Een paar foto's.
Leon
Bijlage 6058
Bijlage 6059
Bijlage 6060
Bijlage 6061
Printable View
Een paar foto's.
Leon
Bijlage 6058
Bijlage 6059
Bijlage 6060
Bijlage 6061
Hey Leon,
Hele mooie foto's!
Ik moet deze vraag even stellen aangezien ik het uit uw tekst niet kan opmaken; ik neem aan dat deze foto's uw eigendom zijn? (We willen niet weer in de problemen komen met copyrights hier op dit forum na de situatie van een aantal weken geleden).
Gr,
Sander
Ze komen van het web en zijn dus niet mijn eigendom.
Zullen we ze maar weer verwijderen?
leon
ze komen denk ik van Flickr , lijkt mij handig als dit vermeld wordt.
er zit volgens mij inderdaad geen copyright op ....
zijn erop gezet door het San Diego Air and Space Museum .
Klopt dat was de bron.
Wat is dat toch lastig met die copyrights. Ik heb dat niet gerealiseerd. Leon
Op alles op het internet zit copyright, ook als dit niet vermeld wordt.
zullen we ze er maar voor de veiligheid af halen? wat u wel kan doen is een link geven waar de foto's te zien zijn. ditzelfde geld voor uw andere twee topics.
Gr,
Sander
Beste Sander,
nu moeten we, door één incident, niet spastisch gaan doen over auteursrechten. De nu geplaatste foto's zijn fabrieksfoto's van meer dan 70 jaar terug, die in grote mate verspreid zijn. En die vele orginele zijn ook allemaal nog eens meervoudig gekopieërd. Velen van ons hebben deze foto's in bezit.
Volgens jou visie zou er geen enkele foto meer geplaatst kunnen worden. Het is natuurlijk wel zinvol om je bij recentere foto's af te vragen wie deze gemaakt heeft.
Daarbij zijn vele officiële foto's zoals fabrieks- en overheidfoto's vaak bedoeld voor verspreiding evt. met vermelding van de bron.
Groet,
Hans
ja Hans, dat is wel waar, maar ik dacht, toch maar even het zekere voor het onzekere. Ik had gevraagd aan Arjan om een soort van regelement van wat wel mag en wat niet, maar dat is er helaas nog niet.
Er is over dit unieke vliegtuig een heel mooi boek verschenen:
Fokker D-23 - Geromy BV:thumbup:
Deze foto's zijn mi "public domain", want ouder dan 70 jaar...
Aan de nummertjes in de foto's zien we dat het fabrieksfoto's zijn en geen privekiekjes.
Beste allemaal,
Wat een gedoe met dat copyright. Uiteindelijk zijn het "nullen en enen" en is het allemaal al tig keer gekopieerd. We moeten er mee omgaan, maar blijkbaar lopen de meningen nogal uiteen.
Haal de hele handel er maar af.:mad:
Bijlage 6071
Leon
Ik vraag me eigelijk af wat het doel van het ontwerp D23 was
het zijn de staartbomen van de G1
geen iedee welke motoren
maar wel een mooi ontwerp
wat waren de prestaties
From L + K 23/1979,
the Fokker D.XXIII drawings with different engines.
Bijlage 31366
Ik vraag me ook af wat het idee was. (Nee, het waren natuurlijk niet dezelfde staartbomen als van de G.1.)
Wat ik bedoel is dit. Oké, je hebt een heel slank vooraanzicht, dus weinig luchtweerstand, dus met sterke motoren zou het potentieel een hele snelle kist zijn, een beetje à la Dornier Pfeil. Volgens Nederlandse boekjes was dat ook de bedoeling, twee Merlins of Daimlers. Maar die waren niet alleen heel moeilijk verkrijgbaar voor Fokker/Nederland/Zweden/Finland, maar ook heel erg duur. Dus wie van Fokkers klanten ging een jager met twee van die dingen kopen? Totaal onrealistisch.
Boven zien we de oude Kestrel, Jumo 210 of Hispano, veel zwakkere motoren, net als de Walters van het prototype. Was het dus de bedoeling om toch boven de 1000 pk te komen met toch een luchtweerstand als van een eenmotorige? Dat lijkt me veel waarschijnlijker. Zijn er wel bouwtekeningen met Merlins? (Zo ja, dan zijn die ook niet per se heel serieus).
Duwpropellers gaven heel vaak koelproblemen, dus het was ook wel vragen om problemen, nog afgezien van het ontsnappingsprobleem voor de vlieger.
Het was wel mooie promotie om zich te onderscheiden van alle andere vliegtuigfabrikanten en misschien wilden ze meerdere nieuwe concepten uitproberen om de haalbaarheid ervan te toetsen, zoals dat vaker ging bij vliegtuigfabrikanten in die tijd. Wel mooie innovaties waren de push pull aandrijving en het landingsgestel in de romp. Had al een tijdje terug een foto ingekleurd die van de fokker aircraft website kwam waar meer mooie foto´s op stonden maar de site is inmiddels verdwenen, iemand een idee wat ermee is gebeurd?[
ATTACH]31385[/ATTACH]
No idea KriskrasKapitein,
I don't know why the site close ,maybe for upgrade ?.
Ik kon het niet laten om deze ingekleurde en aangepaste foto van de D.XXIII op de forum te laten zien.Bijlage 36461Bijlage 36460
Leuk, komt meteen meer tot leven zo.