Een vraag: had Schiphol in 1940 al een NDB?
MVG
Cees
Printable View
Een vraag: had Schiphol in 1940 al een NDB?
MVG
Cees
Gids voor luchtvarende 1928:
Bijlage 36503
Twee radiobakens
Of die altijd aan stonden .....??
Bijlage 36505Bijlage 36504
In Vliegwereld 1935 een artikel "Landing in de mist
Geweldig! Hartstikke bedankt!
Cees
Waar staat de afkorting NDB eigenlijk voor?
'k Neem aan: Non Directional Beacon.
Adri
Zie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Non-directional_beacon
Groet, Ruud.
Dank jullie wel, weer wat geleerd.
Lekker handig, zie nu pas dat antwoord op mijn vraag al in de titel van het draadje staat! Klaarblijkelijk te hoge werk druk hier waardoor ik het over het hoofd zag!
Zand in de pijp?
Nee, bedoeling grind in de trechter. Maar liggen voorlopig stil. Tunnel bouwen tussen Denemarken en Duitsland. Vreselijk saai in vergelijk met Congo.
En een brug was nog leuker geweest.
Schiphol maandrapport April 1933.
Het eerste Besson-Hof landingsbaken op Schiphol geplaatst, vervaardigd door de Nederlandsche Seintoestellen Fabriek.
Het werkt op de golflengte 847 meter (354 kHz).
Bij gebruik van een vaste antenne aan boord van het vliegtuig bedraagt de werkingssfeer van het baken ongeveer 25 kilometer.
Vliegers werden voorheen tijdens de landing begeleid door grondstations die, via radio-ontvangst en het motorgeluid, de vliegtuigen binnenpijlden.
Nu konden de vliegers zelf de koers naar de landingsbaan bepalen.