingeschreven als F.K.41 met c/n 4104 en werd door de eigenaren consequent F.K.41 genoemd!
4105 PH-AGQ
4106 PH-AJN
4107 PH-AJZ
Hierbij ook nog foto's van de PH-AGQ (nr.5) en AJN (nr.6), dan kun je de 7 verschillen gaan zoeken.
Dromen kunnen uitkomen. :blush:
Eén van onze leden bouwt een Pietenpol Aircamper die al een eind klaar is. Naast het de Auster werken we ook nog aan Murphy Rebel kit.
Foto's staan erop onze site.
Wix.com Dutch Nostalgic Wings created by marcvanhulzen based on construction-com | Wix.com
Groeten, André
Hier nog een foto van een Hongaarse Desoutter II:
http://www.avia-info.hu/Kep/Civil/H-M/H-MAAA(2).jpg
In mijn archiefje drie foto's gevonden van de Koolhoven FK-41 de PH-AJN.
Het betreft hier privé-foto's, dus heb ik de personen "geblurd".
Per slot van rekening gaat het om de details en in dit geval niet om de personen.
Ger.